Вижте как да използвате новата система за таксуване в градския транспорт на Бургас (ВИДЕО)
Гражданите ще могат да пътуват с пластмасови електронни карти, които в началния етап на проекта се издават напълно безплатно в Транспортна къща на улица "Александровска"106. Те дават възможност на всеки пътник да "зареди" картата със срочен абонамент, ако ползва намаления от държавния и общинския бюджет, или пари в електронното портмоне, които може да ползва без ограничения във времето. Например, един редовен пътник, който не използва намаление за ученик или пенсионер, може да пътува само с парите в "електронното портмоне". С всяко пътуване сумата в електронното портмоне намалява с 1 лев - цената на едно пътуване. На борда на автобуса ще можете да си купите и хартиен билет, който в този преходен период е на същата цена от 1 лев. Сегашните хартиени карти все още важат, но постепенно ще излязат от употреба.
С новата система се въвежда времево пътуване. То дава възможност за едно пътуване с неограничен брой прекачвания в рамките на 45 минути. Ако например използвате един автобус, слезете от него, качите се във втори и се чекирате в него на 44-та минута след първото таксуване, то можете да завършите пътуването си до желаната спирка по тази линия без да ви се отнема втори лев от картата.
Гражданите ще трябва да се самотаксуват, когато влязат в автобуса. Това означава, че при влизане в транспортното средство те трябва да допрат картата си до валидатора (сините устройства, които са монтирани във всички нови автобуси). Ако върху екрана на валидатора се появи изображение на зелена карта - таксуването е успешно. Ако се появи червена карта и характерен звуков сигнал - има проблем и е желателно да се обърнете за съдействие към инспектора в автобуса. Той с удоволствие ще ви помогне.
Друго важно нововъведение е, че пътниците трябва да се качват в транспортното средство единствено от първата врата. Така се улеснява самотаксуването и продажбата на билети. Втората врата ще се използва от пътници с ограничена мобилност и граждани с детски колички. Примери за градове с подобен модел на качване са Лондон, Палма де Майорка, Барселона. Възможно е да стават опашки. Молим всички граждани да не създават излишно напрежение, докато чакат. Бъдете спокойни, автобусът няма да тръгне без вас.
Изгледайте видео инструкцията за използване на новата система и се убедете сами, че няма нищо трудно!
64
Коментара по темата
64.
бургас
02.09.2016 16:13:58
ххаххх,не не ,клипчето е голяма пародия,доста е смешно.... Бъдете спокойни ,автобуса няма да тръгне без вас,само не се блъскайте ,ако има опашка на първата врата хаххахахах,поне ще ни е забавно бургазлий
63.
toxic
02.09.2016 11:45:52
"пътник", сега като идваш от Банево и смениш за М.рудник плащаш две билетчета , и сигурно се чувстваш ощетен, а с новата система поне ще имаш шанс да минеш разстоянието само за левче.
Освен всичко, линиите които идват от кварталите се съмнявам, че няма да могат да те докарат до спирка на автобус за Меден рудник до 20 мин. Много се съмнявам, че при нормални обстоятелства няма да можеш да смениш автобусите в рамките на 45 мин. Виж по обратният маршрут от М.рудник към кварталите си прав, че ако не бъдат с по-сгъстен график линиите за кварталите може и да не стигне времето
Освен всичко, линиите които идват от кварталите се съмнявам, че няма да могат да те докарат до спирка на автобус за Меден рудник до 20 мин. Много се съмнявам, че при нормални обстоятелства няма да можеш да смениш автобусите в рамките на 45 мин. Виж по обратният маршрут от М.рудник към кварталите си прав, че ако не бъдат с по-сгъстен график линиите за кварталите може и да не стигне времето
62.
пътник
02.09.2016 08:44:29
Интересно ми е ако живея в Сарафово, Лозово , Ветрен, Банево и работя в М.Рудник, там линиите са на 20-30 минути тоест ако си слязъл до спирка за 20 минути и току що е минала връзката , то до следващия 45 минути ще са изтекли , тогава няма ли да са ощетени живеещите в тези квартали ?
