Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Защо старата транспортна схема не бе ефективна и какво наложи промяната й

Философията на обществения транспорт в града се промени, което сега създава известни главоболия на бургазлии
Ключови думи:
Напрежението с новите маршрути на обществения транспорт в Бургас наистина ескалира. Недоволството е в огромни количества и изглежда хаосът е пълен. Проблемите несъмнено са много и тепърва ще се идентифицират ясно и обективно, но най-силният аргумент на множеството противници на новостите, че старата схема е работела прекрасно, също може да бъде подложен на съмнение. Тук ще пробваме да обясним какви според нас бяха непреодолимите недостатъци на старата транспортна схема.

Първото, което трябва да споменем е статистиката колко хора ползват градския транспорт, като най-добър показател за неговата ефективност.

Преди месец беше показано проучван
е, изготвено за проекта "Интегриран градски транспорт - представяне на мерки за устойчив транспорт" и според него 19% от пътуванията в Бургас се извършват с градския транспорт. През 2013 година беше завършен "Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на град Бургас" и там присъстват резултати от проучване, според което по това време дялът на пътуванията с обществения транспорт е бил 31%. В проекта е посочен и нищожния процент прекачвания при използване на градския транспорт. Ако за 3 години пътуванията с градски транспорт са паднали от 31% на 19%, значи системата съвсем не работи прекрасно.

При такива данни търсенето на различно решение е логично. Огромната драма за бургазлии и най-голямата разлика между старата и новата схема е в концепцията им. Преди никога не се е налагало хората да сменят превозни средства и това сега им се струва неприемливо.

Маршрутите бяха така начертани, че 90% от пътниците стигаха от началото до края на пътуването си с една линия на градския транспорт.

Обратно на това, новата схема се базира на прекачването, разчитайки на една дълга основна линия и множество други, които имат за основна цел да свържат по-отдалечените зони с бързия маршрут. Това се вижда на схемите по-долу. Преди по бул. Хр. Ботев минаваха цели 12 линии, а сега само 3. Същото се отнася и за ул. Индустриална, по която преди се движеха 8 линии, а сега 4.



Старият вариант на транспортни маршрути беше проблемен по няколко причини:

1. Замърсяване и екология - множество по-малки автобуси вървяха по еди и същи улици, изгаряха повече гориво и създаваха многократно по-голямо замърсяване. Вероятно това не звучи като основателен повод за промяна за много от живеещите в Бургас, но дори ние да не сме загрижени за здравето си, стандартите на 21ви век са такива, че европейските, и българските целеви норми за замърсяване не са лесно постижими при нас.

2. Натоварен трафик и повече пътни инциденти - това е проблем, който се обсъжда непрекъснато. Инцидентите с пострадали хора са ежедневие.

3. Липса на ефективност. По-долу сме показали таблица за натоварването на старите линии на градския транспорт. Данните за ежедневното използване на маршрутите за 2009 година, взети от проекта "План за устойчива градска мобилност на Община Бургас 2014 – 2020 г." и според броя на курсовете дневно за отделните линии е изчислено колко човека се возят за един курс (отиване и връщане). И преди сме коментирали, че тролейбусите са почти неизползвани, но данните го потвърждават. Според тях в тролеите пътуват по 23 човека в едната посока средно. Маршрутът на тролейбусите се припокрива с този на маршрутките и 211 в огромен процент от трасето. Нелогично и неефективно е по еди и същи улици да се движат паралелно множество линии, които се различават само в няколко от началните и крайни спирки.

Данните показват, че така или иначе огромният процент от трафика (63%) се обслужва от само две линии - 211 и 12/12А и наистина звучи нелогично останалите линии, пътуващи почти празни през по-голямата част от времето да обикалят целия град и съответно да правят разходи за изминати хиляди километри дневно.


Недобрата стара схема не оправдава лошото прилагане на новата, която според нас е по-добра като идея, но ужасната й реализация донесе само негативи.

