Ексшеф на АПИ: Алармирахме за опасни мостове и тунели, но никой не искаше да ни чуе
Изказването му идва след трагичният инцидент в тунел "Ечемишка" в началото на февруари, при който загина жена и падащи късове от мостове и тунели.
Проверка на пътната агенция установи, че близо половината от тунелите у нас крият рискове за преминаващите, а над 200 мостови съоръжения са опасни.
"Никой не иска да бяга от отговорност. Причината за това, че тунелът е поддържан в предаварийно състояние е, че средствата не достигат. "Ечемишка" продължва да е опасен. Водата продължава да си тече", каза Лазаров.
Според него лошото състояние на много пътни съоръжения в страната се дължи на ограничения бюджет.
"Ние сме алармирали, че има опасни мостове, че трябва да ги затворим. Но никой не искаше да чуе. Никой не иска да дава пари. Вие видяхте за едно вдигане на цената на винетката какви негативи отнесохме", допълни Лазаров.
След като осем години цената на винетката беше вдигана, през 2016 г. тя поскъпна близо два пъти и достигна цена от 97 лв. за леките коли. Тогава управляващите обещаха стикерът да поскъпва плавно всяка година, а не шоково, но за 2017 г. нямаше увеличение на цената.
Лазаров отново повтори тезата си, че товарните автомобили, които разрушават най-много пътната мрежа трябва да плащат по-скъпо. Близо година ГЕРБ не успя да проведе поръчката за въвеждането на тол системата, заради непрекъснатото обжалване на процедурата. Добави Коментар