Агитаторите на Тръмп създават медии за крайната десница в Европа
Това съобщи "Ройтерс", позовавайки се на интервю с главния редактор Алекс Марлоу и източници близки до Стивън Банън - ръководител на сайта BreitbartNews, който на 17 август бе назначен от Тръмп за ръководител на предизборния му щаб. Компанията разраства дейността си и в САЩ, осребрявайки страстите, отприщени от кампанията за президент, завършила с победа на 70-годишния нюйоркчанин.
Breitbart, които имат британски сайт, e илюстрация как медиите от крайната десница се раздвижиха след победата на Тръмп.
Марлоу казва, че планират да наемат още журналисти в САЩ и да увеличат мултимедийната продукция на Breitbart с повече видео и подкаст. "И без това правим в момента огромно количество политически репортажи, така че не знам какво повече бихме направили, но определено няма да съкращаваме нищо."
Технологичният редактор Мило Янопулос вече разговаря с продуценти извън Breitbart за евентуално започване на телевизионно шоу, допълва Марлоу. Янопулос се прочу с обидни коментари срещу феминистки, мюсюлмани и движението Black Lives Matter, породено от случаите на убийства на невъоръжени чернокожи от полицаи. През юли компанията "Туитър" блокира профила му заради подстрекаване към омраза спрямо актрисата Лесли Джоунс.
От месеци насам има спекулации, че Тръмп може да започне собствена Trump TV, ако изгуби изборите. Според "Файненшъл таймс" негов зет дори е сондирал за мнение сред медийни специалисти, но идеята не е напреднала повече от това.
Трима източници на "Ройтерс" потвърждават, че републиканецът не си е осигурил потенциални инвеститори, партньори и нужните за дейност разрешителни за нова телевизионна мрежа.
Банън, който оглави Breitbart след смъртта на основателя Андрю Бритбарт през 2012 г., смята, че може да отключи потенциала на вълната от американски популизъм, сходна на тази, която извади Великобритания от ЕС. В момента обаче не е ясно дори дали Банън ще се върне в Breitbart, след като Тръмп победи.
През 2013г. бившият банкер от "Голдман Сакс" започна в Лондон британската версия на Breitbart именно заради "бизнес възможностите" на кампанията в полза на Брекзит, казват още източниците на "Ройтерс". За ръководител той избира младия консерватор Рахим Касам, но също така привлича журналиста ветеран Джеймс Делингпол.
Бизнес и политическите цели на Breitbart се припокриват до такава степен, че Касам излезе в отпуска, за да съветва Найджъл Фараж. Колкото по-популярно ставаше антиевропейското движение, толкова повече хората влизаха в сайта и Банън привличаше повече реклама. Говорителката на британското поделение отказва да разкрие нещо за приходите, рекламодателите и спонсорите.
Breitbart е символ на експанзията на крайно десните медии в консервативните среди. Мрежата е рупор на т.нар. алтернативна десница - движение с хлабави връзки, обединяващо бели националисти, антисемити, противници на имигрантите и любители на конспиративни теории - която непрекъснато напада не само политическите противници от Демократическата партия, но и елита на Републиканската партия. Добави Коментар