Нещата тепърва ще се донастройват, но стартирането в недовършен вид, недообмислените и необсъдени с хората детайли и някой елементарни пропуски направиха всичко да изглежда ужасно.


36
Коментара по темата
36.
пончо
02.12.2016 15:23:22
Кметът е некадърен и послушен. Цялата му свита също. За жалост бургазлии са плахи хора, защото много са си патили, когато са надигали глас. Време е да бъдат вкарани в затвора крадците на европейските и на нашите пари.
35.
Излъган
02.12.2016 09:48:52
Кметът бързо забрави Меден рудник. Пътуването към центъра се превърна в кошмар. Преди следващите избори отново ще ни излъже. Нека да дойдат общинарите сутрин след 5.30 в комплекса - навсякъде бродят измръзнали и ядосани хора! Вразумете се доволновластващи! Излезте от топлите кабинети и вижте как хората стигат до работата си. Трупате богатство от техните данъци.
34.
Нова схема, но само за гражданите.
01.12.2016 20:08:55
Новата ТРАНСПОРТНА СХЕМА на Бургас, затъва в недомислията на общинската администрация ден след ден.
Бургазлии нареждат и попържват здраво кмета и родата заместниците му, та същите на 4-тия ден обявиха КАРДИНАЛНИ ПРОМЕНИ в схемата и връщане на основните трасета на бус 12 и 12а - тоест на 50% ВЪРНАХА СТАРАТА СХЕМА !??? И за какво тогава се ПОПИЛЯХА ЕДНИ 140 МИЛИОНА лева за новата схема (която за 4-ри дни доказа че е фарс) и не работи и ще си продължаваме с разработените но ОТМЕНЕНИ линии от старата схема !!!
Даже тези които преди ползваха автобусите а не колите си, от 26-ти си стегнаха личните автомобили и си ползват тях, а не искат да мръзнат по спирките и да вървят с по 600-1000 метра от една спирка до друга и още 2000м. до домовете си.

А, какво правят по въпроса общинарите ли !?? Ами, май ги боли оная работа за гражданите на Бургас !!! Защото администрацията НЕ ПОЛЗВА АВТОБУСИ и т.н. НОВА схема !

