Компютърното обучение стартира пилотно в 6 детски градини на Бургас
На 13 октомври официално стартира обучението по информационни технологии за деца от ІV възрастова група - 6-годишни. Община Бургас го въвежда пилотно за 300 деца от 6 детски градини - "Звездица-Зорница", "Вълшебство" - централна сграда и филиал, "Здравец", "Слънце" и "Калина-Малина" - кв. "Ветрен". Поетапно програмата ще обхване всички малчугани на тази възраст.
Стартът е вече обезпечен материално със закупуването на общо 7 тъчскрийн интерактивни дъски, 7 мултимедии и 168 таблета. Те са разпределени така: "Звездица-Зорница" - 2 дъски и 30 таблета, "Вълшебство" - централна сграда и филиал - 2 дъски и 60 таблета, "Здравец" - 1 дъска и 30 таблета, "Слънце" - 1 дъска и 25 таблета, "Калина-Малина" - 1 дъска и 23 таблета.
В момента тече финалният етап от обучението на 16 учители в пилотните детски градини, които усъвършенстват уменията си за работа с новия софтуер и получават необходимите методически насоки.
Компютърното обучение за най-малките се въвежда по идея на кмета Димитър Николов. То надгражда вече успешно приложената програма за преподаване на английски език в детските градини. Целта е Бургас да не изостава от съвременните тенденции в образованието, а следващите му поколения да бъдат висококвалифицирани и конкурентноспособни.
Таблетите са без интернет, тъй като ще се ползват само за обучение, а не за игри. Идеята е децата да разберат, че компютърът не е само за забавление, а за работа, получаване на полезна информация, за опознаване и връзка със света.
Обучението ще използва технологиите като средство, а не като предмет в образователно-възпитателния процес. С тяхна помощ преподавателят ще формира знания по отделните учебни предмети. Ще се използва интерактивна хардуерна технология, която включва интерактивна дъска, лаптоп, мултимедиен проектор и индивидуални таблети за децата, които се използват дозирано, за кратки образователни задачи, визуализирани на дъската.
Нововъведенията значително облекчават работата на преподавателите и я правят по-ефективна, тъй като досега им се налагаше да изготвят картонени табла, да рисуват по тях и да изрязват от хартия и други материали различни фигурки, за да ги използват по време на занятия. Добави Коментар