Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Шеф от БДЖ обеща: Скоро с влак ще стигаме от София до Бургас за 2 часа и 20 минути

През последните години в България се отчита спад на търсенето на железопътни пътнически услуги
Ключови думи: бърз влак, флагман, бургас, софия, железница, железопътна инфраструктура, флагман
Вярвам, че жп инфраструктурата, която поддържаме и градим в момента, ще е гръбнакът на цялата транспортна система в България. Това каза инж. Милчо Ламбрев, генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ във връзка с отбелязването на 150 години на железните пътища в България като безценен национален капитал. По думите му това е най-евтиният и екологичен транспорт, съобщи "Фокус".

„За период от 10 години използването на пътническите железопътните превози в Австрия нараства с 23%, в Германия с 24%, в Италия с 14%. В страна с висок стандарт и качество на живот, като Швеция, увеличението на пътникопотока е 38%. През последните години се наблюдава и ръст на товарните превози в Европа: Норвегия – 57%, Полша – 40%, Германия – 23%, Великобритания – 21%. Няма как да останем бяло петно в европейската железопътна карта”, обясни той.

По думите му през последните години в България се отчита спад на търсенето на железопътни пътнически услуги. „За което всички ние сме длъжници на гражданите и се опитваме да изплатим дълга си към тях възможно най-бързо с всички нови проекти. Ние сме малка държава и много трудно за няколко години можем да достигнем европейското качество и на инфраструктура и на подвижен състав. А тези два фактора, плюс оптималната транспортна схема, са А и Б-то на железопътния транспорт. Смея да твърдя, че усилията и отговорностите на НКЖИ в тези процеси са гаранция за бъдещето на цялата ни система”, поясни той.

„Подвижният състав би могъл да бъде подновен сравнително бързо при наличие на финансов ресурс, не така стои въпросът с инфраструктурата – огромни усилия и капацитет стоят зад поддръжката, проектирането и модернизирането на жп инфраструктурата”, посочи инж. Ламбрев.