61.
toxic
02.09.2016 00:05:00
Обяснявам бавно, тъй като очевидно има хора, които не схващат бързо.
1. Единствената глупост е снимането на притежателя на картата, за такава практика по света поне аз не знам. Има практики за снимане на пътници ползващи лична ценова преференция поради инвалидност, възраст, обучение и т.н.
2. Система на качване от първа врата имат не малко градове в Европа, споменавам - Барселона, Лондон, Стокхолм. Задръствания и забавяни реално няма, или поне не се случват с интензивност която да бъде квалифицирана като проблем.
Ангажимент на шофьора е да следи за редовността на пътниците.
И в западните практики се среща по-висока цена на закупения от шофьора билет сравнен с цената на електронния.
3. В европейската практика има различни подходи по отношение времетраене на един билет. Варират от 45мин до 90мин съобразно мащабите на града, а обикновено като фактор определящ това е времетраенето за пълния преход на най-дългата и натоварена градска линия. При нас са преценили, че тя ще е 45мин.
4. Какво получавате за тези 45мин.
При качване и валидиране на картата започва да тече упоменатият период. За това време вие сменяте автобуси безплатно. В случай че на 44мин валидирате картата в пореден автобус, Вие ще може да завършите пътуването си дори то да отнеме в задръстване да речем още час. За системата и за проверяващите, когато Вие сте се качили във въпросният автобус сте го направили като напълно редовен пътник с перфорирано билетче.
5.Възниква въпрос " Защо има и други устройства по-навътре в автобуса, а не само на първа врата, след като валидирането трябва да става само от нея?" Причината е в това, че устройствата са мястото на което може да проверите, както наличността останала в картата ви, така и оставащите ви минути след последното валидиране. Основният им смисъл е именно даване на информация на пътника. Разбира се това до втората врата обслужва и валидирането на хора с инвалидни колички и майки с деца, имащи обикновено право да се качват от там.
6. Привилегия е да получаваме картата на първо време безплатно, защото обикновено практиките в Европа са тя да има цена и да се заплаща от пътника. Примерно в Лондон е 6 паунда, А в Стокхолм 50 крони или 5 Евро.
Естествено допускам при нас да има типичните балкански проблеми и несъвършенства, но нека поне отбягваме да се поддаваме на друг балкански манталитет да плюем всичко в зародиш.
1. Единствената глупост е снимането на притежателя на картата, за такава практика по света поне аз не знам. Има практики за снимане на пътници ползващи лична ценова преференция поради инвалидност, възраст, обучение и т.н.
2. Система на качване от първа врата имат не малко градове в Европа, споменавам - Барселона, Лондон, Стокхолм. Задръствания и забавяни реално няма, или поне не се случват с интензивност която да бъде квалифицирана като проблем.
Ангажимент на шофьора е да следи за редовността на пътниците.
И в западните практики се среща по-висока цена на закупения от шофьора билет сравнен с цената на електронния.
3. В европейската практика има различни подходи по отношение времетраене на един билет. Варират от 45мин до 90мин съобразно мащабите на града, а обикновено като фактор определящ това е времетраенето за пълния преход на най-дългата и натоварена градска линия. При нас са преценили, че тя ще е 45мин.
4. Какво получавате за тези 45мин.
При качване и валидиране на картата започва да тече упоменатият период. За това време вие сменяте автобуси безплатно. В случай че на 44мин валидирате картата в пореден автобус, Вие ще може да завършите пътуването си дори то да отнеме в задръстване да речем още час. За системата и за проверяващите, когато Вие сте се качили във въпросният автобус сте го направили като напълно редовен пътник с перфорирано билетче.
5.Възниква въпрос " Защо има и други устройства по-навътре в автобуса, а не само на първа врата, след като валидирането трябва да става само от нея?" Причината е в това, че устройствата са мястото на което може да проверите, както наличността останала в картата ви, така и оставащите ви минути след последното валидиране. Основният им смисъл е именно даване на информация на пътника. Разбира се това до втората врата обслужва и валидирането на хора с инвалидни колички и майки с деца, имащи обикновено право да се качват от там.
