Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Бургасбус премина през много трудности, за да се утвърди като водеща транспортна фирма в страната

Инж.Петко Драгнев е живата история на "Бургасбус". Преминал е през много тежки моменти, за да стабилизира фирмата до най-силния й период
Ключови думи: Бургасбус, Петко Драгнев, обществен транспорт
Инж.Петко Драгнев е директор на общинската фирма „Бургасбус“. Дружеството в последните години е светлият пример как трябва да се развива общественият транспорт. Целият автопарк е изцяло подменен, в компанията работят над 860 души, които получават добри заплати, фирмата постоянно се развива, а качеството на предоставяната услуга за гражданите става все по-добро. Навръх 25-ата годишнина на „Бургасбус“ Флагман.бг разговаря с инж.Петко Драгнев за перспективите пред общинската фирма и иновациите, които ще бъдат въведени в градския транспорт на Бургас до края на годината.

-Г-н Драгнев, каква е равносметката за „Бургасбус“ навръх 25-ата годишнина на общинската фирма?

-След четвърт век работа е нормално да си направи равносметка. „Бургасбус“ мина през много сътресения. От 100 % монополист през 90-те години, стигнахме до момента, в който всички частни превозвачи вземаха дялове от нашата работа. Благодарение на община Бургас и лично на г-н Николов, който повярва в нашата работа, „Бургасбус“ започна да възстановява позиции и в момента е една от водещите транспортни фирми в страната.

-А как през вашия поглед се разви дружеството? От 21 години Вие сте ръководител на „Бургасбус“!

-Има една хубава българска поговорка: „Намери си работа, която да те удовлетворява и оттам нататък цял живот няма да работиш“. При мен се случи точно това. Колективът е много добър, всички служители се стараят да си изпълнят задълженията, общината стои зад гърба ни и оттам нататък, когато всички вървят в една и съща посока работата няма как да не върви.

-Успяхте ли да подмените целия автопарк? Последно съобщихте, че сте закупили и нови маршрутки.

-Да, на 100 % във вътрешноградския градския транспорт автобусите са нови. Те са на високо европейско ниво, нископодови, климатизирани, с опция за превоз на хора, които имат проблеми с придвижването, бордово оборудване с GPS системи, видеонаблюдението, за да се гарантира сигурността на пътуването, валидаторите за новите електронни карти.  В момента в града пътуват 77 автобуса - 28 са дизелови, 49 са на метан, а 22 са новите тролейбуси. Преди два дни взехме 6 нови маршрутки, а днес е отваряне офертите на четирите фирми, участници в търга за доставка на 7 съчленени автобуси, които ще обслужват новите квартали.

-Какви са инвестициите, направени в обществения транспорт на Бургас освен грандиозния проект за интегрирания градски транспорт на стойност 120 млн.лв.?

-Тролейбусите струват 20 млн.лв., новите седем автобуса са 5 млн.лв., маршрутките - 500 хил.лева, не трябва да забравим и 10-те автобуса за 3 млн.лв., които купихме 2008 година.

-Кога трябва да пуснете новата билетна система?

-Очакваме в следващите дни фирмата-изпълнител да довърши фините настройки, за да се направи връзка между автобусите и трафик центъра. Оттам следва узаконяване на цялата система от НАП. Важно е да уточним, че за известен период успоредно ще вървят двамата вида таксуване – и с електронни, и с хартиени карти. Идеята е всички да свикван и да се убедят, че новата система е много по-добра.

-А кога ще пуснете новата схема на градския транспорт, която подложихте на дълго обсъждане(ВИЖ ТУК)?

-Може да я пуснем веднага, но изчакваме да се въведе електронното таксуване, за да дадем възможност на бургазлии с една карта да се пътува в няколко автобуса в рамките на 45 минути. Искаме да докажем, че не само новата транспортна схема, а и билетната система са качествени услуги, които трайно ще подобрят качеството на обществения транспорт в Бургас. Това е голямо предизвикателство за нас.

-Г-н Драгнев, какви са финансовите показатели на „Бургасбус“?

-Традиционно в последните години излизаме на печалба. Условията за работа са добри и във фирмата работят 860 човека. Бих искал да им благодаря, заради това, че създадохме силен екип и за тяхната всеотдайност. Благодаря и на общината Бургас в лицето на кмета г-н Николов за гласуваното доверие.


8
Коментара по темата
8.
bgman
01.07.2016 21:55:35
И между другото, градския транспорт в Бургас не е от 25 години... Той е от преди да се родиш...
7.
bgman
01.07.2016 21:53:12
Ама добре отчиташ, бе пич... При Йоан почна, Митето те държи, добре се отчиташ
..
6.
Някъв
01.07.2016 19:49:54
не знам как сте се утвърдили
но много пестите нафта бе!!!
само по инерция ви се движат
автобусите по линията Бурргас- Камено
5.
капитал монополист
01.07.2016 16:56:10
Смазват всичко, дори такситата като им отнемат стоянки и не създават нови такива. Така се прави монопол, иначе на думи се борят с монопола, алчни смешници
4.
HA HA
01.07.2016 15:59:26
Много добре го казахте- Общината стои зад вас. 21 г. на този пост не са малко- и как се утвърдихте, като водеща фирма- като смазвате малките фирми!
3.
Живко тъпаков
01.07.2016 15:49:18
Каква бърза линия нали ви пуснахме централна афтобусна спирка има и супер ръст на летния сезон и кмета не краде кво искате в тоя бс
2.
Дрън-Дрън
01.07.2016 15:39:55
Стига с този PR ами пускайте бързата линия ако ще и с кондуктори, че не се издържа вече по половин час пътуване на 5км със сегашния ви транспорт!
1.
Мосинов
01.07.2016 15:37:15
Всички 860 служители трябва да гласуват за гроб и синята зона и администрацията ето това е комунизма
  Добави Коментар
Тази храна е... Много полезна почти за всички хора Направи страхотен жест Калейн е много класна дама
Ергенът Мартин: Разбрах, че съм влюбен и ще й предложа брак, но сърцето ми е свободно Когато искам да бъда с някоя, или да я целуна, ще е по мое желание, каза той Остави бакшиш, който не се нуждае от коментар Някои хора имат много пари и не ги щадят
Жена му работеше в офис, после преспа с над 1000 мъже, а сега... Оливър Дейвидсън и Бони са в процес на развод, но още се разбират повече от добре  Получиха неочакван "подарък" Пингвините на Антарктида могат да си "играят" с пластмаса
Няма да повярвате на колко години е "Барбито" Марсела държи много на външността Държат се много необичайно Защо речните делфини в Амазонка правят така? Учените са в шах
Шокира всички в "Ергенът"? Маймуна остави Шри Ланка без ток Избухна огромен интимен скандал Бивша звезда от НБА изневери многократно на годеницата си...
Регулацията на цените мираж? Депутат заговори за изкривяване на пазара Когато с външен фактор грубо го ограничаваш, той намира същите обратни мерки на отговор, предупреди Васил Пандов Когато нямаше време, майка ми правеше тези експресни бъркани мекици Тестото се слага да втаса само един час