×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Защо камерите на тол системата няма да могат да измерват средната скорост


Защо камерите на тол системата няма да могат да измерват средната скорост
Идеята за засичане на средна скорост с тези камери звучи добре, но трудно ще се реализира
23 Ноември 2023, Четвъртък, 17:01 ч.
Автор: Флагман

Трябва да се промени философията и да не се използват регистрационните номера, а RFID чиповете от екостикерите, смятат от Института за транспортна политика 

Преди няколко дни правителството анонсира идеята си камерите на тол системата да измерват средната скорост на автомобилите и да налагат глоби, когато се установи, че има нарушения. Мнозина възприеха идеята като много добра, но Европейският център по транспортна политика смята нещо друго.

Ето и тяхната позиция:

„Много шум за нищо“

Миналата седмица шумно беше обявена новината, че вече чрез камерите на Националното ТОЛ управление (НЦТОЛУ) ще се следи за средна скорост и нарушителите ще бъдат санкционирани. На пръв поглед това е идея и възможност, която би могла да допринесе за превенция над нарушителите по републиканската пътна мрежа.

Какво представлява системата

Между две камери на ТОЛ-а се изчислява средната скорост на дадено МПС, като в първата точка и в следващата се засича регистрационният номер на автомобила. Ако се установи превишаване на скоростта, то метаданните и снимката, доказващи нарушението, ще се изпращат към МВР от националното ТОЛ управление за съставяне на електронен фиш и изпращането му към потенциалния нарушител.

Налице са няколко особено интересни факта.

На първо място тази система далеч няма да заработи скоро, както се очаква от всички ни. В момента националното ТОЛ управление, Министерството на вътрешните работи (МВР) и Българският институт по метрология (БИМ) тепърва започват да работят съвместно по идеята за измерване на средна скорост посредством камерите на ТОЛ-а.

На второ място към момента НЦТОЛУ са изпратили за сертифициране системата за средна скорост към БИМ, но тепърва ще трябва да се прави доработка на софтуера. Например защото сегашният е пригоден да работи за нуждите на ТОЛ системата. Изниква и въпросът кой ще плати доработката на софтуера. Най-вероятно добавянето на новата функция ще бъде платена от страна на националното ТОЛ управление на фирмата КАПШ, която продължава да е собственик на софтуера за нуждите на ТОЛ-а.

На трето място никой не говори и съответно нищо не се прави за възможностите, които дава една друга система, която вече е изградена и доказано работи много добре. Става дума за RFID чиповете, които всички автомобили в България вече имат на предното си обзорно стъкло. Тези чипове или както ги наричаме „еко-стикерите“ бяха въведени с цел превенция над връщането на километражите на автомобилите. Но същественото при тях е, че камерите, които могат да ги прочетат, са в пъти по-евтини от камерите, необходими за прочитането на регистрационния номер, и не се влияят от това дали времето навън е топло или студено, дали е тъмно или светло и дали рег. номер на МПС-то се вижда достатъчно добре.

Не четвърто място камерите, които четат регистрационните номера, включително и тези, които се използват от НЦТОЛУ, са много скъпи поради това, че се изисква много висока резолюция, за да може да бъде прочетен номера. В същото време, ако два автомобила се движат на малка дистанция един зад друг или лек автомобил е закриван от по-голямо превозно средство, то тогава системата на ТОЛ-а вероятно изобщо няма да отчете кога точно е минало дадено превозно средство през рамката с камерите. Това прави системата доста неефективна. Също така ако предният регистрационен номер е зацапан от кал или покрит със сняг отново няма да може ефективно да се използва системата.

Така например като много ефективни могат да бъдат посочени системите за следене на средната скорост в Сърбия и в Турция, но и на двете места не се използват снимките от регистрационните номера, а се използва именно RFID чип. В тези държави системите са значително надградени и при тях не е никакъв проблем да санкционират и автомобили с чужди номера. Нещо, с което ние тук в България много изоставаме. Така всички, които карат в България, с чужди регистрационни табели, на практика се разминават с почти всякакви санкции. Това важи с пълна сила например за традиционно пътуващите всяко лято гастарбайтери от Западна Европа към Турция. И ако се питате защо, когато минат границата стават примерни, то точно тук е отговорът - системите за налагане на санкции за нарушения по пътищата работят достатъчно надеждно.

