Колко пари са похарчили партиите за президентските избори
От тях за медийни услуги са изхарчени 608 000 лв., за социологически изследвания - 99 000 лв., за плакати и флаери - 216 000 лв., и 545 000 лв. за масови прояви.
Инициативният комитет, издигнал Румен Радев, е дал за кампанията 879 000 лв. От тези пари като дарения са пристигнали 723 000 лв. и 40 000 лв - медиен пакет, който се дава от държавата на кандидатите.
За медийни услуги са похарчени 774 000 лв. Красимир Каракачанов, издигнат от обединените патриоти, е разполагал с 470 000 лв., като всяка от партиите - НФСБ, Атака и ВМРО, е дала по 150 000 лв. От общата сума за медийни услуги са отишли 338 000 лв. Трайчо Трайков, издигнат от Реформаторския блок, е имал 817 000 лв. за кандидат-президентската си кампания. Парите му са дошли от ДБГ - 224 000 лв., ДСБ - 236 0000 лв., и СДС - 144 000 лв.
За медийни услуги са похарчени 531 000 лв. Пламен Орешарски е похарчил 123 000 лв. за кампанията си, в които влизат и 40 000 лв. медиен пакет. От тези пари 85 000 лв. са дошли от дарения.
Всички тези данни са дадени от самите партии, които са длъжни да отчетат кампаниите си пред Сметната палата. Сметната палата ще проверява истинността на декларациите на партиите, както и даренията, за да установи дали наистина те са направени. Отчетът на Сметната палата ще бъде готов през април.
Добави Коментар