Ще изграждат ветрозащитни пояси срещу преспите по магистрала "Тракия" в Бургаско
„Започваме да отчуждаваме. Ще се помъчим да отчуждим една полоса извън магистралата, за да направим някои такива растителни снегозадържащи пояси, но това ще бъде в рамките на близките 1-2 години", обяви пред телевизията Дончо Атанасов от Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) в ефира на бТВ. Средства ще се търсят от бюджета на АПИ.
За да се случи по-бързо изграждането на защитната преграда, от агенцията ще разчитат и на помощ от държавата.
Флагман.бг вече съобщи, че от тази сутрин пътят Зимница - Бургас е отворен, но на места все още има заледени участъци. В обратната посока – в участъка от Бургас до Зимница, магистралата ще остане затворена поне още няколко часа. Там преспите на пътя са по-големи.
30 машини са чистили отсечката, без да спират през нощта, категорични са от пътната агенция.
12
Коментара по темата
12.
Лошо Седларов,
20.01.2017 19:49:58
Много лошо. Ало, АПИ, Вие попитахте ли Тиквуний Магистралний преди да започнете да плямпате глупости? Ако Му строшите "Магистралата касичка", като се завърне през април ставате трайно безработни и клиенти на Прокуратурата.
11.
БГ резил
20.01.2017 16:30:27
Пак неподготвени.......
Иван Костов подписа изграждането на Бургас - Карнобат.
А проблемния участък Карнобат - Ямбол (4 лот) е на бат' ви Бойко!
Но няма значение кой какъв цвят е. Въпроса е да се граби с пълни шепи!
Иван Костов подписа изграждането на Бургас - Карнобат.
А проблемния участък Карнобат - Ямбол (4 лот) е на бат' ви Бойко!
Но няма значение кой какъв цвят е. Въпроса е да се граби с пълни шепи!
10.
11
20.01.2017 16:04:38
Защо не плюете фирмата която е строила Карнобат-Зимница. Ами плюете управляващите. Плюйте БСП че ви е построила Бургас-Карнобат. Ще ми говори че не съм знаел много сте "компетенции" зад компютрите. Само мрънкате и ревете а работа не вършите.
9.
11 до 6.
20.01.2017 15:59:58
Много добре знам че строена от турски фирми. Но през кое управление е строена? и през кое управление е правен проекта? По време на червените. И те са толкова специалисти.
8.
АМАН от Проектанти !!!
20.01.2017 15:55:42
А Добър ден сега се сетихте , аман от инженери и проектанти , като проектираха къде спяха тия идиоти ? Защо едно нещо не може да стане от първия път в тази Държава , а винаги трябва някой да ходи да доправя нещата . Хидроинженера Ахмед Доган да е беше проектирал , по добре щеше да станне тази магистрала .
7.
бат Манчо
20.01.2017 15:37:54
трябва и някакви защити да се построят срещу кучешките лайна по тротоарите.
6.
до 11
20.01.2017 15:31:09
не позна - строена е от 2 Турски фирми.
5.
проектанта е за ебан
20.01.2017 15:29:35
Снегонавявания в тоя регион има от как свят светува. По-старите знаят преди каква легенда на преспите беше с.Венец около петолъчката. Там хората от селото всяка зима приютяваха хора от закъсали коли и камиони. Проблема е защо проекантите на идиотската магистрала не знаят че в този район навява така и не са предвидили магистралата да е защотена в тоя район. Ама сега тука едни 500 милиона ще усвоим за борови горички ай сиктир крадливо племе.
4.
13 Декември 2010
20.01.2017 14:37:53
От преди 6 години:
Магистрала Тракия Бургас - Карнобат не струва ...
Участъкът Карнобат – Бургас от автомагистрала „Тракия” е рисков за снегонавявания, съобщи директорът на Областно пътно управление - Бургас Митко Порязов. Снегонавявания имаше и миналата година и докато техниката пробие преспите, се налагаше магистралата да бъде затваряна периодично. „Трудностите действително са много и те са свързани главно с построяването на автомагистралата. Там има лоши елементи отнасящи се до габарити, надлъжни наклони, радиуси на криви и също проблемен е югозападния подход от град Карнобат. Следващият фактор е неблагоприятното разположение на АМ „Тракия”, което спомага за получаване на навявания. За голяма част от снегонавяванията на дясното платно също допринася и стоманената предпазна ограда, като разделителна ивица. Взели сме определени мерки за осигуряване на проходимостта на автомагистралата. Има денонощно дежурство и в момента има струпана техника и чака, когато завали сняг, да влезе в действие.
