Топ 5 бизнес книги, изисквани за прочит от Харвардския университет
И въпреки че има нещо, с което не бихме могли да се сдобием - личните контакти, които те създават, стотици завършили университета студенти споделят в интернет открито кои са били най-полезните неща, които са научили и прочели. Така разпространяват знанието, добрите практики и изискванията. Блогът HubSpot, например, посочва някои от книгите, които се изискват за четене от MBA студентите в Харвардския университет, разказва сп. Quartz.
Авторката на блога Лорън Хинц изброява някои от заглавията, които са я впечатлили най-много, и които е открила из учебните програми на Харвард.
Пет от тях са следните:
1. "True North" на Бил Джордж - бившия главен изпълнителен директор на компанията Medtronic. Книгата разкрива как можем да открием скрития в себе си истински лидер. Джордж е смятан за един от най-добрите бизнес лидери в света. Той разделя пътя към автентичното лидерство на пет стъпки.
2. "The Money of Invention: How Venture Capital Creates New Wealth". Това е практичен наръчник на двама експерти - Пол А. Гомпърс и Джош Лърнър, посветен на проблемите, които предприемачите срещат, когато трябва да си набавят финансиране. И как моделът на рисковия капитал може да помогне на хората в бизнеса да преодолеят тези проблеми.
3. "Many Unhappy Returns: One Man's Quest to Turn Around the Most Unpopular Organization In America". Тази книга проследява усилията на Чарлс О. Росоти от американската национална агенция за събиране на данъци IRS, да преобърне публичната представа за нея (навсякъде по света хората не обичат приходните агенции и данъчните), както и да преобърне резултатите й. Накратко, идеята е че няма такова нещо като безнадеждна кауза.
4. "Unleashing Innovation: How Whirlpool Transformed an Industry". Истинска бизнес история: Вицепрезидентът на Whirlpool Нанси Тенънт споделя как компанията успява да повиши стойността на акциите си, да се разшири международно и да стане по-иновативна.
5. "Scaling Up Excellence: Getting to More Without Settling for Less". Робърт Сътън и Хъги Рао от Станфордския университет в продължение на 10 години изследват как компаниите могат да оценяват успешно. После пишат този бестселър. Добави Коментар