Това ли е причинило хаоса на магистрала Тракия?
Всекидневникът се позовава на председателя на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов. "В годините на демокрацията бяха изсечени доста дървета по пътищата за Силистра, Добрич, Русе – каза той. – В същото време в цяла Европа има лесозащитни пояси, но това оскъпява магистралите, защото трябва да се отчуждават земи".
На 30 декември най-тежка се оказа ситуацията на "Тракия" в участъка Карнобат – Айтос, като за някои шофьори там пътуването продължи над 24 часа. "За един час натрупа над 50 сантиметра" – разказаха заклещени от бедствието. Първо станала верижна катастрофа между автомобили, след това се препречили и тирове. Ани Атанасова била блокирана с 5-годишния й син в преспите край Айтос.
Прибрали се в Бургас след 26 часа в снежна блокада. "Първият път стояхме пет часа заради закъсал ТИР – разказа тя. – След като го освободиха обаче, колата ми изгасна и не можах да запаля. Качиха ни в друг автомобил и ни извозиха. Чакахме още два часа, докато освободят друг ТИР. Приютиха ни в детска градина, която бяха осигурили за хора, които няма къде да отидат." Сред блокираните имало бременни жени, както и семейства с малки деца.
Снежната блокада в района на Айтос обаче не е от вчера, нито отпреди година-две. Районът около Айтос е известен с т.нар. пресечен или падащ вятър и бурята иде заради теченията откъм планинската част на града. Там никога не е имало гора, която да играе роля на защитен пояс. Всеки мъж, бил в казармата в Айтос до 1995 г. може да припомни всяка зима за какво иде реч.
3
Коментара по темата
3.
Алергична
04.01.2017 13:57:42
Ами то колкото и прост да си,ако си шофьор ще знаеш,че Карнобат е от години най-опасното място през зимата,все едно влизаш във филм на ужасите.Но умниците които строиха магистралата незнайно защо не го предвидиха.Явно някой трябваше да си продаде земите по тези места,на височки цени,а ние сега ще го духаме-както винаги.
2.
1
03.01.2017 19:24:45
Нямаше никаква организация.просто се чакаше Бойко да пристигне за снимки.Никой не разбра как се придвижи след като колоните от коли бяха задръстили целият път еднопосочно.Нито вода, нито храна се опитаха да доставят.Седяхме 18 часа в задрьстването с малко дете
1.
българин
03.01.2017 18:44:07
Тези, които са проектирали този участък може да си ХВЪРЛЯТ ДИПЛОМИТЕ, защото ландшафта предразполага както за ветрово натоварване, така и за снегонавяване респективно при снеговалеж.
Освен това обезлисяването е сериозна грешка, както и трасето на лентовия път!!!
Бих препоръчал на всеки , който се тупа в гърдите за тази магистрала в участъка от Пловдив до Бургас да управлява една тежка товарна кола ( ако му закачат и ремъркета...!!!!) и като слезе да го питат дали не идва от Виена ..???!!!
Магистралите не се проектират само за леки автомобили, които да превозват летовници през лятото за Морето !!! И да се трошат пари от НЕКАДЪРНИЦИ !!!
Така, че грешките който ги е правил да ги оправя до колкото може и ТОВА да не се допуска занапред или както казва НАРОДЪТ : бития - бит...за другото ред няма !!!
Освен това обезлисяването е сериозна грешка, както и трасето на лентовия път!!!
Бих препоръчал на всеки , който се тупа в гърдите за тази магистрала в участъка от Пловдив до Бургас да управлява една тежка товарна кола ( ако му закачат и ремъркета...!!!!) и като слезе да го питат дали не идва от Виена ..???!!!
Магистралите не се проектират само за леки автомобили, които да превозват летовници през лятото за Морето !!! И да се трошат пари от НЕКАДЪРНИЦИ !!!
Така, че грешките който ги е правил да ги оправя до колкото може и ТОВА да не се допуска занапред или както казва НАРОДЪТ : бития - бит...за другото ред няма !!!