„Юнион Ивкони” е от обръчите на ДПС, създадена е в съдружие със сина на Рамадан Аталай
Ключови думи:
Осман Октай, ДПС, Рамадан Аталай, парламент, Юнион Ивкони, Московски, Владислав Горанов, Кой, Делян Пеевски, Доган
Осман Октай е на 64 г., бивш зам.-председател на ДПС и ексдепутат от партията на Доган в четири парламента. След сигнал до „Флагман” за нов инцидент с автобус на „Юнион Ивкони” потърсихме Октай за коментар на мълвата, че транспортната фирма е свързана с народния представител от ДПС Рамадан Аталай.
- Г-н Октай, вярно ли е, че транспортната фирма „Юнион Ивкони” е свързана с депутата Рамадан Аталай?
- Още при създаването й, преди да стане известна транспортна фирма, основна в България, се изгради в съдружие заедно със сина на Рамадан Аталай, който тогава беше председател на транспортната комисия към българския парламент.
- Кога започва историята на тази фирма?
- Отпреди десетина-петнайсет години, дори повече, когато Рамадан Аталай стана председател на транспортната комисия в парламента. Със съдействието на Рамадан Аталай в конфликт на интереси в присъствието на сина му получи лицензи за транспортни дейности към всички областни центрове и големи общини. И впоследствие получи и транспортни коридори из Европа и Турция.
- Тя според Вас отчита ли се - както е обичайно да се казва, на факторите в ДПС?
- На всички беше известно тогава с това присъствие, че е от обръчите на „Движението за права и свободи” като транспортна фирма. Дори преди десетина-петнайсет години в медиите аз изнесох една много драматична ситуация, когато чрез тази фирма Рамадан Аталай, който е от община Кубрат, Разградско, в Североизточна България организират и излъгват хиляди семейства за предоставяне на трудова дейност на местните турци. Срещу заплащане от 700-1000 долара им гарантирали работни места в Холандия, Норвегия, Белгия, скандинавските държави, Швеция... Вашите читатели ще си спомнят – тогава имаше стотици излъгани. Те си бяха продали кой телето, кой кравата, кой магарето, за да прати децата си на гарантирана трудова дейност и работа, осигурена в тези държави. И впоследствие се оказа, че те са изсипани в тези градове от тази транспортна фирма без никакви ангажименти. И тогава властите в тези държави с чартър ги върнаха в България. А българските власти бяха принудени да платят разходите по връщането на тези хора, оставени по улиците на въпросните държави. Това беше голяма драма, защото са излъгали в цяла Североизточна България, особено в Разградско, Шуменско и Русенско, стотици семейства, изпратили децата си на работа, вярвайки на партийните структури на ДПС, организирани от обкръжението на Рамадан Аталай и сина му.
- Твърди се, че тази фирма печели ключовите часове в междуградския транспорт, примерно по маршрута „Бургас – София”.
- Аз преди малко това ви казах. Още от създаването на тази фирма с председател на транспортната комисия Рамадан Аталай, който има за задача да контролира дейността на транспортното министерство и да контролира транспортните коридори и лицензирането на тези най-ефективни маршрути в страната, всъщност те покриват първоначално цялата страна с тези атрактивни коридори за обслужване – по Черноморието, Североизточна България… Впоследствие с тази дейност „Ивкони” става една от водещите транспортни фирми и разширява своята международна дейност. Нещо повече, в момента не знам дали знаете кой е шеф на Асоциацията на автобусните превозвачи.
- Не знам.
- Тя се казва Галя Топалова. Съпруга е неофициално, имат дете - момиченце, със Зеки Байрам, който е председател на Българо-турската търговска камара. Той е турски гражданин. Те пък са собственици на „Етап холдинг”. Всъщност „Ивкони” и „Етап холдинг” са основните транспортни фирми, покриващи коридорите в България. Има и още една транспортна компания на Себахтин от Хасково (вероятно има предвид Себахтин Исмаил, собственик на „Арда тур” – б.а.). Галя Топалова заедно със Зеки Байрам в съдружие със Столична община по времето на Стефан Софиянски изградиха Столичната автогара до ЖП гарата в София. Така че всъщност този Себахтин от Хасково заедно със сина на Рамадан Аталай и със Зеки Байрам и Галя Топалова са основните транспортни фирми от онова време, като обръчи на ДПС, най-основните превозвачи в България. Те покриват не само градската мрежа, но и транспорта с Турция, съседните държави, включително и във всички европейски градове.
