Северният обход ще развие Бургас до кв. Ветрен, започва отчуждаване на земеделските земи
-Г-н Николов, създаде се усещането, че трафикът в Бургас през това лято бе по-натоварен отвсякога. Изчислено ли е колко автомобила са влезли в града и какво показват вашите данни?
-Това лято натоварването бе изключително сериозно. Камерите, които са на входовете и изходите на Бургас, както и на всички големи артерии, показват ръст от 30 до 35 % спрямо миналата година. Отчитаме рекорден брой транзитно преминали коли през Бургас. Откакто се води такава статистика това е най-високото число, преминали МПС-та. Възможността да изградим пътен възел „Запад“ и четирилентовото шосе на ул.“Крайезерна“ ни дава шанс да отбием голяма част от транзитният трафик на юг - в посока Созопол и Царево и по този начин да освободим трасетата за вътрешноградските комуникации. Остава да завършим ул.“Крайезерна“ и това ще стане до идното лято. Това е начинът кардинално да облекчим трафика в града. Но това не е новината.
Добрата новина за Бургас е, че в петък (26 август, б.р.) успешно защитихме пред Агенция „Пътна инфраструктура“(АПИ) проекта за Северния обход - от недовършения жп прелез при бензиностанция Ромпетрол - в посока кв. Сарафово. Вече е определено трасето и АПИ започва процедурите по отчуждаване на земеделските земи, които са предимно частни. След като приключат, стартира изграждането на Северния обход. Натоварването към Слънчев бряг ще расте заради изграждането на четирилентовия път до курорта, заради това трябва да сме с крачка напред. Северният обход ще е четирилентов.
-Колко пари ще струва проектът и кога ще започне изпълнението му?
-Това, което се искаше от Община Бургас вече сме го приключили – да предложим трасе. То ще започне от недовършения жп прелез, който се намира до бензиностанция Ромпетрол, където ще има голяма детелина. Следващата детелина ще е в непосредствена близост до аутлет Пума в посока Сарафово. В момента тече остойностяване на строителството. Най-трудното, за което четири години вече се борим, бе да се наложи интересът на Община Бургас да има Северен обход на града. Радостното е, че в този район извоювахме в наша полза изграждане на вътрешни локални платна, които ще дадат възможност да развием тези нереализирани терени. Всички тези ниви, за които ви говоря, ще влязат в регулация и ще могат да се изградят около и в близост индустриални предприятия, допуска се и частично жилищно строителство. Това е чудесен вариант, най-естественият за развитие на териториите от колелото при бензиностанция ОМВ до кв.Ветрен.
-А кога ще стартира новата билетна система, която засяга основната част от населението?
-Имаме готовност да стартираме на 1 септември, но наближават няколко почивни дни, заради което ще отложим старта на новата система за първите работни дни след празниците. Усилено тече обучение на всички служители на „Бургасбус“, които имат задачата да информират пътниците за промяната. От следващата седмица всички ще трябва да се качват от първата врата до шофьора, защото няма как по друг начин да стане електронното чекиране. Ще има стюарди, които ще оказват помощ на гражданите. За да гарантираме сигурността на използващите новата система, ще въведем нов софтуер, който много силно криптира данните. Ние не искаме хората, които купуват билети, техните лични данни и карти да бъдат уязвими, защото се оказа, че съвременните методи на хакерите са толкова мощни, че трябва допълнително да засилим софтуерната защита. Това се прави в момента от най-добрите специалисти.
-Ще успеят ли да отидат автобусите от точка „А“ до точка „Б“ за времето, за което е заложено, защото в града се ибразуват големи тапи?
-Ще засилим контрола, защото трябва с приоритет да се осигури движението на автобусите в буслентите.
-В тази връзка кога ще заработи видеонаблюдението на автобусите, които да ловят нарушителите, навлизащи в буслентите?
-И в момента видеонаблюдението работи. За съжаление законодателството не е съвършено, за да може в този момент да санкционираме нарушителите. Необходима е допълнителна промяна, която да дава приоритет на буслентите. Заради това и тактически въведохме по-рано маркирането на тези ленти, за да може психологически шофьорите да свикнат, че скоро ще има нов ред на движение и всички трябва да се съобразяват с него и да осигурят предимство на автобусите. Идеята е да накараме хората да използват повече обществения транспорт, който е подменен на 100 % и предлага истински комфорт.
-Докъде стигна идеята за изграждането на буферни паркинги?
-Те са част от голямата концепция на новата система на обществен транспорт. Знаете, че обявихме обществена поръчка и търсим специалисти. Те трябва да дадат най-добрата идея за локация на буферните паркинги. По наше мнение съоръженията трябва да са в периферията на града, за да привличат всички влизащи в града автомобили. Става въпрос за около 35-40 хил.коли, които идват от Ямбол, Карнобат, Сливен, Средец, Айтос и други. Всички те влизат в града по някаква причина – да работят, да учат, да ползват медицинска помощ... Това се случва всеки ден, независимо от сезона. Идеята е да дадем възможност на тези автомобили да паркират безплатно в паркингите край града, като условието ще е да си закупят билетче за градския транспорт.
-По-трудният въпрос е как ще превъзпитате и свалите хората от колите, за да използват общественият транспорт.
-Няма да стане с магическа пръчка, но желанието ни е това да стане постепенно. За да накараме бургазлии да предпочетат обществения транспорт, то той трябва да е съвременен, удобен, бърз и надежден. Когато изпълним всички тези компоненти, мисля, че бургазлии сами ще осъзнаят, че общественият транспорт е много по-ефективен. Вече имаме добри резултати, защото броят на хората, използващи автобуси започна да се увеличава с всяка година.