Те са заложили на сигурен автономен транспорт !!!
Кмета Николов и отрядника председател на Общ.Съвет-Бургас К.Луков си карат общински джипове - Мазда ХР-5, зам.кмета финанси Кр.Стойчев е с джип Ауди Q7, секретаря общината Б.Кънчев с джип Нисан Х-траел, шефа на УКОРС е с джип Тойота Раф-4, заместника му с джип Шевролет Каптива, зам.кметиците -Бояджиева, Ананиева и Коралска ги возят с Форд Мондео и Мерцедес Бенц, целият състав на УКОРС е качен на 24 седана Шевролет, директорите на общинските фирми и заместниците им всички са с общински коли Форд, Тойота,Нисан и Мерцедес....... За каква транспортна схема да мислят милите !?? Тях ги интересува да имат те далавера и пари от данъци, глоби и такси, за да си карат общинските коли КАТО ЧАСТНИ, да си возят с тях ЖЕНИТЕ и ДЕЦАТА по градините и училищата, по магазините и МОЛ-овете ..... А барабите, децата, жените и родителите им, да мръзнат по спирките и в автобусите, зер те са се набутали в предизборните лъжи и са избрали с 84% кмет 2015г. от ГЕРБ да ги мачка и унижават администрацията .....
33.
RIP
01.12.2016 19:54:57
ВЗЕМЕТЕ ГЛАВАТА на ЗАМ.КМЕТА по ФИНАНСИТЕ КРАСИМИР СТОЙЧЕВ !!!
ТОЙ Е В ОСНОВАТА ДА СЕ ИЗМИСЛИ НОВАТА СХЕМА И ТО САМО ЗА ДА ОТКРАДНАТ ЧРЕЗ ПОКУПКА АВТОБУСИТЕ за ОБЩИНСКАТА "БУРГАСБУС" - 15 МИЛИОНА.
Като добавите и 20% от самият проект оценен на 138 милиона(80 милиона от Брюксел) и разплатен поетапно от 2009г. до 16.09.2016г., сами сметнете колко милиона са гушнали Стойчев и Ко. За такава кражба, вместо да чакате са се стресне Цацаров, вземете главата на Стойчев. Тай е злият финансов гений в общината, той е сивият кардинал дърпащ конците и на кмета.
32.
Лазур
01.12.2016 19:15:02
Пьлни глупости.След като 12,12А санай ефективни защо ги махнахте.
31.
Еьр Фреш
01.12.2016 14:58:35
Аргумента със замърсяването и опазване на Околната среда и загриженоста на кмета Слънце учил в Москва с шефа на ЛУКОЙЛ звучи НЕЛЕПО ТЪПОи смешно.ЛУКОЙЛ трови в пъти над нормите близо 20пъти а ИСТИНАТА е че кмета е алчен комисионер МИЛИОНЕР и цялата НТС е схема за въвличане на Общината в гигантски ЗАЕМИ 130.000.000 лева от Чужди Банки комисоини оттова и комисиони за МИЛИОНИ евра от купуване на стотици автобуси тролеи ичасти за тях .Банката ЕБВР която ОТПУСКА парите за НТСе и акционер в производството на бусоветеСОЛАРИС за банката печалбите от лихвите за СОЛАРис пазар на продукцията и печалба за акционерите за кмета слънчеви КОМИСИОНИзМИЛИОНИза бургазлии хоас безпорядък 2но ПОСКЪП транспорт и нови по ВИСОКИ бъдещи данъци
30.
se1
01.12.2016 14:44:40
Нали гласувахте за Николов?! Овце и дебилни зомбита. Сега лаете против Гербаджийската простотия и новата им схема за кражба на Вашите пари. Ходете сега пеш в студа. Идват избори , затва мислете с простите си кратуни и пак гласувайте за тях!
29.
къде е Цацаров?
01.12.2016 14:09:00
Къде е Цацаров, къде е омбудсмана? Да развалиш една работеща и доказана транспортна схема на гърба на хората с цел да се облагодетелстваш с 150 млн е умишлено квалифицирано престъпление