На пето място остава и въпросът дали МВР ще имат капацитета да обработят постъпващата информация за потенциални нарушители от системата за средна скорост. Като се има предвид, че към момента „Пътна полиция“ трудно обработва данните от стационарните и мобилните камери, или това, че от Столична община всеки месец подават данни за нарушители, минаващи през BUS лентите и МВР не може да ги обработи, то как се очаква с добавянето на системата за средна скорост те да се справят ефективно. Какво е предприело ръководството на МВР по този въпрос, ако изобщо той е бил разглеждан?

Ето и важните въпроси

  • Резонно е при всички тези факти да повдигнем въпроса дали е включен RFID чипът в тази система, която се разработва в момента от НЦТОЛУ, МВР и БИМ и ако не е, то защо?
  • Какво се цели всъщност - да направим доработка на един софтуер и да дадем още пари на една чужда частна фирма или да направим една работеща и ефективна система за установяване на нарушители и превенция над пътнотранспортните произшествия?

Както винаги, със съжаление трябва да кажем, че явно идеята е просто да се дадат едни пари на една фирма, а пътната безопасност остава отново по периферията и явно никой не го е грижа истински за живота и здравето на собствените ни граждани.


В категории: Политика


15
Коментара по темата
15.
Дебелия пърдухъл
23.11.2023 23:15:11
0
3
"На всякъде държавата си има мафия, само в България мафията си има държава"
14.
Радул
23.11.2023 23:10:51
0
6
Защото много "наши" хора трябва да бъдат глобени, а това няма как да стане!
13.
Гербомафия
23.11.2023 23:02:24
2
3
Нали загубиха кода на системата у министъро.... Да не го откриха у някое Чекмедже на ББ.... Как ще я модифицират без кода!!!?
12.
Карайте
23.11.2023 22:01:14
1
4
Без да ви пука с пълна гассс, вярвайте във флегмъна, но не забравяйте да се усмихвате
11.
Ха ха
23.11.2023 21:55:13
0
7
Системата лесно ще се надгради, но ще има дипломатически скандал с Турция с глобени 10000 гастери, в двете посоки,
Защо не работи ТОЛ системата изградена през управлението на Тиква I Даващият ДНК ,
и преминаващите основно 100000 Турски камина на година не се таксуват , 500 милиона лева по малко за бюджета ..
10.
Антон Желязото
23.11.2023 21:46:47
0
3
А ще ме хвани ли камерата ако изневерявам на Ерика ?
9.
Многознайко
23.11.2023 20:30:01
0
5
Идеята е от няколко години и не от тази седмица и мненията в точки са писа и от някой докато си пие кафето.
8.
Тва е
23.11.2023 19:39:37
2
7
Всичко е за пари.
7.
шофьор
23.11.2023 19:19:12
0
13
Старията е писаха от пълен аматьор. RFID чиповече не могат да бъда прочетени при висока скорост. Новите коли нямат такива еко стикери, както и чуждите автомобили. Система за контрол не се прави само за българските автомобили, а и за чуждестранните. Като ще променят ЗДвП да дадат възможност да се плащат глоби за превишена скорост на границата, както се плащат глоби за липса на винетка.
6.
сс
23.11.2023 18:54:58
0
12
чУЖДИТЕ АВТОМОБИЛИ СЪЩО НЯМАТ ТАКИВА СТИКЕРИ.
5.
Морски
23.11.2023 18:07:00
0
17
Въпрос: новите автомобили до три години нямат такива стикери. Тях какво ги правим?
4.
GRAJDANIN
23.11.2023 17:56:30
2
10
Zashtoto se olqha ei sq na 23 sreshtu 24 dekemrvi ot sarafovo do Burgas ima 3 kameri,veseli praznici
3.
истината
23.11.2023 17:37:18
1
21
Проблемът във повечето системи е, че трябва да не записват нашите хора или да може да се трият. Това доста забавя работата по системите и последващата им сертификация.
2.
Боби
23.11.2023 17:26:54
4
24
Защото цялата ни работа е такава - ЦИГАНСКА.
1.
ххаахах
23.11.2023 17:14:23
5
13
уникални флегми сте две мнения няма
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Това рядко може да се види: Съседи затвориха улица в Бургас, за да празнуват! Това рядко може да се види: Съседи затвориха улица в Бургас, за да празнуват! Примерът е взет от датските общности, които често обичат да празнуват заедно Рейнджър уби колежка и набута трупа ѝ в ракла Рейнджър уби колежка и набута трупа ѝ в ракла Пред съда Светослав обяснил, че прибрал тялото на Десислава, защото в къщата имало плъхове 4 причини косата ви да спира да расте до определена дължина 4 причини косата ви да спира да расте до определена дължина Възрастта влияе върху растежа на косата Силвия Алексиева е носител на голямата награда на конкурса "Петя Дубарова" Силвия Алексиева е носител на голямата награда на конкурса "Петя Дубарова" Бургаският конкурс на името на Петя Дубарова не е само най-добрият литературен форум за средношколско творчество Голям скандал с бившата резиденция на Тато в Банкя Голям скандал с бившата резиденция на Тато в Банкя В зелените площи като гъби изникнали и над 20 незаконни постройки Едва на 38 години почина известен волейболист Едва на 38 години почина известен волейболист Загуби битката с рака  Тя пръска сексапил в "Денсинг старс", готви се за скок към парламента Тя пръска сексапил в "Денсинг старс", готви се за скок към парламента Мъжът й Константинос Хайнас я тласка към ново амплоа Затъваме, хора! България си отива пред очите ни, алармира социолог Затъваме, хора! България си отива пред очите ни, алармира социолог Това или продължава спираловидно надолу, или се появява някой с диктаторски уклон, който се харесва на хората като възможност за изход, подчерта Първан Симеонов Киче, ти ли си? Киче, ти ли си? Естрандата певица е заприличала на рокаджийката Милена  Tленните останки на цар Фердинанд ще бъдат пренесени в България Tленните останки на цар Фердинанд ще бъдат пренесени в България След кончината му в гр. Кобург през 1948 г. тялото на цар Фердинанд I е положено временно в криптата на католическата църква "Св. Августин" в същия град.
Любопитно проучване: Всеки пети млад човек не смята, че изборите във Великобритания са честни Любопитно проучване: Всеки пети млад човек не смята, че изборите във Великобритания са честни Това е най-високият дял на недоверие по този показател сред всички възрастови групи и е двойно по-висок, отколкото при хора на възраст над 70 г. Шофьор загина при тази тежка катастрофа Шофьор загина при тази тежка катастрофа Инцидентът стана на пътя Велико Търнонов-Русе На тази световна знаменитост му писна, погна измамниците, печелещи на негов гръб На тази световна знаменитост му писна, погна измамниците, печелещи на негов гръб Дейвид Бекъм е в битка за 1 млрд. паунда  Какво се случва с тях двамата. Не са се виждали от месеци Какво се случва с тях двамата. Не са се виждали от месеци „Това нищо не значи“, коментира майката на Валери – двукратната олимпийска шампионка по стрелба Мария Гроздева Тези естрадни звезди станаха земеделци Тези естрадни звезди станаха земеделци Като истинска лейди Катя е поела по-леката, креативна и аристократична работа – градинския дизайн и цветарството Защо Швеция цензурира „Евровизия“ и какво общо има с това Палестина Защо Швеция цензурира „Евровизия“ и какво общо има с това Палестина Телевизията в Стокхолм довечера ще заглуши звука от залата и ще пусне изкуствени аплодисменти, докато се излъчва израелската песен Почина най-известният инвеститор за всички времена Почина най-известният инвеститор за всички времена Американският милиардер, родом от Масачузетс, основава инвестиционната компания Renaissance Technologies през 1982 г., а също така използва математически алгоритъм за търговия на фондовата борса От 15 години тя не спира да ражда, защото... От 15 години тя не спира да ражда, защото... Росарио от Тексас непрекъснато забременявала, докато най-накрая не родила момиченце Какво можем да научим от едно пресъхващо море за живота след еко катастрофа Какво можем да научим от едно пресъхващо море за живота след еко катастрофа Преди 60 години Аралско море започна да пресъхва, оставяйки солена, безплодна земя след себе си Клиентите на ОББ ще изтръпнат от тази новина Клиентите на ОББ ще изтръпнат от тази новина Ще има куп проблеми с мобилните приложения и онлайн банкирането в следващите два дни 
Любомир Стефанов, политолог: Любомир Стефанов, политолог: Бързо амортизираме политиците си, без да си даваме сметка, че нови просто няма откъде да дойдат Виц на деня Виц на деня - Да ти се похваля, наредих пъзела само за 2 дни!
- И какво от това!?
- Ми, на кутията пише - за 3-4 год.
Виц на деня Виц на деня Влиза шефът в офиса, води трима чужденци и казва на секретарката:
- Миме, направи кафета за тия тримата педе*аси!
- Глас от групичката:
- Двама са педе*астите, аз съм преводачът.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Разликата между колата и жената е, че ако чукнат колата ще забележиш...

Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори