Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Бащата на „Супер Бургас“ Павел Маринов с революционна идея за икономическото развитие на региона

Павел Маринов, който днес управлява Института за регионални стратегии, пръв видя потенциал в отварянето на Бургас към морето
Ключови думи: Павел Маринов, Супер Бургас, круизни кораби
Да се освободят от пристанищни такси всички круизни кораби, акостиращи на Морска гара-Бургас. Тази идея лансира пред Флагман.бг бившият областен управител и автор на проекта „Супер Бургас“ Павел Маринов.

След като напусна сградата на ул.“Цар Петър I”, Маринов се зае отново с Института за регионални стратегии и в момента участва в разработката на няколко големи инвестиционни проекта с ключово значение за развитието на региона. Сред тях не попада пристанищната зона в Бургас, но като експерт в областта Маринов има отличен поглед върху  икономическата обстановка в геополитически план.

Бившият губернатор изтъкна, че Морска гара Бургас е сред най-скъпите пасажерски пристанища в Европа – на 27-о място, което я прави крайно непривлекателна за големите туроператори.

В момента се събират четири вида такси, които са в размер на около 50 хил.евро. Допълнително се плаща за лоцмански услуги и буксировка – поне още 20-30 хил.евро. Отделно се събират по 6 евро на пасажер.

Пред Флагман.бг Павел Маринов представи и отчет на приходите от товарни и круизни кораби за първото полугодие на 2014 година (последното шестмесичие, в което бе областен управител.б.а.).

“За периода са постъпили общо 547 280 лева. От тях 208 хил.лв. са от 5 пасажерски кораба, а останалите 303 хил.лв. от обработени 87 кораба с товари! Не ми се струва нормално да има подобен дисбаланс“, каза Маринов.

Павел Маринов бе категоричен, че ако Бургас иска да развие круизния си туризъм трябва час по-скоро да премахне всички пристанищни такси, за да може да се конкурира с Одеса и другите големи Черноморски пристанища.

„Този тип туристи са едни от най-платежоспособните, всеки един от тях оставя в града, в който пристигне минимум 100-150 евро. При 2000 пасажери сами може да изчислите каква ще е ползата за икономиката, а Бургас и целият регион определено имат какво да покажат“, допълни той. Според него общините от региона може да се обединят в туристически клъстер.

Ако се премахнат таксите да круизните кораби на година в Бургас може много често да акостират подобни кораби с по 2000-2500 пасажери и 1000 души персонал


Според Маринов Черно море в момента има най-сериозният потенциал за развитието на круизния туризъм. Всяка една от държавите има своето специфично културно богатство и история и природа – България, Румъния, Украйна, Русия, Грузия, Турция.

„Голямата битка ще бъде кое пристанище да стане круизния хъб. Бургас има потенциал и трябва час по-скоро да се възползва от него“, подчерта бившият областен управител. Той призова Министерството на транспорта като принципал да приеме политика на стимулиране на круизния туризъм.

Мнозина си спомнят, че Маринов е бащата на проекта „Супер Бургас“, който стъпка по стъпка започва да се изпълнява макар и не в първоначалния си вид. Още през 2006-2007 година Павел Маринов пръв видя потенциал в зоната за обществен достъп и започна да работи за нейното отваряне към града. Идеята му бе да това да стане не с публични средства, както е сега, а с външни инвестиции. Компании от Катар, Китай, Русия и Италия са проявявали интерес към проекта преди неговото замразяване.