28.
AZ
01.12.2016 14:06:39
Това направо си е поръчкова статия. Нека управляващите от Общината да се наредят с нас на Автогара Юг. Три спирки- направо ни направихте луди. Възрастни хора се чудят къде да застанат. И не само възрастни. А, Вие, господа от Общината и БургасБус- нали е Ви е добре с колите, какво значение има това. Но всичко се врще- и Вие ще висите с нас някога.
27.
Киноцентъра
01.12.2016 14:05:10
Много холивудски филми гледат в Общината. Там е причината за тази нова схема. Това с прекачванията направо са го взели от филмите "Скорост" 1, 2 и тн. А Руска Бояджиева пък се е вживяла в ролята на Сандра Бълок !
26.
луков коцето
01.12.2016 14:00:37
Поръчах си новото А8, а вие си чакайте Б1 и Б2.
25.
Селянина с колелото
01.12.2016 14:00:00
Пълни глупости! Прокуратурата да се самосезѝра за грабежа, ОЛАФ също!
24.
бургазлия
01.12.2016 13:55:17
ще ме извиняват мрънкащите, но новата схема си е много удобна. по-рано нямаше връзка между Изгрев и Славейков и трябваше или да се хваща такси или да се ходи пеша. Голяма част от града бяха ощетени защото нямаше автобуси наоколо. всички линии вървяха по един и същ маршрут. задръстванията стават все повече, а автобусите са празни. с рейса се придвижвам по-бързо отколкото с колата. голяма работа, че ще се наложи да сменя два автобуса. пак ще се придвижа по-бързо.
23.
Бездарници
01.12.2016 13:27:21
Държава имали ? Щото ако имсше, " независимата" прокуратура да беше почнала проверка по случая ?!? В кои джобове потънаха тлъстите комисионни ?! Мдааа ама ...няма държава, нямат топкииии
22.
Бургазлия
01.12.2016 13:11:18
Тъпанари......
21.
Хаменото
01.12.2016 13:10:00
Ебахти помиарската държава! Белене трябва за тия крадци!!!
20.
истината от 13 замислете се
01.12.2016 12:49:58
За 130 000 000 лева може да се направи 100км. четирилентова магистрала.А имаме 50км. жълти линии.КРАЖБАТА НА ВЕКА.
19.
Istinata e
01.12.2016 12:49:49
Che mnogo sa naebahte s tazi shema(posta).Shto vi triabvashe da promeniate liniite?Tva e ludost!Samo i samo da mojete da chopnete niakoi lev po verigata na izmamata!EVALA
18.
Ватман
01.12.2016 12:49:34
Ами то вашето проучване показва че точно 12, 12А и 211 не трябва да се пипат!
17.
Морския
01.12.2016 12:48:56
Тази схема е пълен провал ! И да ще се вдигне % на ползване след като преди си пътувал с една линия а сега ползваш две ! Но и много хора вече че движат с автомобили заради вас и това че за да е града по чист е пълен фалш преди интегрирането на транспорта имаше тапа само Трапезица а сега на всяко кръстовище и колкото да ни убешдавха че тази тапа няма да я има още си седи кой сега ще върне парите !?
16.
Рускеее,
01.12.2016 12:43:06
Ти защо не си подписа статията ами се криеш зад сайта на общината Burgas1.org ???? Излез и ясно кажи - сбъркахме и връщаме старите 12 и 12а !!! Много интересно ми стана от анализа на пътникопотока 2009 година. Алооо сега е 2016, къде бляхте и къде наляхте 5 000 000 лева. Ти си за затвора заедно с П.Драгнев и г-жа Драгнева !!!

