Докъде се докарахме: Караме мотори-убийци на покойници от чужбина
Зад граница добрите мотори държат високи цени, поради което нашите вносители търсят основно блъснати или такива с проблем. Спецове в бранша разказват, че ако преди 4-5 години са идвали основни хлъзнати мотори с повече козметични забележки, то тези машини вече все по-трудно се намират зад граница, поради която се внасят т.нар. челняци. Това са машини с размазани предници при челни катастрофи, които често завършват фатално за мотористите. Около 70-80% от пазара на мотори в България в формиран от катастрофирали машини – някои по-леко, други по-сериозно, но и двата вида след това са били „гримирани”.
„Не е страшно, че се купуват блъснати, страшно е, че не се ремонтират както трябва, а се закрепват колкото да изкарат едни пари и клиентът купува нещо, което е опасно. За моторите след 2009 г. частите са много скъпи и там малко неща се подменят, правят се заварки, боядисва се отгоре, мърля се само и само да не се извадят пари”, обясни пред „Телеграф” Иво Иванов, мотомеханик с 10-годишен опит. Повечето мотоциклети преди време идвали от Италия, но там добрите машини бързо изчезвали, поради което вносители се насочили към САЩ и Англия.
Добави Коментар