„Бизнесът и всеки, който пътува, ще избере по-бързия, по-евтиния и по-удобния начин на придвижване. Ако стигате до Пловдив за час и половина и пътувате в комфортен влак с интернет, кафе и т.н., няма да се колебаете при избора си. Съвсем скоро разстоянието Пловдив – Бургас ще се пропътува за 2 и 20 минути. С добри влакове, разбира се. И това съвсем не са мечти”, добави генералният директор на НКЖИ.
11
Коментара по темата
11.
Grajdanin
25.10.2016 00:20:28
Pirvo korenno tryabva da se promenyat jeleznite pitista. Dori I novi vlakove da ima ne e vizmojno tezi vlakove da se dvijat dori s 100 km v cas v tezi 40-50 % nakloneni jelezni pitista. Posledno predi 5 godini se kacih na vlak ot Burgas za Sofia i pomisleh ce ste se potrushi vlaka.Za tova ce nyama smisil da si mectaem ne vizmojnoto
10.
к.р за вас
24.10.2016 00:13:48
Първо си купете здрави локомотиви и тогава говорете. Не е нормално в 21век. влак тръгващ от гара София, да има 70 мин. закъснение, защото няма локомотив за вагоните, е това нормално ли е? В страните дето изброихте знаете ли какви обезщетения ще има? А тук и едно извинявайте за неудобството нямаше. Срам и позор сте!
9.
Генерален директор,
22.10.2016 08:24:40
но напълно ненормален. Отчитало се спад! То пак добре, че някой все още се качва на скапаните им влакове и пътува с цели 50!!! км. в час, за да може да прекоси за цял ден земята ни като една човешка длан! Трябваше веднъж да стигна до 7 ч. сутринта в София от Бургас. Купих билет, платих и спален вагон за нощния влак, който трябваше да пристигне в столицата към 6,20 часа. Обаче започнаха да се случват двучасови, едночасови, полудневни и т.н. закъснения на влаковете, дерайлирания, запалвания. Побоях се да не закъснея за моя ангажимент и отидох на бургаската гара да сондирам мнение с някой от ръководителите на движението. На перона стояха двама млади полицаи - мъж и жена. Обясних им моята ситуация и ги помолих за съвет. Полицаят ми каза: Върнете си билетите, качете се на автобус за София и не припарвайте до БДЖ! Това беше преди 4 години. Нищо не се е променило и до сега. Качваш се на влака, мъкнеш си багажа, за да слезеш от него някъде по линията през Карлово, чакаш да дойде някакъв раздрънкан автобус, качваш там багажа, водят те, където те водят, пак слизаш, пак се прекачваш и все с багажа на ръце. Хората на Марс отиват, ние до София се друсаме 7-8 часа. Не го ли ошушкаха това БДЖ вече, че да го подарят на когото си знаят за 1 лев, белким той влезе в час и направи нещо за нормалното ни пътуване.
8.
Фен на Благодарим че ни Докарахте Живи
22.10.2016 00:42:28
Днес да не е 1 април ,само питам?
7.
Бичето
21.10.2016 22:04:39
Възможно е .. ако бдж купува билети за самолет за да извози пътниците от аварирал влак
6.
ларито
21.10.2016 21:58:43
Ще има ли купе за удоволствия
5.
ларито
21.10.2016 21:58:42
Ще има ли купе за удоволствия
4.
Верващ
21.10.2016 21:57:36
Точно днес експрес "Слънчев бряг" тръгна от Бургас с 60 мин. закъснение(вместо в 15:00ч. в 16:00ч) и пристигна в Стара Загора в 18:45 мин.
3.
pitam
21.10.2016 21:54:53
Последно от София до Бургас ли ще е два часа и двайсет или от Пловдив до Бургас, или най-ветоятно всъщност от София до Пловдив.
2.
Дрон
21.10.2016 21:52:55
Последно до София или до Пловдив?!
1.
rezultat
21.10.2016 21:35:54
инж. Милчо е:
-слънчасъл
-натровен
-номиниран за Оскар
-ремисия
  Добави Коментар
Любимите животни, които носят късмет в игрите Предложение за събота Отправете се към остров "Света Анастасия"
Изрод направи бебе на 11-годишната си дъщеря, обвини я, че сама си е виновна Извергът не само не признава вината си, но дори представя абсурдно оправдание – че момичето само било „вкарало сперматозоид в себе си“ Истината за тяхната връзка 40-годишният бизнесмен остана шокиран при вида на младото момиче, с което до скоро е имал интимни отношения
След три брака и два развода – Джейда Дювенджи пак мечтае за сватба В твоето лице открих истинската любов. Ако решиш да продължим заедно като семейство, няма да откажа“, написа Дювенджи в социалните мрежи, обръщайки се към своя любим Тази българка стана популярна от турските сериали, а сега е на път да покори света Гюлсим Али триумфира в Париж – носи тоалети на топ дизайнерка
Опита се да прелъсти звезда от турско кино Тя е страхотна жена, но аз съм необвързан само по документи. Обичам годеницата си и нямам намерение да я предавам с авантюри, споделил Улусой Мартениците стават все по-популярни в Турция Цената на една мартеничка за ръка в турската столица Анкара варира между 10 и 25 турски лири
Демонтират паметника на Христо Ботев във Враца Бронзова статуя ще бъде разделена на три части Тревожни данни: До 2050 г. болестта на Паркинсон ще засегне 25 милиона души И при двата пола се наблюдава възрастово зависимо нарастване на разпространението, което достига своя връх между 85 и 89 години
Енергийният министър Жечо Станков: Зеленият водород е в центъра на енергийната трансформация Чрез плановете за преход на въглищните региони правителството ще подкрепя финансово центрове за върхови технологии като този, каза още министър Станков Командир на „Ахмат“ каза какво се случва в Курска област По думите на генерал-лейтенант Апти Алаудинов остават да бъдат освободени пет селища