Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Удивителна история: Този мъж остана без работа, продаде колата си и...изгради бизнес за милиони(СНИМКИ)

Ключови думи:
На 22 години Кими Такура напуска интензивната си работа като куриер, след като е хоспитализиран за месец поради изтощение. Останал без работа, той продава своя обичан автомобил Jaguar, купува автобус втора ръка и започва да развежда тайвански туристи из Япония. С пътя на японския предприемач към успеха ни запознава Bloomberg в свой материал.

През следващата година Такура работи всеки ден, в който има възможност, превозвайки пътници между Токио и Осака, и до туристически дестинации в Япония. Така един ден туристически агент му предлага да му заеме пари, с които да закупи още три автобуса.

Впоследствие бизнесът на Такура процъфтява дотолкова, че предприемачът разбира, че се нуждае от още повече превозни средства.

Днес Heisei Enterprise – компанията, която Такура основава през 1992 г., разполага с 400 автобуса за туристически обиколки, нощни пътувания и превоз на ученици. Компанията получава 60% от резервациите си по електронен път, като по думите на Такура, този процент при конкурентни фирми е 30%. Heisei регистрира печалба вече 20 поредни години и има персонал от около 800 души.

За страна, която е родина на мултимилиардни компании, като Sony и Toyota, в Япония има сравнително по-малко хора, които са склонни да заменят сигурността на редовната работа с по-рисковата, но потенциално по-печеливша, кариера на предприемач, отбелязва Bloomberg.

Всъщност едва една четвърт от дребните компании в страната са стартирали преди по-малко от десетилетие, в сравнение с над 50% в повечето развити държави.

Това, което тласка Такура към нетрадиционния за японците път на предприемачеството, е неговата любов към шофирането.

„Обичах да шофирам,“ споделя в интервю за Bloomberg предприемачът, който напуска гимназия, когато бизнесът на баща му фалира и се хваща на работа, за да спечели пари за собствен автомобил.

В един момент някой му подхвърля идеята да взима пътници срещу заплащане и Такура я намира за чудесна. „Така щях да шофирам и едновременно с това да припечелвам,“ спомня си той.

При все досегашния си успех, 51-годишният бизнесмен не се задоволява с постигнатото. През следващото година той планира да проведе първично публично предлагане на стойност 10 млрд. йени (87 млн. долара), за да гарантира бъдещето на Heisei, дори и след като се пенсионира.

Макар и да признава, че за автобусните компании не е характерно да излизат на борсата, Такура изтъква, че Heisei е възприемана като „технологична автобусна компания“, защото реализира такава голяма част от продажбите си по интернет.

По-малкият брой на стартъпи в Япония отчасти се дължи на по-ограничените възможности за финансиране с рисков капитал, които съществуват в страната. Такура и неговият стартиращ бизнес изваждат късмет в това отношение, когато собственикът на тайвански тур оператор иска от него да прави повече обиколки, но прохождащият предприемач отговаря, че няма възможност да купи повече автобуси.

Двамата дискутират въпроса в Тайван и няколко дни по-късно собственикът на туристическата агенция му заема необходимите средства.

„Мъжът постави на бюрото книжна кесия, в която имаше 20 милиона йени и каза „сега ще можеш да купиш автобуси,“ спомня си Такура. „Бях поразен.“

Отчасти успеха на Heisei се дължи това, че компанията се насочва към туристи с по-скромен бюджет. ВИП превозите на компанията между Токио и Осака струват по 3000 йени в едната посока, което представлява по-малко от 25% от цената на билета във влаковете стрела, пътуващи между двата града.

През последните години обаче Такура среща затруднения да наема автобусни шофьори поради застаряващото и намаляващо население на Япония. Bloomberg отбелязва, че средната възраст на всички около 130 000 автобусни шофьори в страната е 48 години, сравнено с 42 години за другите отрасли. В опит да привлече повече квалифицирани кадри, Такура повишава годишните заплати с 15% за последните две години, но този ход не постига особен ефект.

Затова и компанията диверсифицира своята дейност. Понастоящем Heisei притежава пет къщи за гости по маршрута Токио-Осака и смята да купи още. Освен това тя купува и малки резиденции в близост до къщите за гости, които отдава на ниски цени.

Според Такура хората, които стават предприемачи, трябва да следват своята страст, както е направил той, когато е купил своя Jaguar, който впоследствие продава, за да купи автобус. Днес той също притежава луксозна кола -  този път Mercedes Benz, която използва в бизнеса, пише Bloomberg.

Източник: profit.bg

1
Коментара по темата
1.
Якудза
19.01.2017 14:57:20
Ако бе срещнал Б. Б. сега щеше да се реди на Тр. Борса за помощи.
  Добави Коментар
Няма да повярвате какво работи малката дъщеря на Путин Руският лидер не признава за съществуването й Мария Бакалова потъна в скръб "Обичам те! Винаги ще те обичам", написа актрисата
Котарак уби човек Скръбна вест от Русия  Спират „Пееш или лъжеш? Тази неделя зрителите на Нова ще гледат "Игри на волята" вместо музикалното шоу
ЕП реши: Ще продължим да си пушим на открито! Депутатите в Страсбург казаха „не“ и на забраните за бездимен тютюн и вейпинг както на закрито, така и на открито Откриват тържествено "Нотр Дам" на 7 декември 5.5 години след пожара катедралата е готова да отвори врати за публиката
Лесна рецепта с 3 съставки за вкусна супа всеки път Тя е идеална за студен зимен ден и най-вероятно вече имате тези съставки у дома Коледно настроение завладя несебърско училище Празнична атмосфера озари и двора на учебното заведение
Знакови уволнения в Би Ти Ви? Водещите на "Преди обед" могат да се разделят с предаването в края на годината Дерматолог посочи най-мръсната част от човешкото тяло Пъпът...
Доскоро бе олигарх, а сега брои стотинките Румен Гайтански Вълка е със запорирани сметки и активи Отиде си една от най-големите актриси на всички времена Актрисата Силвия Пинал, звезда на телевизията и театъра, смятана за последната дива на мексиканското кино, почина на 93-годишна възраст, съобщи Министерството на културата