-Постоянното разширение на Синята зона очевидно също работи в тази посока.
-Синята зона не успява да реши проблемите. И в момента тя е пренаситена. Скоростта на закупуване и регистрация на автомобили в Бургас е по-голяма от тази в другите градове. Бургазлии просто обичат да си купуват автомобили. Това се случва с такава скорост, че ние не успяваме да осигурим места за всички. Има семейства с 3 до 7 автомобила. Заради това трябва да търсим варианти да се справим с този проблем. Следваме поведението на големите европейски градове, примерно Страсбург, където са успели в това отношение – леки автомобили там не се движат, но градският транспорт е изключително добре организиран, търсим сложен микс между европейското движение в градска среда и бургаската действителност.
-Г-н Николов, Вие сте зам.национален председател на ГЕРБ, защо все още се бави обявяването на кандидат-президентската номинация?
-Тези въпроси към друг, не към мен. Знаете!
*В интервюто са използвани и въпроси на други медии
13
Коментара по темата
13.
....
31.08.2016 17:12:35
Защо не довърши улиците в Банево,нямало пари.Но за улицата на Ананиева има. Асфалтират си изборно. Да не говорим,че ровят старият чакъл валират го и слагат 1 см. асфалт.В чии джоб отидоха парите,защо мислят хората за глупави.Отрови се населението от прахуляк,не е довършено едно почваме друго и друго, и друго.
12.
Костов
31.08.2016 15:52:31
До 9. eva... Като те гледам колко неграмотно пишеш, псуваш и дори не използваш родната си азбука, моля повярвай, нас също ни е срам, че си българин/ка. ;)
11.
ким чен николов
31.08.2016 10:57:28
Ще стана кмет на Пхенян. Там ме искат понеже съм много "добър кмет".
10.
Аз
31.08.2016 07:39:34
Боже, какви жалки отрепки коментират тук. Вие този кмет не го заслужавате
9.
eva
30.08.2016 23:29:57
GERB shte otchuzhdava zemi! KOMUNIZAM. KOMUNISTITE OTCHUJDAVAHA zemi I te!!! E tolkova li ste tapi be mamka vi da eba prosta!!! Sram me e da se nareka BALGARIN!!! Zaradi prostate balgari
8.
Leedsa
30.08.2016 22:44:19
Bokluk jalak,ne mojah da te razbera kak se osmelqva6 da govori6 za prevazPitanie ,kolko trqbva da si nagal a ti qvno si izklu4itelno takuv....
7.
Иван
30.08.2016 22:38:07
Северния обход е част от магистралата за Варна, проектиран преди 30г.. Южният е пак от там, минава между Бургас и ТЕЦ, с естакада през езерото и излиза с чиста детелина до разклона за Меден рудник, която заради политически и икономически причини измениха на пътя за Созопол. Малко хора го знаеха, не се казваше на гражданите. Върнаха земите на частни лица, вместо трасето да остане държавна земя. Сега, който знаеше изкупи тези земи и ще стане милионер. А това е проекта, който решаваше входно-изходните артерии на Бургас. Кметовете на Бургас го знаеха, но има политически и икономически интереси които са над стратегическото развитие на града. Това не е проект на сегашния кмет, но все пак е добре, че му дойде реда да стане, дано се реализира и южния обход.
6.
Д - 1
30.08.2016 21:18:13
Кмета е голям играч. Много неща направи за града но и още повече окраде.Заобиколен е явно с мн.добри профисионалисти в - кражбите, че и домъкна Карнобатлиски грозни мастий , който се оказаха многоо гладни. Не допускайте да го изберат за Президент, защото и това ще стане. Най - вероятно ,, тиквата,, ще го предложи в последния момент.
5.
Истината
30.08.2016 21:13:06
Искаме две летища защото това в Бургас няма никакви промоции за евтини полети до европейски градове. Срам. За под $150 в момента не може да летиш. Правят монополи няма конкуренция. Трябва да засилим конкуренцията.
Също тоалетните във града са във ужасно състояние.
Също тоалетните във града са във ужасно състояние.
4.
ХУЛИГАН ЦОНЧЕВ БАМБАНАТА
30.08.2016 20:41:31
Чак толкова ли кокаин влиза през Бургас че не можете да спрете да застройвате иначе пропадналия град пълен с наркомани и селяни????
3.
ддддд
30.08.2016 20:39:01
Кмете, останаха 2-3 улици неасфалтирани ан мин.баните. Вземете ги асфалтирайте и тогава си правете тангенти, мангенти..квото искате правете.
2.
hg
30.08.2016 20:17:43
абе чух ,че кмета и зам.кмета изкупили навремето тия ниви за жълти стотинки и сега искат да пуснат път- и да ги продадът с 1000% печалба- Колю мазута от Карнобат дето му палили мерцедеса и той купил и той сега ще продава с 1000 % печалба-всички мафиоти с крадените пари сега там ще завъртят пералнята ......
1.
niakoi
30.08.2016 19:52:17
Стига приписване на чужди проекти. Северния обход е част от магистралата за Варна, проектиран преди 30г. Би трябвало да излиза с пътен възел на Лозово. Упс, забравух няма да има магистрала до Варна а 3лентив път, Лилето така каза. Няма лошо да дивършиш чъжд проек, най грандиозните са ородължили повече от чивешйи живот и определено от мандат. Нузко е ибаче да си припусваш чужди идеи и работа.