Глобяват „хотела“ в Черноморец за нелоялна търговска практика
Собственикът на т. нар. хотел в Черноморец, в който сервитьор предлага на туристите своите топки, оплакващи се, че в супата няма топчета, ще бъде санкциониран до 30 000 лева за нелоялна търговска практика. Това каза в „Здравей, България“ по Нова телевизия председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
„При нас също е постъпила жалба и ние вече сме извършили проверка в този т. нар. хотел. Установихме, че макар да се рекламира като хотел, това място за настаняване е най-ниско категорийно възможно, т.е. то е от т. нар. апартаменти за гости с една звезда. Служителите са заблудили клиентите си по Интернет, че ще отидат в хотел, където ще им бъдат осигурени самостоятелни санитарни възли, телевизори и т.н. Проверката е направена миналата седмица“, заяви Маргаритов.
„До няколко дни ще наложим санкция заради това, че се предлага хотелска услуга, а няма такава
Като кошмарна определя обстановката в т. нар. хотел и Зорница Петрова.
„Ще приложа и имейла, който изпратих към туристическата агенция, която ни настани. На следващия ден получих обаждане от техен представител, които беше потресен от разказа ми и снимките, беше ми обяснено, че проблемът идвал от това, че управител бил всъщност самият собственик, който явно не бил наясно как се управлява хотел и че имал хотел и в Разлог, който бил страхотен“, разказва Зорница в рубриката „Моята новина“ на Нова телевизия.
„При едно от запитванията ми към служителите на рецепция как и кога бих могла да разговарям с управител, ми беше отговорено, че нямало такъв... Цитат: "Здравейте, пиша Ви по повод впечатленията ми от "хотела" в Черноморец. Не са случайни поставените от мен кавички, което ще изясня, но нека започна от самото начало. След като пристигнахме, ни настани служителка, която говореше само и единствено руски език (държа да отбележа, че никога не съм учила руски, а и предвид, че се намираме в България, не смятам, че е необходимо да говоря какъвто и да било друг език, освен български)“, добавя Петрова.
„Служителката ми посочи етаж 5 и с жест ми показа, че стаята е в дъното на коридора. До тук добре, влизаме в апартамента и ... о, ужас - тоалетната чиния беше със счупен капак, свален и оставен до нея, имаше по една малка кърпа на човек, липсваха столове и маса на терасата, прагът, извеждащ към терасата, беше почти изцяло изкъртен, копчето за бойлера извън банята беше с оголени кабели, а телевизорът (който беше един за две стаи) беше почти разглобен и без дистанционно“, разказва възмутената дама.
„Слязох веднага до рецепция казах всичко, което имах и ми беше отговорено, че ще ни донесат маса и столове, кърпи няма по вина на пералното (щели да дойдат утре - неделя), а относно дистанционното (направо не вярвам какво чух) - имало такова, но нямало батерии ... като в допълнение ми беше обяснено, че това място е детски лагер, а не хотел, което е трябвало да ми бъде обяснено от туристическата агенция. Реших да изчакам спокойно, дойде неделя и следващото ми изумление - басейнът беше с работно време, съобразено с режима на руските лагеруващи деца, които постоянно имаха разни игри и забавления в и около басейна, което автоматично правеше използването му от гостите извън лагера невъзможно. Прибрахме се в неделя от плаж и като нормални хора искахме да се изкъпем, но в стаите си намерихме положението, което бяхме оставили, тоест отново бяхме само с малките кърпи“, добавя Зорница.
„Отидох отново до рецепция да попитам какво се случва, отново попаднах на същата руско говореща администраторка, а и отговорът беше същият, че кърпи ще има утре, а на въпроса ми "Значи няма да се къпем, така ли?", отговорът беше "Да"... аз онемях, докато ние водехме този разговор, дойде един друг гост (явно тъкмо настаняващ се) да попита защо няма калъфки в стаята си, чувайки нашия разговор, той се обърна и ме попита " Ама и кърпи ли трябва да имаме в стаята?". Така или иначе за престоя ни от 6 дни, ние кърпи не получихме, нито пък ни беше сменено спалното бельо. Аз съм била в този бранш, започнала съм като тур агент, преминала съм през администрация до фронт офис мениджър, работила съм и в 2-звездни и в 4-звездни хотели, но такова нещо не съм срещала, нито в професията си, нито като потребител на услугата“, споделя Зорница.