6. Привилегия е да получаваме картата на първо време безплатно, защото обикновено практиките в Европа са тя да има цена и да се заплаща от пътника. Примерно в Лондон е 6 паунда, А в Стокхолм 50 крони или 5 Евро.
Естествено допускам при нас да има типичните балкански проблеми и несъвършенства, но нека поне отбягваме да се поддаваме на друг балкански манталитет да плюем всичко в зародиш.
60.
ddwwe
01.09.2016 17:25:50
криха доста време недъзите на тази система за да негодуваме и да сме пред свършен факт
59.
нищо ново
01.09.2016 17:15:05
От президента до най малкия чиновник в общините краде ли краде ,станаха специалисти ,немогат да ги хванат в крачка.А народа търпи и само удря по една псувня. Не народ сме, а мърша ,заслужаваме си орисията.
58.
Чичо Слънце
01.09.2016 13:21:54
Парите вече са усвоени, няма как, трябва да се въведе системата дори и за няколко месеца да е. По-нататък работата е ясна. Имаме примера на Варна.
57.
Чичо Кмет
01.09.2016 12:09:54
2 лв/45 мин , считано от 1 януари 2017. Ако продължавате така, ще го направя като импуслен телефон, ама ха..
56.
какво ще кажеш, кмете?
01.09.2016 12:06:03
Искате ли да пътувате безплатно? Отидете да живеете в Талин. Столицата на Естония неотдавна стана първата в света, която въведе безплатен обществен транспорт за всички свои жители. Всичко, което се изисква, е карта за превоз, показваща, че сте регистриран жител на Талин - и градските автобуси и трамваи са ваши безплатно.
“Живея доста икономично, тъй като нямам много работа точно сега. Трябва да спестявам пари от каквото мога, така че съм много доволна от схемата за безплатен обществен превоз. Това е добре за обикновения човек”, казва Маре Тулп, която наскоро се е регистрирала като жител на Талин.
Три месеца след началото на инициативата, градските власти хвалят експеримента като успех, макар че скептиците го определят като скъп, популистки номер преди местните избори.
Схемата за безплатно пътуване е измислена от кмета Едгар Сависаар, който иска да намали задръстванията и замърсяването, като същевременно облекчи разходите на бедните жители на града. Сависаар даже нарече програмата “13-а месечна заплата”, понеже според него семействата ще могат да спестят една месечна заплата, след като вече могат да пътуват безплатно.
Зам.-кметът Таави Аас казва, че експериментът, който ще струва на града около 12 милиона евро (16 милиона долара) годишно, от гледна точка на загубени продажби на билети, надминава очакванията. Според транспортните власти в Талин броят на пътниците се е увеличил с 10%, а броят на колите по градските улици е намалял с близо 15 на сто. “Сега хората се движат в града по-често през уикендите. Това означава, че те също така харчат повече пари, което подсилва икономиката”, заявява Аас.
Все пак, според градските власти е твърде рано да се каже доколко се стимулира икономиката на града по този начин. Очаква се обаче програмата да повиши данъчните приходи на града, защото изискването за регистрация по същество увеличава градските жители, облагани с данъци. По изчисления на града около 40 000 души, които живеят и работят в Талин, са регистрирани в други населени места.
Но от 1 януари са регистрирани повече от 5000 нови жители на Талин в сравнение с 3600 регистрации за жителство през цялата минала година. Като се има предвид, че 1000 нови жители означават приблизително 1 милион евро данъчни приходи за града, при сегашното темпо на регистрация програмата би се изплатила за една година, казва още Аас.
Инициативата включва автобусите, трамваите и тролеите в Талин - град с население от 425 000 души. Неотдавнашно допитване, проведено от града, показа, че 9 от 10 жители на Талин са доволни от проекта.
Единственото, което трябва да направят, е да се регистрират като жител на града и получават карта за превоз само за 2 евро. Когато се качат в градския транспорт, трябва да поставят картата в електронен четец. В противен случай има глоба до 40 евро (52 долара), ако се появи контрольор.
