Никакви опашки, никакви каси, ето какво ни чака в бъдещето
За да напазаруват в Amazon Go, клиентите ще се нуждаят от смартфон с инсталирано на него безплатно приложение. При влизане в магазина клиентът активира личния си QR-код. Програмата започва автоматично да проследява чрез датчици какви продукти той хваща от рафтовете и какви връща обратно.
След като са си взели каквото им е необходимо, клиентите просто излизат от магазина, а парите им се отчисляват автоматично от картите, прикачени към сметките на Amazon. За разлика от други технологии за самообслужване, Amazon Go не изисква от клиентите си да сканират щрих-кодовете на продуктите. Вместо това компанията използва изкуствен интелект и компютърно зрение, съобщава телевизионният канал CNBC.
„Никакви опашки, никакви каси. Сериозно, никакви!“ – е слоганът на иновацията в рекламния клип.
Стоките в новия магазин са разположени върху площ от 167 квадратни метра.
Експерти от различни области, анкетирани от CNBC, не очакват разпространението на подобни технологии да доведе до отмиране на професията касиер. Но със сигурност ще се развива качеството на самообслужване. Моделът на магазина Amazon Go може да спомогне за намаляване на загубите от грешки при таксуването на стоката например, или пък да доведе до намаляване на кражбите.
Според едно изследване на Cowen 65% от американците предпочитат да пазаруват хранителни продукти в реалните супермаркети, на продажбите онлайн се падат едва 4 процента. Около 51% от анкетираните обяснили, че обичат да оглеждат стоките при избора си. Добави Коментар