„Прословутата им следобедна закуска включваше филийка разрязана на две и намазана с пастет (всъщност само мирис имаше на пастет) и едно парче краставица. В целия комплекс нямаше студена вода и всяка вечер алкохолът се свършваше към 20 часа, тоест ако си отишъл да вечеряш в 20 часа, ще можеш да пиеш само вода и то топла. Много негативи събрах за престоя си там, единственото положително, което мога да кажа, е относно персонала в ресторанта, всички момичета и момчета бяха много усмихнати и любезни. Държа да отбележа, че бяхме четирима възрастни и за престоя ни от 5 нощувки платихме една доста солидна сума, а насреща получихме едно солидно нищо!“, добавя Зорница Петрова.
8
Коментара по темата
8.
За бг туристите
07.09.2016 13:35:22
Голяма част от българите нямат никаква култура на турист! Предявават претенци които в така "посещаваната" Гърция ще преглътнат кротко и смирено. Но тук последния див ол инклузивен селянин с 5лв. за царевица в джоба иска 5 звездно обслужване от къщи за гости и туристически спални. Не си е направил труда да провери какво точно му е включено в "солидната" ама за него сума която плаща. Не е прочел и един отзив за мястото където отива, но цената му е харесала доста явно. Нищо докато има риби ще има и рибари, пазарът сам ще отсее плявата. Лошото е че голяма част от псевдотуристите са склонни да мизерстват смирено и но да изкарат почивката някакси. Бедняшки манталитет му викам на това аз.
7.
Kочо
07.09.2016 12:33:48
Турция предлага за 13 евро истински ол инклузив. Тукашните мутро-собственици на хотели, защо оферират нещо за 25 лв, като не могат да го изпълнят?
6.
лк
07.09.2016 12:32:08
Колкото са ѝ поискали, толкова е платила. Поне да не обещават неща, които не могат да предложат. Да си напишат предварително- цената е ниска, но трябва да си носите спално бельо, хавлии, храна, басейнът няма да работи и т.н. А то не е било и евтино.
5.
Аман от селяни.
07.09.2016 12:21:06
Тая селска пръчка платила 25 лв на човек за нощувка +пълен ол инклузив.Ами ако наистина беше работила в 4 звезден хотел ,а според мен за пръв път излиза от село и вижда морето,щеше да знае,че за тези пари не може да очаква блок маси с черен хайвер.Алооооо овца не стига,че ходиш на закуска,обяд и вечеря ами да не се минеш и на следобедна закуска.Предполагам и торбичка си носи да пълни храна и за плажа.Гледах репортажа на нова ходили на рецепция да искат гривни да пиели алкохол нон стоп не само на обед и вечер....е за 25лв ...селянка без пари с претенции!
4.
до 2
07.09.2016 11:26:22
тука си много прав! но проблема е много по но дълбоко преди всичко трябва да се оправи категоризациятя
не може 5 звезден хотел ,в тоалетната да е с казанче от 10 лв
не може 5 звезден хотел ,в тоалетната да е с казанче от 10 лв
3.
опаля
07.09.2016 10:28:51
Имаше един доста смислен и правилен коментар под друг сайт по тая тема. Селяндури от всички части на България и особено шопи изпонакупиха БГ хотелите и гледат максимално да прецакат туристите за печалба, а те си живуркат навънка в истински ОЛ инклузив
2.
Коко Джамбо
07.09.2016 10:25:53
Масово собствениците на хотели по цялото черноморие въобще не са в час!
Назначават за управители на хотелите си хора, които нямат нищо общо с тази сфера /най-често дъщери, синове, роднини или "мишки", т.е. хора без необходимата квалификация и знания/! Точно такива собственици е*аха мамата на туризма ни! Супер неадекватни решения, нулева организация, поразия след поразия... Назначават персонал, който въобще не знае за какво е там, не им се вменяват задължения /1-во, 2-ро, 3-то и т.н./, всеки си прави каквото си иска и никой не носи отговорност за нищо!
Крайно време е държавата да се намеси адекватно, а не някакви чиновници, хора които не са влизали в хотел през живота си да ми пишат Закон за туризма! Да се налагат солени глоби, но и да се събират!
Назначават за управители на хотелите си хора, които нямат нищо общо с тази сфера /най-често дъщери, синове, роднини или "мишки", т.е. хора без необходимата квалификация и знания/! Точно такива собственици е*аха мамата на туризма ни! Супер неадекватни решения, нулева организация, поразия след поразия... Назначават персонал, който въобще не знае за какво е там, не им се вменяват задължения /1-во, 2-ро, 3-то и т.н./, всеки си прави каквото си иска и никой не носи отговорност за нищо!
Крайно време е държавата да се намеси адекватно, а не някакви чиновници, хора които не са влизали в хотел през живота си да ми пишат Закон за туризма! Да се налагат солени глоби, но и да се събират!
1.
цецо
07.09.2016 09:15:12
А значи мушенници имало и на юг не само да плюете слънчака