Как Павел Маринов вижда развитието на проекта "Супер Бургас" през 2016 година и какви са неговите препоръки, очаквайте във Флагман.бг
20
Коментара по темата
20.
А...у...у
17.11.2016 16:07:53
Сега вече знам защо агент Дражев и агент Павлета споделят леля Тони!!!
19.
аааа
30.04.2016 23:17:51
защо триете истината за агента на държавна сигурност павел маринов
18.
Николай Георгиев
28.04.2016 21:56:39
Драги г-н Колев ( автор на статията ),
многократно и аз, и други потребители на Флагман сме ви поправяли елементарните правописни грешки - вашите и на колегите ви. Пак ви напомням, че има безплатни спелчек програми. Отнема минутка да си поправите граматиката в статиите.
В случая не говоря за пунктуация. Защото ако трябва и там да нагазваме, ще стане като с едни обяснение на Златко Янков от преди време, които завършваха с "Благодаря за уважението".
Ако разбирате за какво ви говоря.
17.
Георги
28.04.2016 09:45:00
Какви глупости говорите,какъв супер Бургас!? Освен ако не сте от новите жители на Бургас и не помните какво представляваше града и най-вече пристанището преди години.Унищожиха най-доброто предприятие на града даващо работа на над 2000 човека и за какво?Колко кораба посещават града ни сега,колко товарооборот има.Бургазлии помнят какво беше и в какво го превърнахте.Каква морска гара и какви круизи?! Добре,че направиха капан до нея за да ходят хората там.Разказахте му играта на пристанището,града и той като цяло на там отива.Само с велоалеи и градинки икономика не се прави.
16.
1
27.04.2016 18:17:20
В Бургас имаше 20 завода и една цяла индустрия, Океански риболов. Пристанището беше пълно с кораби и още 30-40 чакаха ред. Когато го върнат всичко това ще има икономическо развитие, всичко останало са глупости.
15.
Истината
27.04.2016 17:15:19
Не може да има супер Бургас, докато няма супер човешки права и закони, супер свобода и супер образование, мулти-езичност и супер бизнес образование за всяко едно дете на града.
Не може да има супер град когато паметник на КГБ, най словещата банда от нефтени престъпници, стърчи като колумбийски картел във центъра на града.
14.
ъъъъъъъъъ
27.04.2016 17:08:36
Бургас не е свободен град, докато не се раздели със комунизма, със паметника на КГБ, и да се почне един процес на лустрация във който да се осъдят комунистите които са крали града.
13.
Пробвай
27.04.2016 17:06:46
Бих казал че Монако е много по добър пример за Бургас. Но там няма паметник на Сталин. Дори във Одеса няма паметник на Сталин. Одеса се ни убие, има много повече Европейски сгради и дезайн.
12.
уууууу!!!
27.04.2016 17:03:39
Нито една Американска компания няма да инвестира докато има паметник ка КГБ инсталиран зловещо във сърцето на града --- който е по висок дори от протектора на града --- грама Кирил и Методий.

Срам за Бургас! Срам за кметството! Предатели сте вие! Вдигайте го със крана, обратно във Урал!!!
11.
Ало играчите
27.04.2016 17:00:54
Къде са ви 6-лентовите highways за Букурещ и Истамбул? Защо спите още?
10.
Важно!!!
27.04.2016 16:57:55
Не може да има супер-нищо докато не свалите паметника на КГБ от Тройката --- който показва че града е още под контрола на КГБ, като някакъв кубински сериал. Удобно беше този паметник да е по висок дори от храма на Бургас който след това разрушихте.
9.
морския
27.04.2016 16:54:54
Развитието на пристанище Бургас и изграждането на терминалите в южната акватория с дълбоководни кейови места, като 31-во и 32-ро, стартиране на контейнерния терминал (за който г-н Вълков преди четири години обеща едни 180 мил. евро) - ТОВА Е ПРЕДПОСТАВКАТА ЗА РЕАЛИЗИРАНЕТО НА ИДЕЯТА "СУПЕР БУРГАС В ПЪЛНИЯ Й БЛЯСЪК!
8.
гошо
27.04.2016 16:54:32
Първо сложете една Български паметник на мястото на окупатора на Тройката и след това може да чакате писма от запад.

Дотогава сте обречени на $400 заплати и бавна циганска смърт.

Истината и цивилизацията не са прости. Те помнят че Сталин уби 20 милиона славяни. Москва е една банда от варвари.
7.
до номер 5
27.04.2016 16:18:54
Не са мисли, а подкрепям едно смислено предложение да се направи нещо по въпроса. Но какво искаш да кажеш с тези негативни, но нямащи отношения по темата факти? Да закриваме града, индустриалната зона, пристанището и да запълваме времето си с коментари? Не разбирам каква теза защитаваш! Ако Кроношпан беше заел промишлената зона в Славейков нямаше да имаш проблем, така ли? Ако крановете бяха нови щяха ли да решат проблемите? Какво предлагаш? Проблеми мога да изброя още 100, но ти достатъчно активно се занимаваш с това.

Кажи ти какво направи по въпроса за 26 г.? На оплюване и мрънкане нямаме равни, а какво правим за да се промени това?
6.
друга тема
27.04.2016 16:02:42
Малко преувеличава че хората оставят по $500 евро на човек, но нищо чудно по $300 евро да кажем.

Също предлагам:

1. влака Бургас-София да е не със 200км ами със 400км и да го минава растоянието за 1 час.

