11 трика, с които супермаркетите ви карат да харчите повече
Ето и най-често използваните от тях, подбрани от изданието Business Insider.
1. Уголемяващи се колички
Не, не вие се смалявате. Количките за пазаруване се уголемяват. Колкото по-голяма е количката, толкова по-вероятно е накрая да похарчите повече. Затова се опитвайте да се придържате към кошниците.
Проучване е установило, че когато размерът на количката се е удвоил, потребителите са купували с 40% повече.
2. Продукти на касата
Чудили ли сте се някога защо всички тези сладкиши и лакомства са натъпкани при касите? Това е един от триковете да се поддадете на покупки в последния момент, докато чакате на опашката.
3. Къде е всичко?
Мислите, че знаете кое къде се намира в кварталния супермаркет, когато откривате, че те отново са разместили щандовете и рафтовете. Всъщност магазините го правят нарочно, защото ако не знаете къде се намират продуктите, ще ви е нужно повече време за търсене. А това означава повече шансове да ви изкушат да си купите още неща.
4. Трикът „на нивото на очите"
Продуктите, които са сложени на нивото на очите, са склонни да са по-скъпи и маркови стоки, а именно те са продуктите, които супермаркетите искат да купувате. Оглеждайте по-ниските рафтове за подобни продукти, които се продават на по-ниски цени.
5. Основните продукти в края на магазина
Много от съществените продукти като хляб например се намират в края на магазина или някъде в средата, но не и отпред. Това е така, защото супермаркети искат да обходите цялото пространство, докато ги достигнете с надеждата по пътя да добавите още няколко продукта в количката.
Основните и обичайните продукти се намират и в средата на коридорите, което ще ви привлече още по-навътре в супермаркета.
6. Промоции
Много от продуктите, показвани като промоции в брошурите, са с цялата си цена и не са непременно големи намаления. Следете за тях и не мислете, че всички от тях са в продажба.
7. Карти за намаление
Както в чужбина, така и у нас редица хранителни вериги предлагат карти за отстъпка. Това е стратегия, която магазините използват, за да създадат клиентска лоялност. Тя влияе така, че да предпочитате да купите всичките си продукти от супермаркета, за който имате карта.
8. Цветни стоки
Посрещането в магазина с цяла палитра от цветове в коридорите с производствени стоки (най-вече плодове и зеленчуци) подобрява настроението и прави така, че да искате да купувате още. Това задава тона за цялото пазаруване и кара клиентите да мислят по-благоприятно за конкретния супермаркет.
9. Психологическото ценообразуване - 0,99
Отбелязването на продукт с цена, завършваща на 99 стотинки, 49 стотинки и т.н., може да накара клиентите автоматично да закръгляват надолу. Ако сложите цена на един продукт 1,99 лева вместо 2,00 лева, теорията е, че купувачите ще свържат стоката по-скоро с един лев, отколкото с два.
10. Обемно пазаруване
Можете да си мислите, че спестявате доста, като пазарувате много наведнъж. Дори и да е така, купуването в по-големи размери означава, че ще потребите повече от нормалното - точно това, което супермаркетите се надяват да направите.
11. Музика
Музиката е стратегически подбрана от магазина, за да сте по-релаксирани по време на престоя си. Твърде забързаният ритъм на музиката може да ви накара да пазарувате по-бързо и да си тръгнете от магазина възможно по-скоро. Бавните мелодии могат да ви повлияят така, че да се мотаете по-дълго.
2
Коментара по темата
2.
Хахо,
05.10.2016 20:50:48
верно си хахо... Отиди в центъра на Бургас, до Тройката, в магазин на голяма верига надвечер - хъп от народ, с пълни кошници на касите.
Отиди и в "Славейков" в друга хранителна верига - редовно работят 4-5 каси и на лентата се разтоварват пълни количка след количка. Беден бил българинът? Малко са такива. как иначе да си обясним спестителите в гръмналата дупнишка Спестовна каса: учителка, хора с непретенциозен вид и въобще не биеща на очи интелигентност са държали там по 50 хил. евро, по 100 хил лв, родителите на една млада дама /със сигурност на пенсионна възраст/ и те "изгорели" с около 200 хил лв...Парите са си техни, да ги правят, каквото си искат, но нещо не се връзва в живота ни - живеем в нищета, а кътаме хилядарки в /съмнителни/ каси и банки.
Отиди и в "Славейков" в друга хранителна верига - редовно работят 4-5 каси и на лентата се разтоварват пълни количка след количка. Беден бил българинът? Малко са такива. как иначе да си обясним спестителите в гръмналата дупнишка Спестовна каса: учителка, хора с непретенциозен вид и въобще не биеща на очи интелигентност са държали там по 50 хил. евро, по 100 хил лв, родителите на една млада дама /със сигурност на пенсионна възраст/ и те "изгорели" с около 200 хил лв...Парите са си техни, да ги правят, каквото си искат, но нещо не се връзва в живота ни - живеем в нищета, а кътаме хилядарки в /съмнителни/ каси и банки.
1.
xaxo
05.10.2016 18:58:16
Пълни глупости.Народа е толкова беден че, болшинството от хората влиза в магазина с 5-10лв в джоба.Ако ще персонала,барабар с управителя да играят сиртаки около него докато пазарува пак няма да изхарчи повече.