Инсталирането на системата беше лесна работа в технологично напредналата Естония, която е родно място на Скайп и пионер в гласуването по интернет. Много европейски столици, включително Лондон, имат подобни електронни системи за таксуване, но разликата е, че талинците не трябва да зареждат картата с пари (това обаче важи за хората, които не са жители на града).
В интерес на истината Талин не е пионер в безплатния транспорт. Множество малки европейски градове като Хаселт в Белгия и Коломие във Франция го пробват, както и някои големи китайски градове.
В Ню Йорк кметът Майкъл Блумбърг обмисля идеята. Но Талин е първата столица и най-големият град след Чаннин в Централен Китай, който въвежда безплатен обществен транспорт, отбелязва още зам.-кметът.
“Живея доста икономично, тъй като нямам много работа точно сега. Трябва да спестявам пари от каквото мога, така че съм много доволна от схемата за безплатен обществен превоз. Това е добре за обикновения човек”, казва Маре Тулп, която наскоро се е регистрирала като жител на Талин.
Три месеца след началото на инициативата, градските власти хвалят експеримента като успех, макар че скептиците го определят като скъп, популистки номер преди местните избори.
Схемата за безплатно пътуване е измислена от кмета Едгар Сависаар, който иска да намали задръстванията и замърсяването, като същевременно облекчи разходите на бедните жители на града. Сависаар даже нарече програмата “13-а месечна заплата”, понеже според него семействата ще могат да спестят една месечна заплата, след като вече могат да пътуват безплатно.
Зам.-кметът Таави Аас казва, че експериментът, който ще струва на града около 12 милиона евро (16 милиона долара) годишно, от гледна точка на загубени продажби на билети, надминава очакванията. Според транспортните власти в Талин броят на пътниците се е увеличил с 10%, а броят на колите по градските улици е намалял с близо 15 на сто. “Сега хората се движат в града по-често през уикендите. Това означава, че те също така харчат повече пари, което подсилва икономиката”, заявява Аас.
Все пак, според градските власти е твърде рано да се каже доколко се стимулира икономиката на града по този начин. Очаква се обаче програмата да повиши данъчните приходи на града, защото изискването за регистрация по същество увеличава градските жители, облагани с данъци. По изчисления на града около 40 000 души, които живеят и работят в Талин, са регистрирани в други населени места.
Но от 1 януари са регистрирани повече от 5000 нови жители на Талин в сравнение с 3600 регистрации за жителство през цялата минала година. Като се има предвид, че 1000 нови жители означават приблизително 1 милион евро данъчни приходи за града, при сегашното темпо на регистрация програмата би се изплатила за една година, казва още Аас.
Инициативата включва автобусите, трамваите и тролеите в Талин - град с население от 425 000 души. Неотдавнашно допитване, проведено от града, показа, че 9 от 10 жители на Талин са доволни от проекта.
Единственото, което трябва да направят, е да се регистрират като жител на града и получават карта за превоз само за 2 евро. Когато се качат в градския транспорт, трябва да поставят картата в електронен четец. В противен случай има глоба до 40 евро (52 долара), ако се появи контрольор.
Инсталирането на системата беше лесна работа в технологично напредналата Естония, която е родно място на Скайп и пионер в гласуването по интернет. Много европейски столици, включително Лондон, имат подобни електронни системи за таксуване, но разликата е, че талинците не трябва да зареждат картата с пари (това обаче важи за хората, които не са жители на града).
В интерес на истината Талин не е пионер в безплатния транспорт. Множество малки европейски градове като Хаселт в Белгия и Коломие във Франция го пробват, както и някои големи китайски градове.
В Ню Йорк кметът Майкъл Блумбърг обмисля идеята. Но Талин е първата столица и най-големият град след Чаннин в Централен Китай, който въвежда безплатен обществен транспорт, отбелязва още зам.-кметът.
55.
Пешо
01.09.2016 11:34:36
По-голяма простотия не бях виждал.
54.
Тото3
01.09.2016 10:50:54
цитат:
Сини стикери с нарисувана на тях инвалидна количка, нали, Тото3. Щото са умствени инвалиди.
