Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Удивителна история: Този мъж остана без работа, продаде колата си и...изгради бизнес за милиони(СНИМКИ)

Ключови думи:
На 22 години Кими Такура напуска интензивната си работа като куриер, след като е хоспитализиран за месец поради изтощение. Останал без работа, той продава своя обичан автомобил Jaguar, купува автобус втора ръка и започва да развежда тайвански туристи из Япония. С пътя на японския предприемач към успеха ни запознава Bloomberg в свой материал.

През следващата година Такура работи всеки ден, в който има възможност, превозвайки пътници между Токио и Осака, и до туристически дестинации в Япония. Така един ден туристически агент му предлага да му заеме пари, с които да закупи още три автобуса.

Впоследствие бизнесът на Такура процъфтява дотолкова, че предприемачът разбира, че се нуждае от още повече превозни средства.

Днес Heisei Enterprise – компанията, която Такура основава през 1992 г., разполага с 400 автобуса за туристически обиколки, нощни пътувания и превоз на ученици. Компанията получава 60% от резервациите си по електронен път, като по думите на Такура, този процент при конкурентни фирми е 30%. Heisei регистрира печалба вече 20 поредни години и има персонал от около 800 души.

За страна, която е родина на мултимилиардни компании, като Sony и Toyota, в Япония има сравнително по-малко хора, които са склонни да заменят сигурността на редовната работа с по-рисковата, но потенциално по-печеливша, кариера на предприемач, отбелязва Bloomberg.

Всъщност едва една четвърт от дребните компании в страната са стартирали преди по-малко от десетилетие, в сравнение с над 50% в повечето развити държави.

Това, което тласка Такура към нетрадиционния за японците път на предприемачеството, е неговата любов към шофирането.

„Обичах да шофирам,“ споделя в интервю за Bloomberg предприемачът, който напуска гимназия, когато бизнесът на баща му фалира и се хваща на работа, за да спечели пари за собствен автомобил.

В един момент някой му подхвърля идеята да взима пътници срещу заплащане и Такура я намира за чудесна. „Така щях да шофирам и едновременно с това да припечелвам,“ спомня си той.

При все досегашния си успех, 51-годишният бизнесмен не се задоволява с постигнатото. През следващото година той планира да проведе първично публично предлагане на стойност 10 млрд. йени (87 млн. долара), за да гарантира бъдещето на Heisei, дори и след като се пенсионира.

Макар и да признава, че за автобусните компании не е характерно да излизат на борсата, Такура изтъква, че Heisei е възприемана като „технологична автобусна компания“, защото реализира такава голяма част от продажбите си по интернет.

По-малкият брой на стартъпи в Япония отчасти се дължи на по-ограничените възможности за финансиране с рисков капитал, които съществуват в страната. Такура и неговият стартиращ бизнес изваждат късмет в това отношение, когато собственикът на тайвански тур оператор иска от него да прави повече обиколки, но прохождащият предприемач отговаря, че няма възможност да купи повече автобуси.

Двамата дискутират въпроса в Тайван и няколко дни по-късно собственикът на туристическата агенция му заема необходимите средства.

„Мъжът постави на бюрото книжна кесия, в която имаше 20 милиона йени и каза „сега ще можеш да купиш автобуси,“ спомня си Такура. „Бях поразен.“

Отчасти успеха на Heisei се дължи това, че компанията се насочва към туристи с по-скромен бюджет. ВИП превозите на компанията между Токио и Осака струват по 3000 йени в едната посока, което представлява по-малко от 25% от цената на билета във влаковете стрела, пътуващи между двата града.

През последните години обаче Такура среща затруднения да наема автобусни шофьори поради застаряващото и намаляващо население на Япония. Bloomberg отбелязва, че средната възраст на всички около 130 000 автобусни шофьори в страната е 48 години, сравнено с 42 години за другите отрасли. В опит да привлече повече квалифицирани кадри, Такура повишава годишните заплати с 15% за последните две години, но този ход не постига особен ефект.

Затова и компанията диверсифицира своята дейност. Понастоящем Heisei притежава пет къщи за гости по маршрута Токио-Осака и смята да купи още. Освен това тя купува и малки резиденции в близост до къщите за гости, които отдава на ниски цени.

Според Такура хората, които стават предприемачи, трябва да следват своята страст, както е направил той, когато е купил своя Jaguar, който впоследствие продава, за да купи автобус. Днес той също притежава луксозна кола -  този път Mercedes Benz, която използва в бизнеса, пише Bloomberg.

Източник: profit.bg

1
Коментара по темата
1.
Якудза
19.01.2017 14:57:20
Ако бе срещнал Б. Б. сега щеше да се реди на Тр. Борса за помощи.
  Добави Коментар
Рецептата за тези солени тригуни е на свекърва ми и си я пазя като зеницата на окото Рецептата за тези солени тригуни е на свекърва ми и си я пазя като зеницата на окото Жестока трагедия! 22-годишен шофьор се заби в стълб, загина 14-годишната й спътничка Шофьорът е в изключително тежко състояние
Мед с виагра залива пазара Веществото съдържа смес от мед и лекарство, подобно на виаграта, и се продава на черния пазар в някои нощни магазини за по няколко евро Доц. Атанас Мангъров каза какво да правим, за да се предпазим от грипа Началната остра фаза е около 4-5 дни, но някой път продължава до 7-8 дни
Рецепта за домашен шоколад за 20 минути, с който децата ще бъдат във възторг Много лесно се приготвя Българската полиция e "блокирала спасяването" на трима мигранти, които по-късно замръзнаха до смърт NNK и CRB призоваха за "независимо, официално разследване"
Бизнесът определя кибератаките като основен проблем през тази година Най-значително придвижване нагоре в класацията бележи изменението на климата Концерти, пътуващо кино, театрални постановки и стендъп комедия - какво да очакваме в Царево Силен тласък на културните събития в общината през есенно-зимния период
Конспирации, нали? Пентагонът планирал терористични атаки в САЩ, за да оправдае нахлуване в Куба В документа се изброяват много идеи за това как да се разпали ненависта на американците Техническа неизправност в инсталацията може да е причината за взрива в Банкя В къщата е имало висока концентрация на газ, каза Николай Николов
Грипът настъпва: Броят на областите в грипна епидемия достигна 11 До края на седмицата в България ще бъдат достигнати върховите стойности ISW: Военни блогъри бият тревога, че Русия остава без офицери Въпреки това обаче наскоро руските сили напреднаха и край Борова, Покровск и Курахово