- А кой всъщност е синът на Рамадан Аталай?
- Ервин мисля, че се казва момчето. (Вероятно има предвид Ревин Рамадан Аталай – името му излиза в Търговския регистър като участник в „Ивкони” и още редица фирми – б.а.).
- Аз говорих обаче с депутат от БСП, който ми каза, че вече има промени в дружеството.
- Възможно е, защото аз говоря за преди десетина-петнайсет години. Възможно е да са предприели някакви действия с подставени лица, нямам представа. При основаването на фирмата обаче тези хора присъстваха там. Тогава бях реагирал много остро заради хората от Североизточна България, които ги извозиха с тези автобуси. Тя така стартира, беше някаква дупнишка фирма, която стана спонсор на волейболен отбор. И впоследствие стана мощна транспортна компания. И всъщност те са три – „Ивкони”, „Етап” и хасковската компания на Себахтин.
- Има ли чадър над тях в момента?
- Обществена тайна е, че министър Московски неслучайно втори мандат става министър и толкова много скандали стават около това министерство. И той, и Горанов минават за приближени на модела „Кой” и Делян Пеевски.
16
Коментара по темата
16.
Българин
11.04.2021 13:16:15
И наемат за работници- шофьори, съдени за отвличания!
15.
Гаварит Масква
13.12.2016 19:53:39
Доган е български патриот.
Волен е български патриот.
Волен е български патриот.
14.
до 11
13.12.2016 18:42:40
Реална цена 40 лева ?!?! Искаш да кажеш, че работите на загуба и сте благотворително дружество ?!?! Сигурно и трябва да ви благодарим, за това, че пътуване с вашата фирма е опасно за здравето и живота. Затова хората търсят алтернатива, бдж, самолет, споделено пътуване и я намират.
13.
До 11
13.12.2016 14:08:43
Как реалната цена на билета е 40 лв? При 40 пътници - 1600 лева. Не е ли твърде много. Аз със моята кола и две приятелки пътуваме до София за 15 лв. на човек. Със споделеното пътуване цената е 20 лв. на човек и е 3,5 - 4 часа с поне две спирания за почивка и откарване до краен за мен адрес. С автобус съм пътувала 6,5 часа от Б-с до София и след това още пари за такси до адрес..! Станете конкурентни или с цена или с качество или с двете най-добре, но ако не е по силите ви не се оправдавайте с новите възможности, които винаги ще са една крачка преди некадърниците!
12.
Бургас Р.Христова
13.12.2016 13:56:57
Биомед е най- хубавата фирма- с нов автопарк. С тази фирма пътуваме като ,, бели хора''. Нека има повече дестинации София- Бургас. Защо не се намеси правителството и спре тази фирма Ивкони със застрашаващи живота на пътниците скапани автобуси.
11.
До аз
13.12.2016 12:22:06
Едно такси струва 20000 25000 лв. А един автобус почва от 450 000 лв до 1 000 000 лв. Няма място за сравнение. Освен това реалната цена на билета Бургас София реално и около 40 лв. Винетката е 1000 лв. Хиляди семейства получават заплати от сектора. ДДС в транспорта не се връща. Отделно има данък печалба, осигуровки, заплати. На всеки курс се плаща автогари. И т.н Сивия сектор е най вече споделеното пътуване. Какво плащат те на държавата, нищо. А тия пари за пенсии, за пътища основно идват от транспортния сектор, включително товарния. За това преди да си дадете парите на някой аматьор да ви вози помисли. Освен това все още в България и не само е забранено да се извършва превоз на пътници без съответните лицензи, разрешителни и прочие документи, които също струват не малко пари. Нещата са взаимносвързани. Като няма пътници се правят компромис с техниката, съкращения и накрая фалит. Ако искате това ще страда не само сектора.
10.
Флагман
13.12.2016 11:54:24
Някой май е забравил да плати такса спокойствие за месец декември,а ?