На 06.12 всички виновни пред общината и публично давайте обяснения за глупавите и некомпетентни решения.

На 07.12 Д.Николов да ви връчва заповедите за уволнения и да се тръси решение за изход от тази абсурдна ситуация. Работата е ясна, ОЛАФ ще търси едни пари и трябва да се доказва къде ги похарчихте. Както върви Община Бургас май ще връща едни 130 000 000 лева от нашите джобове !!!!!!
15.
1
01.12.2016 12:37:28
Аз предлагам от утре Руска Бояджиева да започне да ходи с колело на работа в общината , че да си начеши русата Руска и започне на мисли по практично за следващи проекти.
14.
ВЪХУРН
01.12.2016 12:22:49
БУРГАСЛИИ, В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СИ ДАВАЙТЕ ЛИЧНИТЕ ДОКУМЕНТИ ("ЛИЧНИТЕ КАРТИ") СРЕЩУ ИСКАНЕТО НА "БУРГАС БУС" ЗА ДА ВИ ИЗДАВАТА ЕЛ.КАРТА ЗА ПЪТУВАНЕ!!!
ВИЕ ЩЕ БЪДЕТЕ СЛЕДЕНИ ПО ВСЯКО ЕДНО ВРЕМЕ, КОЙ, КОГА, ОТ КЪДЕ И ПО КОЕ ВРЕМЕ СЕ КАЧВА!!!!......ЧРЕЗ ВАШЕТО ЧЕКИРАНЕ!!!
НЕ СИ ДАВАЙТЕ ЛИЧНИТЕ ДАННИ НА ОЛИГОФРЕНИТЕ ОТ "БУРГАС БУС" ,ТОВА Е ТОТАЛНО ПРОТИВОЗАКОННО !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ТРЯБВА ДА СЕ ИЗДАВА АБСОЛЮТНО АНОНИМНА ЕЛЕКТРОННА КАРТА ЗА ПЪТУВАНЕ!!!
"БУРГАС БУС" ГИ ВЪЛНУВА ДАЛИ В ТАЗИ КАРТА ЩЕ ИМА ПАРИ И ДАЛИ ЩЕ СЕ ЧЕКИРАТЕ ЗА ДА ВИ ВЗЕМАТ ЛЕВЧЕТО!!!!!!!!!!!
АБСОЛЮТНО ПРОТИВОЗАКОННО ИЗИСКВАТ И ИЗПОЛЗВАТ ДАННИТЕ ВИ ПО ЛИЧНА КАРТА ЗА ДА БЪДЕТЕ СЛЕДЕНИ ВСЕКИ ДЕН БУРГАСЛИИ!!!!
ЦЯЛАТА ТАЗИ ОЛИГОФРЕНИЯ С НОВИТЕ ЛИНИИ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА БЪДЕТЕ ПРОСЛЕДЯВАНИ !!!!!!!!!!
ДАЛИ ЩЕ БЪДЕТЕ СТАДО ОФФФЦЕ ЗАВИСИ ОТ ВАС!!!!!!!!!!!!
ОТИВАЙТЕ И СИ ИСКАЙТЕ НОВИ АНОНИМНИ ЕЛЕКТРОННИ КАРТИ ЗА ПЪТУВАНЕ!!!!!!!!!!!
НИКОЙ ДА НЕ ИЗПОЛЗВА ТЕЗИ ,КОИТО СТЕ СИ ИЗКАРАЛИ И В КОИТО СА ВИ ВКАРАНИ ЛИЧНИТЕ ДАННИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
13.
строител
01.12.2016 12:19:11
За 130 000 000 лева може да се направи 100км. четирилентова магистрала.А имаме 50км. жълти линии.КРАЖБАТА НА ВЕКА.
12.
така така
01.12.2016 12:17:38
Може и да са намалели пътуващите защото сме с 5000 лева заплата всички и трябва да имаме по 4 коли..но това не променя факта че общината се осра и окраде парите
11.
Разочарование..
01.12.2016 12:11:29
Здравете ,

снощи вечерта изпращах мой приятел от Меден Рудник към центъра. В 12:30 дойде марширутка от нощната линия. Шофьорът в нея ни каза да не разчитаме на разписанията за нощната линия , защото не се изпълнявали. Така че, имайте едно на ум за вечерта. Явно наистина имат за цел да стимулират такситата... не си го обяснявам по друг начин.
10.
крадем
01.12.2016 12:10:46
Стига оправдания за чутовната глупост на николов, бояджиева, драгнев и сие.Усвоиха се едни пари и нищооооо.
Да не сме Лондон или Берлин.Какво пречеше да има бързи линии със старата схема.Оставки трябват.
9.
Х
01.12.2016 12:05:00
Недобрата стара схема не оправдава лошото прилагане на новата, която според нас е по-добра като идея, но ужасната й реализация донесе само негативи.


За това се иска носене на ОТГОВОРНОСТ!

