Черен ли беше "Черният петък" и как ни измамиха търговците
„Това затруднява потребителя в преценката дали процентът на намаление, с който той е бил изкушен да влезе в обекта, е истински. А и по такъв начин търговецът не изпълнява задължителното изискване на закона тази информация да се съдържа върху етикета на стоката”, обясни Маргаритов.
Той даде пример и с друг показателен за такъв тип кампании случай. „На витрината на търговския обект с големи цифри и букви е изписано минус определен процент за всичко, а на същия този транспарант с много малки букви в някакъв ъгъл е посочено, че има доста изключения като групи стоки, за които този процент намаление не се прилага. Категорично нелоялна практика със заблуждаващ елемент”, коментира Маргаритов.
При проверките във връзка с кампанията в онлайн пространството е установено, че има нереални намаления. „Търговецът е повишил непосредствено преди старта на кампанията цената, след това анонсира процент намаление. Дори в един от случаите се получава така, че цената след намалението е по-висока, отколкото е била миналата седмица, например”, посочи председателят.
Друго констатирано в онлайн пространството нарушение е рекламирането на отстъпка на комплект от няколко стоки, която впоследствие се оказва, че се прилага само за едната от тях.
Маргаритов допълни, че това не са масови случаи, а по-скоро са редки изключения, но все пак потребителите трябва да бъдат внимателни.
Утре пък е т.нар. Cyber Monday, в който онлайн търговци обявяват намаления. Инициативата добива все по-голяма популярност и в България. Инспекторите на КЗП ще проследят и нейното протичане. Добави Коментар