На ромчетата трябва да им се купуват учебници и храна, а не да им се дават готови пари, смята Янка Такева
Тя коментира възможността гимназисти от ромски произход от IX и X клас с успех над 3.50 да кандидатстват за отпускане на стипендии.
„СБУ смята, че готови пари не би трябвало да се дават”, подчерта Такева. По думите й парите трябва да се дават под формата на закупуване на учебници и на помагала, ако трябва на тези ученици да се осигури и безплатен обяд.
„Трябва да се осигуряват допълнителни образователни услуги, от които тези ученици имат нужда”, коментира Янка Такева.
Тя добави, че ако е необходимо трябва да се заплаща транспортът им като се закупуват месечни карти от местоживеенето до местоученето.
„Виждаме какъв е резултатът от трансферирането на готови безотчетни пари. Ако досега този подход работеше всяко дете от ромски произход щеше да бъде облечено „в злато и сърма”, както е приказката”, добави председателят на СБУ. „Толкова много пари се изпохарчиха за тези мотивационни подходи да се накарат някои хора да си изпращат децата на училище, да имат отношение към тяхното образование и възпитание”, подчерта Такева. По думите й трябва да се постави изискването законите да се спазват от всички.
3
Коментара по темата
3.
до Янка
29.10.2016 21:26:43
Храна вместо пари-дааа. За да останат пари за бентлито на дъртофелницата Яна
2.
И урко
29.10.2016 20:33:40
Освен това трябва да им се прави по една свирка на ден. Деба и мавалите
1.
пурко
29.10.2016 15:01:24
Г-жо Такева, такива предложения, никъде не се практикуват!
Такива предложения звучат, като чиста далавера!
Ако можете д издействате, някакви пари, то тези пари ги вложете в оборудване на кабинетите в училищата.
Стимулирайте децата, които са вече в училище, за да не загубим и тях!
Колкото по-оборудван е един кабинет, например по химия, толкова по-голям е интересът на децата! За съжаление, в много училища няма и една епруветка.
Наливайте пари там, където ще има ефект, а не в каца без дъно!
Такива предложения звучат, като чиста далавера!
Ако можете д издействате, някакви пари, то тези пари ги вложете в оборудване на кабинетите в училищата.
Стимулирайте децата, които са вече в училище, за да не загубим и тях!
Колкото по-оборудван е един кабинет, например по химия, толкова по-голям е интересът на децата! За съжаление, в много училища няма и една епруветка.
Наливайте пари там, където ще има ефект, а не в каца без дъно!