2. Директни полети Бургас-Ню Йорк

3. Събаряне на всички стари блокове които грозят

4. събаряне на Альоша и закарването му обратно в Русия като се има предвид че Америка и Англия освободиха Европа от Нацизъм а руснаците само направиха пропаганда. Битките за Сталинград и Ленинград бяха преувеличени. Русия първа атакува Полша и почна 2рата война за която тя се готвеше. Заради Альоша нямаме инвеститори защото повечето западни компании не искат да работят със болшевики.
5.
Хаха
27.04.2016 15:16:32
359, така, в мисли, минаха 26г. нали? Цялата промишена зона под Славейков е съборена. Затова пък Кроношпан вдига замърсяването тройно, пристанището пълно само със скраб, редом с морската гара стари, 50годишни кранове разтоварват въглища и камъни. 56% от децата (новородените) вече са цигани.
4.
Браво!!!
27.04.2016 15:06:22
Тази идея с мой приятели сме я обсъждали многократно и се надявам Общинския съвет да в приеме.
В България с такава бизнес среда и политическа реалност, никой никога няма просто ей така да инвестира у нас ( имам предвид чуждестранни инвестиции). Затова нека г-н Бойко Борисов и компания вземат за пример идеята на г-н Маринов и да предложат на наши и чуждестранни инвеститори безвъзмездно парцели и комуникации покрай магистралите, с които толкова се гордеят, да освободят от данъци същите за пет или десет години напред, само и само някой да се навие да прави нещо по мащабно у нас.
Тогава ще има полза от магистралите, ще се отворят много работни места и след пет или десет години тези инвестиционни проекти ще започнат да пълнят държавната хазна.
Иначе се обзалагам, че за този период време никой, ама никой няма да вложи и една стотинка.
3.
359
27.04.2016 14:57:51
Именно защото сме най-бедната страна в Европа трябва да мислим какво може да направим за да привлечем "хората". Така наречените круизни туристи не обикалят в търсене на богати/благоустроени градове, а нови и интересни дестинации, които могат да ообогатят тяхната култура и да им предложат приятно изкарване. Не мисля, че Бургас отстъпва на която и да е дестинация в Черно море с обновените си център и морска градина, плажове и относително спокойния начин на живот. Да, има и много какво да се желае за да можем да се сравняваме с портовете в Гърция, Турция и Италия, но трябва да направим каквото можем с това, с което разполагаме и тогава да мислим как с постъпленията можем да подобрим условията.
Едно намаляване или премахване на таксите би било малка цената в сравнение с приходите, които може да донесе увеличения пътникопоток. Организаторите на криузи със сигурност биха се възползвали от ниските разходи на порта, което ще генерира по-голям поток от платежоспособни туристи, които всъщност са основния източник на приходи на круизните дестинации.
Поне така си мисля аз...иначе, всеки може да си седи пред компютъра и да оплюва и иронизира всеки опит за промяна.

P.S. А това кое как се пише е по-маловажно в случая (макар и в случая Николай Георгиев да е напълно прав!).
2.
Хаха
27.04.2016 14:31:52
Ех този хъб. Кат' са се наредили, хъб до хъба му... Клъстер до клъстера... Хаха. Хората няма да отидат до Румъния, до Крим, до Сочи, ами ще дойдат в най-бедната страна в Европа. Поне кюмюра до морската гара махнахте ли?
1.
Николай Георгиев
27.04.2016 14:23:55
"лотмънски услуги и боксировка"

А пък аз цял живот си мисля, че се пише "лоцмански услуги и буксировка".
Понятията идват от лоцман ( в Бургас му казват и пилот ) и буксир ( теглене ).
  Добави Коментар
Изяжда се за минути: Чудно вкусна зимна зеленчукова яхния Тя се слага в буркани, но не е нужна стерилизация – бързо се приготвя и е уникална 3000 души в региона на Троян все още нямат ток Положението е бедствено
Направили Орешник с немски и японски металообработващи системи Били обект на западни санкции Южна Корея в политически хаос: Парламентът отстрани и действащия президент Хан Дък-су Инвеститорите реагираха негативно на събитията
Какво се случва с петролния разлив в Черно море? Продължава мониторингът Руски съд глоби TikTok с 3 милиона рубли Не се уточнява нарушението
Учените с интересно откритие за синеоките Всеки синеок човек на планетата е потомък на един единствен европеец, живял преди хилядолетия Турция неутрализира 14 терористи Операцията е била проведена в иракските райони Хакурк, Гара и Метина
„Гостенка” упои мъж и задигна над 20 000 лв. от жилището му Той съобщил и за отнети 20 монети с нумизматична стойност Майк Тайсън изпаднал в депресия след загубата от ютубъра-боксьор Тази битка беше толкова голямо вдигане на емоциите
Експерти предупреждават: Зад волана няма безопасно количество алкохол Дори две секунди забавяне са от значение Високите цени и политиката погубват сладкарницата на Линда Петкова Съпругата на Кирил Петков не може да се похвали с добра клиентела дори и по празниците