10 начина да напишеш летен хит
Още в първия куплет трябва да изброиш един след друг поне 10 курорта. Направи го бързо и с огромно вълнение в интонацията - Ахтопол, Синеморец, Лозенец, Несебър и Балчик! Изреждай ги задъхано, отсечено. Ти възпяваш цялото Черноморие като в реклама на туроператор - твоята сила е в това, че си конкретен, а не като Тони Димитрова просто да отпереш едно "Ах, морето", пък другите вече да се чудят това сега Равда ли е или Шабла.
Не забравяй, че при изброяването на курортите ще получиш висша помощ от българския език: бързо ще забележиш, че Варна се римува с Каварна, Градина със Смокиня и Бургас с Влас. Възползвай се, но не включвай Трявна - дори продуцентът ти да те убеждава, че ще влезе много добре между Варна и Каварна.
Иначе, ако ние трябва да спазим реално твоята песен в рамките на една седмица, програмата е следната: тръгваме в понеделник, отиваме за един час на плажа и а-ха да си полегнем на кърпата, когато трябва светкавично да се изстреляме към втория курорт, а оттам с изплезен език и разлята от бързане мента да бягаме към третия. По-лесно е при Тони Димитрова - "ах" и "морето", пък ти върви дето си искаш.
2. Бъди “свежарка”
В един момент ще бъдеш поканен за интервю в няколко телевизионни предавания. Там, каквото и да питат, казвай, че песента е "много свежа". Събрал си се със свежи типове и си направил едно свежарско парче. Клипът е много свеж, режисьорът е абсолютна свежарка, заснели сте видеото на супер свежарския курорт Х (застроено, шумно и досадно място). Казвай, че си искал да направиш нещо "леко" и "за купона", а после добави, че "в този напрегнат живот, имаме нужда от малко чил, сеш се". Потупай водещата по рамото приятелски, а после си направи селфи в ефир. Качи го във Фейсбук и кажи на майка ти да го хареса - все от някъде трябва да се почне с лайковете.
3. Създай легенда около парчето
Създай някаква легенда около парчето. Обвържи го с история! Сетили сте се с Явката (100% около теб има човек, на когото му викат Явката) за клипа, докато сте пили биричка в 4 часа през нощта на плажа във Варна. После са дошли ченгета да ви претърсят, баш когато сте свили козче. Явката обаче, братле, е заровил коза в пясъка в последния момент, а после казал на куките, че нек ви напушалки минали току-що и са продължили с челници напред по плажа. Оттам дошла идеята да вкарате в клипа полицайки, които завиват слимарка по бански, както и репликата "Цяло лято ми е Мери Джейн" - отваряща и програмна за лятното парче.
4. Покажи на тия хора
Абсолютно всички участници в клипа трябва да излъчват бурно веселие от това, че са на море. Никой не трябва да е изгорял, да е повръщал от евтина цаца или да е депресиран от това, че са го праснали с 50 лв. за шезлонг и чадър. Необходими са седуктивни, еротични, празнуващи образи. Ходенето на плаж и дискотека не е ваканция, то е религиозно завръщане към предисторическа райска епоха.
Клипът ти трябва да създаде усещането, че когато отидеш на море, ще те посрещнат стотици твои разгонени връстници, които безвъзмездно и безкритично ще се съвокупляват с теб, понеже ти вече си на морето и това е изключително радостно за тях.
5. Споменавай известни личности
Няма да получиш летен хит, ако вътре без всякакво предупреждение не намесиш името на някоя известна личност. Пробвай с нещо от рода на
"Продължаваме напред - ще се нокаутирам с пиене.
Както Кобрата размазва ги наред от биене."
Идеята е да правиш постоянни референции към популярни български образи. Инкорпорирай в текста откъс от реч на български политик - нищо, че Ицо Хазарта го направи преди повече от 10 години. Ти си творец и тепърва откриваш музикалните хватки - светът започва с теб и твоя летен хит, а нищо преди него няма значение. И не забравяй освен Кобрата да споменеш и Гришо. Ти искаш да стигнеш до масите, а ако има нещо сигурно за масите, е, че те се вълнуват и от двамата. Придържай се към техните образи и всичко ще бъде наред.
Тази водка идва ми на бекхенд. Как ли Гришо ги забива тия, май френд?
6. Проучи жаргона
Ако не знаеш, че Слънчев бряг е реално Слънчака, значи ти липсва теоретична подготовка. Има огромен брой от думи, за които не си и подозирал, че съществуват, и е време да ги усвоиш. Сменяй ударения, измисляй фрази, съчетавай несъчетаемото и възпявай невъзпяемото - свободен си да правиш каквото искаш. Позволено е дори да римуваш "парти" с "афтър парти" - кой ще ги забележи тия работи, важното е да има парти, както и афтър парти след партито, което е преди афтър партито. Единственото важно е да избягваш книжовния българския език - той е за отрепки и като цяло за възрастни хора.
7. Направи фийт
Няма летен хит, който да не е фийт на някой с някой. Нека ти си главното лице, но задължително вземи Криско на помощ. Той ще се обади за 8 секунди в парчето, ритмично вкарвайки няколко "оу" възгласа - те ще вървят на фон, докато ти си редиш римите. Тези възгласи обаче са добре установени, те са паролата, с която на феновете им става ясно, че се задава "нещо много яко, брат".
Има още един вариант - съберете се цяла тайфа. Нещо от рода на: Момчето, Jedi MC, Duh и Иван Панайотов (задължително трябва да има един с цялото си име, стигнал е до четвъртфинал в "Х-фактор"). Всеки да изпее по два реда и работата я брой опечена.
8. Обработвай видеото
Каквото и да заснемеш, не се притеснявай, че не изглежда съвсем добре. Всички в тоя бизнес ще ти кажат: нещата вземат да се избистрят чак при монтажа. Тук ще се бутне, там ще се пипне. Усили контраста, за да може морето да е по-синьо, пясъкът по-жълт, а небето по-дълбоко. Ще клъцнем тоя момент, ще срежем онзи, а накрая ще пуснем кадър, симулиращ "Гейм оф Тронс" (намигане към публиката и в паралел с репликата "Ще се надрусам като зомби отвъд вала" - с нея започва свежарският ти втори куплет). Ще питаш - къде е "Гейм оф Тронс", къде е песен за морето? Важното е да е куул бе, брат, ръчкай вътре каквото ти хрумне, стига да е известно.
9. Покани гости на премиера
Видеото ти трябва да има истинска премиера в елитен столичен клуб. На премиерата покани онези едни и същи двайсетина души, които ходят по светски събития, и ги почерпи с кетъринг за 500 лева. Извикай спешно вечната ти приятелка - журналистката Цонкова, която идва заради въпросния кетъринг, че да не вечеря вкъщи жената - пара се спестява. Спокойно - тя си знае работата, после ще напише, че там се е събрал "светският елит на София", а парчето ти е "обещаващ летен хит, с много настроение". А клипът е много свеж.
10. Промотирай се
Ето, ти си изпълнил всички горни точки и парчето е готово. Остана да го промотираш! Тук на помощ идва Фейсбук. Намери си хора, които да го качат в престижни страници като "Ще ме оцениш, но ще бъде късно", "Куката е най-великият", "България за българите" и "Lubovnite statusi". Повечето от страниците са започнали с идеална цел, но след като създателите им са видели, че имат 50 000 членове, са съобразили, че ще може да ти искат 10-20 кинта за реклама вътре. Важното е да достигнеш до повече хора, а - както казва Котаракът в "Алиса в Страната на чудесата" - няма значение по кой път ще поемеш. Добави Коментар