Машинистът на влака-убиец: Вината за трагедията в Хитрино е обща, молих се да няма жертви (ВИДЕО)
Вината за трагедията в Хитрино е обща. Това каза машинистът на влака-убиец Димитър Михнев. Той сподели, че застава пред камерата на Нова телевизия, защото има хора, които искат да го чуят и е време да кажа истината, за да му олекне.
„Влакът тръгна от Бургас нормално. Говори се, че е закъснял още от началната гара и влиза в Хитрино много рано. Излиза, че съм карал безумно, за да наваксам, но нещата изобщо не стоят така. Ако на дадена гара има половин час престой, а влакът не спре там, стават 30 минути наваксване“, каза в интервю с Лора Крумова Михнев.
„Трябваше на гара Хитрино влакът да мине в отклонение със скорост от 40 км. Нямам ясен спомен и се опитвам да си обясня защо толкова късно съм започнал да намалявам скоростта“, споделя той.
„Не усетих нищо по-различно от нормалните разлашквания при влизане в отклонение до момента на скъсването на композицията, когато се почувства придърпване. От уредите на локомотива разбрах, че пада въздухът в главния въздухопровод, което означава, че има разкачване. Като слязох, видях, че първата част е здрава. Тръгнах да видя какво е състоянието на задните цистерни и тогава настъпи взривът. Върнах се да обезопася първата част“, разказва Димитър Михнев.
Той се опита да отговори на въпроса каква е причината за трагедията. „С висока скорост се е карало и ще продължава да се кара. Ако не се е чувало, то е защото не са ставали такива инциденти. Има много случаи, когато се е влизало в отклонение с 80 км и нищо не се е случвало. Вината е обща. Фактът, че два локомотива с 5 вагона влизат през отклонение без да има проблем, а нещо става чак след шестия, говори, че там се е намесил друг фактор“, обяснява машинистът. „Оказва се, че по пътя там е имало доста проблеми. Вижте колко много релси са извадени от крепежните елементи! Имало е много разхлабени или липсващи болтове“, подчерта той.
„Разбрах, че има жертви чак при предварителните разпити в следствието. Молихме се да няма загинали, но за съжаление има. Това ми е най-тежко!“, споделя Димитър Михнев.
„И машинистът, и хората в Хитрино са минали през Ада. Това е един обикновен човек, които е смазан от отговорността, която носи в момента”, каза Лора Крумова в „Здравей, България”. Той е много уплашен, защото животът му е приключил и той ще носи тази отговорност в себе си завинаги”, добавя тя.
„Разследването на външните експерти, които са наети от фирмата превозвач, е показало, че дни преди инцидента е имало проблем на гара Хитрино със железния път. Имало е и разхлабена стрелка”, допълни Крумова.
„В разследването на фирмата има снимка на тази разхлабена пета стрелка. В снимките на официалното разследване, които излизат няколко дни след инцидента, тази стрелка не изглежда по същия начин. Има и още нещо притеснително. Това е, че няколко дни след инцидента започват възстановителни работи на линията. Ако е така, то това значи, че има заличаване на доказателства”, коментира водещата на „Комбина”.
Важно е да се разбере, ако стрелката е била разхлабена, дали влакът, минавайки с 40 км, щеше да дерайлира или не, подчерта Лора Крумова.
1
Коментара по темата
1.
Адвокат
20.01.2017 17:38:20
Как ще е обща вината ??? Само пълен дебил и идиот може да кара взривоопасен товар с превишена скорост и то през населени места !! Той за своя живот не мисли ,какво остава да помисли в пачият си мозък ,че може да убие и други хора както и стана !!! Дебилщина граничеща с олигофрения това мога да кажа за машинистите !!