Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Защо хората вземат глупави решения

Ключови думи:
Пропастта между експерти и обществено мнение сякаш расте с всеки изминал ден.

Подкрепата за Доналд Тръпм в качеството му на кандидат-президент в САЩ върви нагоре, независимо, че голяма част от възгледите му са меко казани озадачаващи.

Великобритания гласува за излизането си от ЕС, независимо от всички предупреждения на икономисти за плачевните последствия от подобно решение. Научното съсловие всеки ден бие тревога за глобалното затопляне, но мнозина смятат и до днес, че това е просто мит.

Авторът на книгата „Парадоксът на  глупостта” (The Stupidity Paradox) Андре Спайсър разсъждава по този проблем в авторски коментар за сайта Quartz.

Тази ситуация се повтаря със завидно постоянство: професионалисти в дадена област дават експертна оценка, подкрепена с всякакви възможни доказателства, но общественото мнение така или иначе заема противоположната позиция. Защо става така?

Може просто да го отдадем на факта, че болшинството от хората не са много умни. Или, ако трябва да се изразим политически коректно, съвкупното IQ на обществото е прекалено ниско заради недостатъчна образованост или информираност. Такова обяснение би било по сърце на тези, чието мнение не се радва на широка подкрепа, но това просто не е така. Хората имат достатъчно интелект, за да схванат ключовите аргументи по важни въпроси – нивото на образованост в световен план като цяло никога не е било по-високо от сега. А и благодарение на интернет, всяка информация е лесно достъпна за всеки.

Другото възможно обяснение е: хората все по-малко се доверяват на експерти. Според ежегодното изследване на компанията Edelman обаче учените и експертите в различни области продължават да се радват на висока степен на доверие от страна на общественото мнение – цели 70%. За сравнение, процентът на доверие спрямо изпълнителните директори на компании е 43%, а в чиновниците  - само 38%.
1
Коментара по темата
1.
_nib_
17.07.2016 12:51:04
Аааааа.Разбрахте ли сега защо референдумите у нас се избягват.Защото народа е ПРОСТ,а политиците са ЕКСПЕРТИ.Затова и послушаха мнението на експерта Паси за нато,а не питаха народа.Да уважа неговата мама аз малоумна.
  Добави Коментар
Ветеринарен лекар определи най-трудните за гледане породи кучета Дакелът заема петата позиция Взриви с този коментар заради скандала с "Луда по тебе" Коментарът ѝ бе във връзка с демонстративния мач между тенисистите Григор Димитров и Новак Джокович
Няма да повярвате какво слагам в тиквичките, за да станат неустоимо вкусни! Тайната съставка е бира! Арестуваха мъж, извършил две убийства преди 47 години 65-годишният мъж е бил на 18 години, когато е извършил престъпленията
Ако ви предстои ремонт, задължително трябва да знаете това Трябва да заложите на тези цветове Голяма опасност за язовир, който е на час разстояние от Бургас Обемът на язовира, който през юли беше около 122 млн. м3, вече е спаднал на под 109 млн. м3, или около 33,15% от капацитета си
Адвокатски колегии скочиха срещу президента Радев Депутатите гласуваха и решиха адвокатите да могат да рекламират дейността си, а възнагражденията им да нямат определен минимален размер, но президентът наложи вето Съседка ми каза да сложа няколко кестена в пералнята, онемях от резултата Тези безплатни перилни препарати ги има в почти всеки парк и край пътищата. И не само това – точно сега е сезонът им
Две деца загинаха при срутване на сграда край Неапол Причината за срутването вероятно е газова експлозия Напусна bTV и отново намери щастието Чаровната брюнетка призна, че отново се чувства щастлива
Изграждат паметник в чест на Трифон Иванов Монументът на футболната легенда от САЩ 94 Трифон Иванов ще е пред стадиона във Велико Търново Почина патриархът на съвременното ни изкуство Той е единственият български художник, вписан в Американската енциклопедия за модерно изкуство