9.
Чехлъото Радев
13.12.2016 11:46:05
най-скапаната фирма на света . от километри прозира корупцията и некадърността. адмирирам групите за споделено пътуване
8.
аз
13.12.2016 11:41:27
Когато преди години министерството искаше и на автобусите да наложи въздраст 15 години топалова изрева като ч.....на отзад без рахат мехлем а за такситата има ограничения във възраста къде е разликата един авъобус вози 40 човека ,а е20 годищен едно такси вози 4 човека ,а трябва да е до 15 години.
7.
Даскалъ
13.12.2016 10:59:43
Калея и тя май има турско в нея. Само Биомет е чисто българска компания, но по скоро в товарния сектор. На местно ниво почти всички са ДПС фирми, без М БУС.
6.
analizator
13.12.2016 10:55:56
Основните играчи в транспорта са фирми на ДПС. Така наречените обръчи от фирми. Българските фирми са местни. Никой не ги допуска до основните трасета.
5.
me
13.12.2016 10:21:41
През лятото има и Калея с хубави автобуси или бързи бусчета, но сега не вървят, че нямат пътници. А на Ивкони автобусите се пукат по шефовете, пътуват през Стара Загора и е голямо мотане. Иначе спират на всеки 2,5-3 часа. Сега ми стана ясно защо всички други фирми пътъват в подобни абсурдни часове. Иначе автобус с (работеща) тоалетна в България не съм виждал.
4.
The title
13.12.2016 09:21:42
8.
c
12.12.2016 15:00:54
Рейтинг:
28
Юнион Ивкони са причината между София и Бургас да няма нормална конкуренция и фирми, които да предлагат удобен транспорт.
Фирмата се използва протекции от самото си създаване, всички линии до Бургас бяха разпределени между тях и Ентуртранс. В началото ДПС наляха милиони в нови автобуси и от тогава автопарка им не е подменян а всички нарушения си прикриват от ДАИ. Ако имаше действащи контролни органи тази фирма не трябва изобщо да превозва пътници.
c
12.12.2016 15:00:54
Рейтинг:
28
Юнион Ивкони са причината между София и Бургас да няма нормална конкуренция и фирми, които да предлагат удобен транспорт.
Фирмата се използва протекции от самото си създаване, всички линии до Бургас бяха разпределени между тях и Ентуртранс. В началото ДПС наляха милиони в нови автобуси и от тогава автопарка им не е подменян а всички нарушения си прикриват от ДАИ. Ако имаше действащи контролни органи тази фирма не трябва изобщо да превозва пътници.
3.
Майкъл
13.12.2016 08:52:19
Стандартите на България трябва да се вдигнат. Автобусите трябва да са най много 7 годишни, със интернет, тоалетни и последни механични данни и проверки.
2.
Левски говори
13.12.2016 08:42:42
Така е защото докато нашите комунисти спаха под лозунгите на Маркс през 1944-1989 Турците не само развиваха бизнес ами станаха членове на НАТО и можеха да си ходят ИЗ Европа докато Москва ни държеше заложници да и робуваме без частна собственост без човешки права. Турците се размножиха не си губят времето да се правят на "образовани" те вършат работа произвеждат --- затова имат монопол на Българския транпорт!
Покането Deutche Bahn да дойде да организира едни хубави линии със качество и тренинг на механиците със модерни машини. Може билета да е $50 но да е Европейски не Сирийски стандарт!!!!!!!!
Покането Deutche Bahn да дойде да организира едни хубави линии със качество и тренинг на механиците със модерни машини. Може билета да е $50 но да е Европейски не Сирийски стандарт!!!!!!!!
1.
Free Bulgaria
13.12.2016 08:37:28
Тоя боклук Ивкони ще убие някой хубави хора с тея боклукчийски автобуси. Тогава ще е късно!!!
Още от сега ги спрете или да купуват нови автобуси и да вдигат качеството. Още нямат интернет в автобусите, няма тоалетни, а пътуват 6 часа!!!
Още от сега ги спрете или да купуват нови автобуси и да вдигат качеството. Още нямат интернет в автобусите, няма тоалетни, а пътуват 6 часа!!!