Става дума за синьо-белите стикери с герба на общината, раздадени на служебни и лични коли на хора на принципа "този е наш човек".Познавам такива, нямащи нищо общо с "Община Бургас",но с пропуски даващи им права по-големи от на простосмъртните бургазлии. Та, тези със стикерите и покровителите им,няма да ги видите в автобус на градския транспорт.
Нямам нищо против новото,прогресивното и "световния опит", но не мисля ,че България, Бургас и "неговите трудови хора"(колкото са останали) са узрели за подобни експерименти. С прости думи:Правим основен ремонт в къщата си докато покрива и е продънен и тече отвсякъде...
Сини стикери с нарисувана на тях инвалидна количка, нали, Тото3. Щото са умствени инвалиди.
Става дума за синьо-белите стикери с герба на общината, раздадени на служебни и лични коли на хора на принципа "този е наш човек".Познавам такива, нямащи нищо общо с "Община Бургас",но с пропуски даващи им права по-големи от на простосмъртните бургазлии. Та, тези със стикерите и покровителите им,няма да ги видите в автобус на градския транспорт.
Нямам нищо против новото,прогресивното и "световния опит", но не мисля ,че България, Бургас и "неговите трудови хора"(колкото са останали) са узрели за подобни експерименти. С прости думи:Правим основен ремонт в къщата си докато покрива и е продънен и тече отвсякъде...
53.
Георги
01.09.2016 08:56:02
Сини стикери с нарисувана на тях инвалидна количка, нали, Тото3. Щото са умствени инвалиди.
52.
Тото3
01.09.2016 06:13:08
От цялата работа най-много ще си изпатят работещите в транспорта(шофьори,стюарди)-тези ,които ще събират гилзите на недоволството.
Граждани,моля ви,не се сърдете на тях!Други са за бой!Те в автобус няма да се качат-под достойнството им е!Търсете ги в колите със сини стикери на предното стъкло.
Граждани,моля ви,не се сърдете на тях!Други са за бой!Те в автобус няма да се качат-под достойнството им е!Търсете ги в колите със сини стикери на предното стъкло.
51.
Тото3
01.09.2016 06:01:20
Кмете,кмете...Не ви се получи схемата(не транспортната) и сега ще карате бургазлии да сърбат попарата на "специалистите"от екипа ти!
50.
Ивомира
01.09.2016 00:02:30
Ако ми отнеме 46 минути да стигна от Меден рудник до работата ми в центъра? Имам предвид зимата, когато е заледено, задръствания сутрин... 2 лева ли ще ми вземат? Нищо не разбрах!
49.
..
31.08.2016 23:58:11
Нямам търпение да видя колко време ще издържи тази така наречена нова транспортна схема на града. Крайно недоизмислена!
48.
Възмутен
31.08.2016 23:56:48
Да знаете само че всички бабички и дядки така с цяяяяялото си нахалство само ще ни чакат и ще се държат кротко на "опашката" пред автобуса.....
47.
ДО НОМЕР 44
31.08.2016 23:51:13
Че какво значи това? Да ти вървя километри от Автогара ЮГ до кв. Изгрев ли, или нещо подобно? Ако всеки "нормален човек" означава човек с автомобил, значи ти не си нормален, знаеш, че не всеки има.... Коментара ти е напълно безумен и абсурден!
46.
Георги
31.08.2016 23:36:24
От чакане всички да се натътрузят на "борда", няма да можем да си ползваме прекачването.
Освен това какво "електронно портмоне". Досега през някои месеци си купувах т.нар. работническа карта и си пътувах колкото си искам, без ограничение. Каква секира ни готвите сега, ще разясните ли докато е време, или все в последния момент ще ни поднасяте малоумията си?
Освен това какво "електронно портмоне". Досега през някои месеци си купувах т.нар. работническа карта и си пътувах колкото си искам, без ограничение. Каква секира ни готвите сега, ще разясните ли докато е време, или все в последния момент ще ни поднасяте малоумията си?
45.
_nib_
31.08.2016 23:35:28
Новата транспортна схема на Бургас-ПОР-НО-ГРА-ФИЯ.
