Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

И новите лампи в тунел "Ечемишка" са смъртоносно опасни

390 000 лева похарчихме за ремонт, но опасността за шофьорите остава
Ключови думи: катастрофа, ечемишка, тунел, бойко борисов, огнян герджиков

Новите лампи в тунел "Ечемишка"  заслепяват шофьорите. Зад това мнение застава и четирикратния шампион на България по автомобилизъм Крум Дончев, който бе и експерт към транспортната комисия в 43-тото народно събрание. Той е категоричен, че LED осветлението създава опасност от злополуки, съобщава „Труд“.
На 5 февруари в "Ечемишка" падна лампа и уби 64-годишна жена в автомобил. Лявата тръба бе затворена напълно и работници изрязаха изцяло старата осветителна система. Монтирани бяха LED лампи, купени миналата година с обществена поръчка за ремонта на дясната тръба.
На 13 февруари лявата тръба към Ботевград бе открита с новото осветление от служебния премиер Огнян Герджиков. Ремонтът струваше 390 000 лв. и стана повод за размяна на предизборни реплики, като например: "Преместихте лампите от единия тунел в другия" (Бойко Борисов).
Но проблем се оказаха самите лампи. Когато човешкото око преминава през зони с различна степен на осветление, то се нуждае от няколко секунди за адаптация. Новите LED лампи в "Ечемишка" светят с т.нар. студена светлина, към която трябва да се настрои зеницата.
"Ако се минава денем и е слънчево, адаптацията става бързо. Но вечер или при облачност, когато извън тунела окото е настроено на мека светлина, се удължава времето за реакция на острата светлина. Говорим за около 3 до 4 секунди за адаптация на очите на влизане и на излизане", обясни Крум Дончев.
Разрешената скорост в двупосочната тръба е 70 км/ч. Ако шофьорът кара с 50 км/ч, за 1 секунда колата изминава 14 метра, а при 90 км/ч – 25 метра. Това означава, че за 3 секунди, през които автомобилът става неуправляем, той ще измине от 42 до 75 метра.
"Представете си, че пред автомобила има препятствие или катастрофа, за което водачът трябва да реагира възможно най-бързо. За тези 3 секунди той ще е заслепен и няма да задейства спирачките. Неслучайно в тунелите често стават верижни катастрофи. Участниците в тях после казват, че не са виждали нищо пред себе си, а само са чували шум от ударите на един автомобил в друг", каза още Дончев.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Чудна зимна супа Вкусна и полезна Горанов: Ще пишат Асен Василев в учебниците, защото показа как хората да са богати със заеми  В мирно време той направи революция, коментира бившият финансов министър от ГЕРБ
Почина известен бивш спортист От този свят си отиде двукратен участник на олимпиада Зарязана и ограбена Дори Кристин Дейвис може да бъде отрязана в любовта
Огромна трагедия в София Тролей блъсна и уби пешеходка Пише история Станимир Стоилов е като фурия начело на турски отбор
Каза много тежки думи Какво става с музиката в България? Полицейско куче обра точките в България Тайник в прахосмукачка убягна на полицаите, но...
Стана баща за четвърти път Щастливият баща сподели хубавата новина в социалните мрежи  Бърз кредит – начин на мислене
ЕС търси начини да предотврати митата на САЩ Тръмп обеща да се справи с дългогодишния дефицит в търговията със стоки с ЕС чрез мита за повече износ на петрол и газ Диабетно стъпало - защо е важно да реагирате навреме? До края на януари в университетска болница „Дева Мария“ текат безплатни прегледи при съдов хирург за мъже