КОЙ Е ВИНОВЕН ЗА ТАЗИ ГЛУПОСТ?
8.
до 6
01.12.2016 12:01:24
Концепцията по-принцип е правилна. Но във град в който най-дългото разстояние е 10-12 км. от единия до другия край няма как да постигнеш по-бърз резултат чрез прекачвания. Просто защото времето от 20 мин., които по-принцип линията стига от единия край до другия не оправдава чакане от още 10-15 мин. на някоя спирка. В София, където чакаш часове по задръстванията сигурно ще работи чудесно, но не и тук. Или някой много ги е заблудил, което означава, че в Общината работят пълни идиоти или си е чиста корупционна схема. Което и от двете да е трябва да има оставки и хора в затвора. Все пак говорим за 150 млн. !!!!
7.
До 2
01.12.2016 11:59:16
Не пропускайте отговорността и на Костадин Марков за некачественото изпълнение на улиците, който по това време беше зам кмет по строителството и негови фирми окрадъха проекта.
6.
zv.
01.12.2016 11:55:03
Едва ли има в момента човек в Бургас,когото да убедите в тази глупост написана според мен поръчково.Да карате хората да сменят по 2-3 превозни средства и да висят по спирките е меко казано ВЪРХОВНА НАГЛОСТ,да се качват и обикалят по 1час също.Това ли е ефективно???Да не говорим,че в тролеите ви няма валидатор-трябвало да си купя и за тях карта.Цинизъм и лъжи.
5.
123
01.12.2016 11:54:27
Така като гледам, видели сте сметката на 3-те най-използвани линии в града - 12, 12А и 211. Ами не можахте ли да ги запазите и да оправите останалите линии - да въведете нови и да коригирате другите? Защо трябваше да съсипите линии, които са се утвърдили с годините, доказали са че са ефективни? И това прекачване - че Бургас да не е многомилионен град, че да има нужда от захранващи линии към една-две основни?
4.
Д Николов
01.12.2016 11:49:38
ОТКРАДНАХ МЕ ПАРИТЕ,СЕГА ТРЯБВА ДА ГИ ОПРАВДАЕМ.5 000 000 за консултанти?????ОЛАф.
3.
аз
01.12.2016 11:43:45
СМЕНИХТЕ СХЕМАТА ЗА ДА ОГРАБИТЕ ПАРИТЕ ОТ ЕВРО ФОНДОВЕТЕ....БОКЛУЦИ ГЕРБАДЖИЙСКИ
2.
Бургас
01.12.2016 11:42:49
Незабавно да се потърси ОТГОВОРНОСТ от Руска Бояджиева и Димитър Николов!!!!
До 24 часа да се преустанови с тази ГЛУПОСТ
1.
Рекламен блок
01.12.2016 11:40:56
Моля флагман, поне подсказвайте на "уважаваните" от вас читатели, че под съответното заглавие се крие реклама. Обзалагам се, че тази статия е писана от пиарите на община Бургас. Чак се замислих дали аз живея в друг град.
  Добави Коментар
Дари 20 милиона Железния получи хонорар от 20 милиона долара за боя с Пол и дари сумата до цент Ето кой ще печели „Биг брадър" Зрителите три пъти спасяват от изгонване фризьорът с трудно детство Марио
"Путин е Хитлер на този век" Легендарен журналист скочи словесно на Владимир Путин Закъса Предлагат се звездни дрехи "втора употреба"
Напук на МНС Орбан кани Нетаняху в Унгария Близо 12 000 контрабандни „маркови“ стоки задържаха на МП Лесово По случая е образувано досъдебно производство по описа на ТД Митница Бургас
Майка на нападнато момиче в София: Банди ходят в мола за грабежи и изнасилвания Има групи, които се бият, носят оръжия – боксове, ножове, каза тя Британски генерал: Готови сме да се бием с Русия още сега И все пак британските сухопътни сили имат редица проблеми 
Може ли доц. Киселова да оглави парламента и да се сложи край на политическата криза? Политолог предлага нов критерий за избор на председател - ситото да е по научни степени Антисемитски акт ли е решението за арест на Бенямин Нетаняху? Международния наказателен съд в Хага издаде заповед и за ареста на бившият израелски военен министър заради военни престъпления
Пети опит за избор на парламентарен шеф Това ще е рекордният 12 ден на първото заседание на 51-ото Народно събрание Ражда ли се нова антиГЕРБ коалиция? Кирил Петков молил за подкрепа от „Възраждане“ Ако искат и ПП-ДБ могат да ни подкрепят, след като толкова пъти са искали нашата помощ, каза Костадин Костадинов