44.
Spas
31.08.2016 21:54:11
Че кой нормален човек пък пътува с автобус .... ?
Това са кутии събиращи неудчачници, пенсионери и ученици ...
Това са кутии събиращи неудчачници, пенсионери и ученици ...
43.
колю
31.08.2016 21:42:59
Айде честита ви хуйня, ще ви се ебе мамата, във Варна тази система издържа точно един месец и си върнаха старата система
42.
кк
31.08.2016 21:16:47
А защо има валидатори ва всяка врата
41.
до 40
31.08.2016 21:12:41
Абе тоя виж му правописа, кой знае какъв див селянин е, иначе акъл да ни дава. Абориген с о, запомни!
40.
do 36
31.08.2016 21:10:29
Ти се махай и се интегрирай където искаш! И не обиждай! Простак!
39.
lavender
31.08.2016 21:00:40
Защо въобще не ми публикувахте коментара? Цензура, а?!
Най-възпитано предложих всички чиновници от Община Бургас начело с кмета Николов, от 7 септември да се придвижват до и от работното си място САМО с градския транспорт.
Най-възпитано предложих всички чиновници от Община Бургас начело с кмета Николов, от 7 септември да се придвижват до и от работното си място САМО с градския транспорт.
38.
Burgazliika
31.08.2016 20:36:03
Само не ми стана ясно,защо в началото ще е само безплатно издаването на великата карта? Първото пътуване ще ви струва 1 лв,а следващото? Нали се говореше за електронно билетче от 0,95 лв? И за какво е тази глупава история за да ми издадат карта трябва да ми направят снимка,че парите който съм вкарала в картата може да искам да я предотстъпя на някого или като се кача да чекирам два или три билета от тази карта,няма ли да мога.Поредната глупост.Мислено,ама недоизмислено.
37.
димо
31.08.2016 20:15:46
"тъй като е нова системата възможно е да има грешки при валидиране" леле сега видях видеото , вярно наистина така казват. АЙДЕ ВСИЧКИ В СТРОЙ
36.
.......
31.08.2016 20:14:10
Абуригени... От първата врата се качват в цяла Западна Европа от 15 години! От шофьора се купуват билети,с карти се пътува и излиза по евтино! Живял съм в Испания преди 10 години и си беше така... И изобщо не е сложно! Стига сте ревали,ами малко се опитайте да се интегрирате с иновациите на града ни!
35.
Mumiqta
31.08.2016 20:11:04
Interesno i kolko 6tee burza liniqta predpolojenie 4e 6te se ka4va samo ot purvata vrata,koito nqma karta 1.50 na 6ofiora,tova o6te pove4e 6te bavi,maloumen kmet sas savetnici oligofreni,na avtobus nqma da se ka4a....
34.
ГЛУХОНЕМИЯ
31.08.2016 20:08:52
БРАВО НА КМЕТА И БУРГАСБУС....ГЕРМАНСКА РАБОТА, НА ХУБАВОТО НЕ МОЖЕШ ДА СИ КРИВИШ ДУШАТА ....ЕВРОПА ИДВА С БЪРЗИ КРАЧКИ ПРИ НАС , КОЙТО НЕ МУ ХАРЕСВА В ЮЖЕН БРОНКС В НЮ ЙОРК И В СЕН ДЕНИ ПАРИЖ ПРИ ПРИЯТЕЛИТЕ ЧАРШАФИ ОТ МАГРЕБА, ПРОБЛЕМ ЩЕ Е ИЗДАВАНЕТО НА КАРТА НА ПРИЯТЕЛКА МИГРАНТКА С БУРКА , НО ЛУКОВ ЩЕ ИЗМИСЛИ НЕЩО ....
33.
ани
31.08.2016 20:04:09
Само простотии! Не се блъскайте, а ?! Ма кмета се вози в колата, не в автобус. С тези опашки не само пътниците ще имат проблем, но и автобусите ще задънят движението на колите. Защото като изключим терминалите, улиците са тесни. И сега се бавят на спирките, но с тая първа врата ще стане ужас. И, когато рейса е пълен, как ще се придвижим назад?! Тези проекти са ги правили малоумници или не са от този град. Цялата им схема ни къса нервите. Малко са и местата, където могат да се зареждат карти и да се купуват билети. На комплекс има по един, така ли?! А трябва да са поне 10!!!"
32.
_nib_
31.08.2016 19:37:12
На майка им пут.ата-както казва Стоичков.Кой галфон го измисли времевото пътуване да е за период 45 минути.Що не е 1 час да го наблъскам на майка му.С тези задръствания 45-тата минута ще хване човека на червен светофар и трябва да слиза.
31.
куртака
31.08.2016 19:04:32
кавали карти и билети в Европа са 75 минути
30.
Тото3
31.08.2016 18:56:52
И кой ще следи качването да не става от задните врати? Циркът ще е пълен след 15-20 Септември.Купувам си пуканки и сядам да гледам представление на някоя натоварена спирка...
29.
пътник
31.08.2016 18:37:54
Айде ние по младите все някак ще се оправим, ами старците на 60 -80 г как ще се оправят .За инвалидите разбрах че пак ще трябва да се зареждат от центъра за месец ,каква е логиката тогава??? "тъй като е нова системата възможное да има грешки при валидиране"WTF ???? Значи общината са дали за устройства които само под определен ъгъл да прихващат чипа .Явно ще има много грешки и много бой при валидиране или поне при опита ЗА валидиране ..
28.
отвратена а
31.08.2016 17:41:13
Ослужнява се живота на хората постояно сега цените на картите ще се вдигнат а заплатите ни вср ще са същите как може такова нещо що за глупости дано никой не одобри това и тоя цирк да свърши бързо!
27.
jeko
31.08.2016 17:38:45
Аз имам въпрос, който е осведомен моля да отговори. Имат ли право да ни искат личните данни, в случая ЕГН нали сме защитени от Конституцията или греша?
26.
Ужас
31.08.2016 17:28:56
Пълно безумие-как ще се качват хората само от една врата??? И как си представят целия град на опашка за електронни карти? Или кметът не е добре или съветниците му са малоумници?!
25.
сравнение
31.08.2016 17:23:31
гр.София цена на мес.карта за всички линии 50 лв.гр.Бургас една линия 45 лв.
24.
Неа до 2
31.08.2016 17:20:47
В София няма електронни карти . Има електронни табла на които се посочва който минути остава до еди коя си линия , в автобуса също съобщават спирките , но са с хартиени билети и карти .И билета е 1.60 . Тук ще е 1.50 но за това ни вопъл ни стон ...ттт
23.
momata
31.08.2016 17:08:40
До два месеца кмета ще смени работното място! Флегмани от добре осведомен източник.Пак спите дълбок сън!!!
22.
До 20
31.08.2016 16:52:03
Не само че няма да разберат как да се чекират, еми ше трябва да осмърдят целия автобус качвайки се от първата врата и стигайки до последната което пространство обикновено обитават. Да се пуска спешно бързата линия, че с подобен начин на пълнене и празнене на бусовете едно пътуване от 5км ще трае 50 минути!!!
21.
до 16
31.08.2016 16:50:48
Що, кво не ти харесва мадамата? Майка ти надали е по-хубава... Или принципно се възбуждаш, когато има да мрънкаш ей така за спорта? И кво като са кондукторки дето се правят на пътници? Нали трябва да снимат клипа, кво толкова? Можеше просто да кажеш, че си забелязал тия неща без да нареждаш хората (не че на някой му пука колко ти е набито окото). Или нямаше да се възбудиш тогава, а? Олигофрен!
20.
Любопитен
31.08.2016 16:48:39
Е ся много ще ми е интересно да видя мангалите как ще се чекират...ама сигулно момата ще издаде безплатни карти на сичкото сиган, зер негови избиратели са
19.
Позитив
31.08.2016 16:45:28
Хубавото на системата е, че за 45 мин.може да се сменят няколко автобуса. Досега абонаментната карта беше за точно определени автобусни линии. Сега това ще отпадне. Е, може в началото да е малко объркващо, но аз смятам че системата ще е добро решение.