Относно подобряването на самата магистрала сме предложили на Агенция „Пътна инфраструктура” да възложи проучване на самото трасе с оглед предприемане на мерки за предотвратяване или ограничаване на снегонавяванията. Това може да стане чрез изграждане на снегозащитни зелени пояси или да се реализира с доставка на инвентарни щитове, които могат да се определят в последствие”, каза Митко Порязов.
На територията на областта има и други рискови през зимата участъци. Освен автомагистралата, такъв рисков път е югозападният подход от град Карнобат. Други опасни отсечки са път I-6 „Карнобат - Бургас”, път I-9 „Слънчев бряг - Бургас”. Път II – 79 „Средец - Бургас” и път II –99 „Бургас – Созопол”. Проблемни са още Ришки проход, пътят Обзор - Слънчев бряг и Айтоски проход. Тези участъци са наблюдавани приоритетно и там вече има денонощно дежурство, посочи Митко Порязов и изрази надежда, че служителите на наетите фирми и на областно пътно управление ще се справят със зимата в Бургаско, но хората не бива да забравят, че понякога човек е безсилен срещу природата.
Магистрала Тракия Бургас - Карнобат не струва ...
Участъкът Карнобат – Бургас от автомагистрала „Тракия” е рисков за снегонавявания, съобщи директорът на Областно пътно управление - Бургас Митко Порязов. Снегонавявания имаше и миналата година и докато техниката пробие преспите, се налагаше магистралата да бъде затваряна периодично. „Трудностите действително са много и те са свързани главно с построяването на автомагистралата. Там има лоши елементи отнасящи се до габарити, надлъжни наклони, радиуси на криви и също проблемен е югозападния подход от град Карнобат. Следващият фактор е неблагоприятното разположение на АМ „Тракия”, което спомага за получаване на навявания. За голяма част от снегонавяванията на дясното платно също допринася и стоманената предпазна ограда, като разделителна ивица. Взели сме определени мерки за осигуряване на проходимостта на автомагистралата. Има денонощно дежурство и в момента има струпана техника и чака, когато завали сняг, да влезе в действие.
Относно подобряването на самата магистрала сме предложили на Агенция „Пътна инфраструктура” да възложи проучване на самото трасе с оглед предприемане на мерки за предотвратяване или ограничаване на снегонавяванията. Това може да стане чрез изграждане на снегозащитни зелени пояси или да се реализира с доставка на инвентарни щитове, които могат да се определят в последствие”, каза Митко Порязов.
На територията на областта има и други рискови през зимата участъци. Освен автомагистралата, такъв рисков път е югозападният подход от град Карнобат. Други опасни отсечки са път I-6 „Карнобат - Бургас”, път I-9 „Слънчев бряг - Бургас”. Път II – 79 „Средец - Бургас” и път II –99 „Бургас – Созопол”. Проблемни са още Ришки проход, пътят Обзор - Слънчев бряг и Айтоски проход. Тези участъци са наблюдавани приоритетно и там вече има денонощно дежурство, посочи Митко Порязов и изрази надежда, че служителите на наетите фирми и на областно пътно управление ще се справят със зимата в Бургаско, но хората не бива да забравят, че понякога човек е безсилен срещу природата.
3.
11
20.01.2017 14:25:36
Бургас -Карнобат не е строен от ГЕРБ а от БСП. Що не плюете и тях аааааааааа умницииииии !
2.
???
20.01.2017 13:58:11
Герберски идиоти ,ако имахте грам мозък това трябваше да бъде направено още със строителството на магистралата.В България има четири сезона и зимата вали сняг и духа вятър.Можеше да направите справка в БАН за въздушните течения и да си припомните навяванията и по стария път Сливен -Бургас.Проектиралите магистралата трябва да са знаели това.Някога да са затваряни старите участъци от Тракия?Там е направена над полето и вятъра издухва снега и не са задържа на платното.Не може само да се краде !Трябва и да се мисли!
1.
бреее
20.01.2017 13:53:36
затуй ли не са изчистени от храсти и дървета канавките по гл път Птолъчката -Бургас и образуват преспи за да затварят пътя.