Бургас въвежда наредба за зареждането на търговските обекти, за да спре хаоса в центъра
За да няма подобни гледки и микробуси на доставчици да затапват основните пътни артерии, се предлага въвеждането на наредба
03 Май 2015, Неделя, 06:47 ч.
Автор: Иван КОЛЕВИскането е на фондация „Безопасни улици от Валя“, ще се гледа на сесия
Община Бургас да въведе норматив, регулиращ времето и начина на зареждане на търговските обекти. Това поискаха от общинските съветници от фондация „Безопасни улици за Валя“. Председателят на сдружението Мария Димитрова входира искането си до кмета Димитър Николов и Общинския съвет (ВИЖ ТУК).С него тя настоява да се възложи на администрацията да проучи европейските практики и адаптира наредба, която ще работи функционално в Бургас. Работното предложение е тя да носи наименованието „Наредба за условията и времето за зараждане на търговските обекти“.
Припомняме, че от години има подобни намерения, но досега не бе подложено на широк дебат. Идеята е в най-натоварените жилищни квартали в Бургас да се ограничи влизането на доставчици. В момента често се получават тапи в ЦГЧ и ж.к.“Възраждане“, заради това, че микробус е спрян в средата на улицата и спокойно зарежда поредната бакалийка.
Практиката от европейски градове, която успя да открие репортер на Флагман.бг показа, че градовете обикновено са раздереди на две или три зони, според интензитета на движение. Зареждащите автомобили са допуснати да влизат в натоварените - до 7:30 часа, а в ненатоварените - от 8 до 10 часа и от 13 до 15 часа.
За да се работи ефикасно наредбата трябва да се увеличаване на щата на дирекция УКОРС, предлагат от неправителствената организация. Заради това те настояват за назначаването на поне двама щатни служители на район, които ще бъдат нещо като кварталните полицаи и ще сигнализират в дирекцията при констатиране на нарушение. В момента се чака само на съвестта на бдителни бургазлии.
В категории:
Бургас
СУ „Иван Вазов“ – Поморие вече има свой гвардейски отряд
Мерките срещу коклюш излишни? Няма да слагаме маски, заведенията ще работят
Маги Халваджиян се изложи като кифладжия с Ал Бано, не плати за преводач и...
Топ мениджъри от аутсорсинга представиха възможностите за развитие на сектора в Бургас
Как да разпознаем прясното агнешко за Великден
Почина една от най-красивите жени в света
25/04/2024, Четвъртък 13:41
0
Шефка на проект получава заплата 8 год. след приключването му
25/04/2024, Четвъртък 13:21
0
Тръпката е в efbet Лига – шампионатът се разделя на 3 групи, интригата е на макс!
25/04/2024, Четвъртък 13:03
0
Доживотен затвор за мъж, убил жена си след съмнение за изневяра
25/04/2024, Четвъртък 13:00
0
Защо се гаврят с тази тв легенда
25/04/2024, Четвъртък 12:39
1
ГДБОП арестува мъж, продавал оръжия по куриер
25/04/2024, Четвъртък 12:20
0
Как да разпознаем прясното агнешко за Великден
25/04/2024, Четвъртък 12:19
0
Топ мениджъри от аутсорсинга представиха възможностите за развитие на сектора в Бургас
25/04/2024, Четвъртък 12:00
1
Ужас! Диария натръшка 300 души на фестивал
25/04/2024, Четвъртък 11:40
2
СУ „Иван Вазов“ – Поморие вече има свой гвардейски отряд
25/04/2024, Четвъртък 11:34
1
Защо феновете на "Денсинг старс" избухнаха
25/04/2024, Четвъртък 11:20
1
Корнелия Нинова зове ГЕРБ да не въвлича БСП в калните си пехливански борби с ПП-ДБ
25/04/2024, Четвъртък 11:06
2
http://cio.bg/5339_kak_se_svarzvat_6400_kasovi_aparati_s_nap__opitat_na_balgarski_poshti_ead
Нямам нищо против малките магазинчета, а забележките ми са че създават транспортен хаос около себе си ... че са ми по-мили от търговските вериги е безспорен факт. Има и още един факт обаче - търговските вериги внасят 100% от платеното от нас ДДС, макар че правят споменатите врътки с данък печалба и дивидент. Доста от малките магазинчета си го прибират кеш /цените са с ДДС/ неиздавайки фискален бон. Та няма черно и бяло - светът и бизнесът е шарен.
Първата е малкото квартално магазинче дето вика един огромен бус да му свали 5 кисели млека и 2кг сирене. След него следва един още по-голям камион да смъкне един картон яйца.
Втората е шофьора дето ако не зареди 20-30 такива обекта не може да си продаде стоката в камиона и трябва да си ходи...
Третата сме ние - пред малкото магазинче има спрени 1 камион и 2 буса, често по средата на улицата - и ние ги чакаме или им правим забележка да се махнат от тротоара за да можем да минем.
Това е перфектно описание на градската среда където все още 1/3 от магазините са размер "гараж". Веригите нямат такива особености ... но нали се борим за дребен и среден бизнес.
Никак не е лесно да се вземе решение по този казус, защото всяка регулация ще направи много хора безработни.