18.
до 14
31.08.2016 16:43:47
Олигофрен, щом системата работи в многомилионен град, няма ли да е още по-лесно да работи в двеста хиляден?
Вместо да правиш прилики или разлики, вземи просто да мислиш с онова грозното и беззъбото, дето ти е на раменете!
Вместо да правиш прилики или разлики, вземи просто да мислиш с онова грозното и беззъбото, дето ти е на раменете!
17.
do 15
31.08.2016 16:38:14
Еми да, в Европейскти градове си взимаш пластиката от машините. Няма лични карти, няма нищо. Пак те снимат с камера и могат да видят кой си щото се чекваш, но може да си дадеш картата на някой друг и нямаш проблем. В Холандия с една карта, анонимна пътуваш във всички градове и с автобуси и с влакове. Тука лични карти, ала-бала. шпионска работа.
16.
haha
31.08.2016 16:33:57
Много се смях с това клипче.. напълнили рейса с кондукторки, половината се правят на случайни пътници, а се хилят. Това ли е най-хубавата мадама на Бургас Бус? ... И се чеква с карта на някаква румънка ... браво .. много се забавлявах
15.
do 15
31.08.2016 16:33:32
За да ни следят.....
14.
малоумници
31.08.2016 16:32:39
Защо искат личната карта на човек да питам аз?Що за милиционерщина е това?В Лондон си купуваш пластиката и си я зареждаш точка.какви са тия сними какви са тия лични карти?
13.
do evropa
31.08.2016 16:32:00
слушай бе тиквеник никой не мрънка, ти ако не правиш разлика между 16милионен Лондон с 300000 Бургас ние правим.
12.
Eli
31.08.2016 16:30:12
Хубаво изброили Лондон, Барселона и т.н , но защо не споменат, че ученици до 12г включително и пенсионери от 65 нагоре пътуват безплатно,м????
11.
Европа
31.08.2016 16:28:22
Цял живот ще си останете мрънкащи селяни. Това работи във 90% от ервопейските градове от години и не създава никакви трудности. Само мрънкачи в тоя град и недоволни детственици , стари ергени не виждали п..а тва е ...
10.
Doctor pepi
31.08.2016 16:27:07
Абе дайте направо да въведем пръстови отпечатъци като в болниците ! Качваш се в буса,слагаш пръста , пък накрая на месеца удръжка от пенсията ! Така ами...
9.
Dimov
31.08.2016 16:24:36
ми то каква файда от карта имаме
8.
dd
31.08.2016 16:24:35
Айде, ще се вдигне работата на маршрутките! Интересно кой в автобуса ще следи дали се чекира картата?
7.
студент
31.08.2016 16:22:57
Кмете, как е възможно да сравнявате Барселона и изброените мегаполиси с Бургас, по- голяма смешка не бях чела и кви опашки бе нали уж по- бързо щеше да е. Долни лъжци
6.
Stoyan
31.08.2016 16:19:20
Безумна идея е това, която ще се сгромоляса с гръм и трясък. Усложняват ни излишно животът с тези карти и електронни билети. Във Варна и Пловдив отчитат грешка с това и върнаха добрите стари кондуктори.
5.
jeko
31.08.2016 16:16:52
Голям майтап ще е! Кухата кратуна кметът нищо полезно няма да измисли.....
4.
sofia
31.08.2016 16:07:18
sofianci ste edni ot nai golemite palqci i praznqri. otdavna imate magnitni karti ama predi 1 godina zapochnahte da se vozite na novi reisove i to samo na nqkolko linii
3.
до 1
31.08.2016 16:05:17
нема понятие като бизнесмени, тва са насрани отрепки до един боклуци долни
2.
kasabova kovra
31.08.2016 16:04:37
selqcite s magnitni karti haha v sofia ot koga gi imame
1.
ffsfsd
31.08.2016 15:50:17
koi ima vreme da patuva v avtobusi osven pensionerite.. vseki biznesmen e s kolata si zashtoto hodi na sreshti,po ofisi i taka natatak..