×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Съпругата на бившия премиер на Пакистан Имран Хан влиза в затвора
  • Създадоха звено за противодействие на изборните престъпления
  • „АстраЗенека" изтегля всичките си ваксини
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Нов пристанищен терминал не е нужен на Бургас и това е експертният отговор


Нов пристанищен терминал не е нужен на Бургас и това е експертният отговор
Вместо утопични планове, лишени от икономическа логика, развитието на Пристанище Бургас и града изискват прагматичен подход, смята Борис Балев
24 Октомври 2023, Вторник, 17:10 ч.
Автор: Радостина ГЕОРГИЕВА

Предвиждаме в следващите години да бъдат изградени още 3 дълбоководни корабни места, които след изграждането се прехвърлят на ДП “Пристанищна инфраструктура“ и стават държавна собственост

- Г-н Балев, каква е Вашата позиция по повод въпроса за изграждане на допълнителен товарен терминал като разширение на нов източен вълнолом към Пристанищен терминал Бургас Изток 2? Имаше сериозни политически вълнения по тази тема и не мога да не Ви попитам първо това.

- Не бих желал да влизам в полемика с никоя от политическите сили, тъй като нашата работа е строго бизнес ориентирана.

Всъщност, експертният отговор е, че нов пристанищен терминал не е нужен. Необходимостта му не е икономически оправдана, а евентуалнотото му построяване би генерирало огромен разход.

Само за сравнение ще кажа, че новото дълбоководно корабно място, което строим, струва около 60 млн. евро за изграждане и още 35 млн. евро за удълбочаване. Представете си, този дълбоководен терминал би струвал между 120 и 200 млн. евро, разбира се в зависимост от размера му. Тази сума трябва да бъде извадена от бюджета на държавата, и то без никаква представа за възвръщаемостта на инвестицията.

Бургас следва европейския път за отворена градска среда на пристанището си

По същия начин през 2005 г. се построи Терминал Изток 2  ("Японското пристанище"), който държавата ще изплаща до 2028 г. След като станахме концесионер, ние поехме голяма част от тази тежест и изплащаме голяма част от този заем. Тук бих искал да вмъкна и с гордост да отбележа, че концесионните такси, които сме заплатили за тези 12 г., са в размер над 45 млн. лева. За същия срок БМФ Порт Бургас е внесло данъци и осигуровки в размер на над 111 млн. лева.

Наличната пристанищна инфраструктура и пристанищната инфраструктура в процес на изграждане на Пристанищен терминал Бургас Запад – ("Контейнерен терминал"), съвсем спокойно (по данни на изготвените анализи за разходи и ползи) могат да поемат пристанищния товарооборот поне за следващите 30 години.

БМФ Порт Бургас, Терминал Запад (Контейнерен терминал)

- Какво предвиждате да се осъществи през следващите няколко години за развитието и модернизацията Вашата дейност?

- Както вече знаете, през 2023 г., започнахме изграждането и на ново дълбоководно корабно място 28, с дължина 265 метра и дълбочина на газене от 15,50 метра. Към кейовото място ще бъдат обособени и тилови складови площи за съхранение на товари. Корабното място ще има възможност да приема най-големите разчетни кораби за Черно море. Предвиждаме в следващите години да бъдат изградени още 3 такива дълбоководни корабни места, които след изграждането се прехвърлят на ДП “Пристанищна инфраструктура“, т.е стават държавна собственост. Това, както казах по-горе,  напълно обезсмисля изграждането на нов товарен терминал, като разширение на нов източен вълнолом към Пристанищен терминал Бургас Изток 2.

Бих искал да спомена още един факт, че строителството на нови корабни места се съпътства с изграждане на прилежащи складови площи, ЖП и авто инфраструктура. В случая обаче изграждането на допълнителен нов терминал е невъзможно, поради предвидените изключително тесните тилови зони, които не позволят изграждането на достатъчно складове и най-вече жп и автовръзки.

Готови сме с проектите за изграждане на 4 нови корабни места в „БМФ Порт Бургас”

БМФ Порт Бургас, Терминал Изток 2 (Шеврон)

- И в заключение  какво още е нужно на Бургас в тази посока, г-н Балев?

- Вместо утопични и нереални планове, лишени от всякаква пазарна и икономическа логика, развитието на Пристанище Бургас и града като цяло изисква прагматичен подход. Той трябва да е основан на внимателен анализ относно инфраструктурата за достъп, необходима за оптимизация на работата, за привличането както на нови клиенти на пристанището, така и на нови индустрии в региона.

 Администрацията на кмета на град Бургас положи първите стъпки за това, като обособи функционално индустриалната зона в Бургас, което несъмнено е огромен успех за града и региона предвид значителния брой предприятия, които бяха привлечени на територията на града. За подобряването на икономическите процеси в пристанището и града е необходимо да се развият и допълнят проекти за автомобилна свързаност на пристанищния комплекс с АМ „Тракия“, за да се избегне образуването на  сега съществуващите "тапи" на автомобилния трафик, да се работи с икономическите оператори за обособяване на допълнителни зони за престой и изчакване на камиони (каквито бяха направени преди 5 години и решиха проблема с чакащите по пътищата камиони със зърно), да се доразвиват индустриалните зони на града и транспортната им свързаност с пристанището, по начин, който не пречи на пътническия поток.

Като очакван ефект от реализацията на гореописаните проекти е предоставяне на функционална свързаност на пристанището с хинтерланда, което от своя страна ще даде възможност на пристанищните оператори да се развиват, инвестирайки в нови мощности с цел привличане на нови клиенти и увеличаване на товарооборота.

„БМФ Порт Бургас“ откри нов Интермодален терминал в Божурище

БМФ Порт Бургас, Терминал Изток 2 (Зърнен терминал)
БМФ Порт Бургас, Терминал Запад (Контейнерен терминал)

 


В категории: Бизнес


България Всички новини
Знаете ли какво укриха в трезор на бургаския бул. "Богориди" Знаете ли какво укриха в трезор на бургаския бул. "Богориди" На 18-и май всички ще видят най-прочутото съкровище у нас, каза директорът на РИМ д-р Милен Николов Размерът му значение:  Заради 1 см ни сваля от самолета Размерът му значение: Заради 1 см ни сваля от самолета Затягат правилата с багажа на борда, пътници плащат 70 евро отгоре за дребно нарушение Все повече места у нас се обезлюдяват, 201 села без нито един жител Все повече места у нас се обезлюдяват, 201 села без нито един жител Най-гъсто населената община е Столична Откриха труп на жена в Кюстендил, има задържан Откриха труп на жена в Кюстендил, има задържан Следи от насилие не са открити Тази певица май го закъса, продава звездния си пентахаус Тази певица май го закъса, продава звездния си пентахаус Луна пусна за продажба мезонета, стяга куфарите за морето Mрежа от фалшиви магазини откраднала пари и лични данни на 800 000 души в Европа и САЩ Mрежа от фалшиви магазини откраднала пари и лични данни на 800 000 души в Европа и САЩ Работила почти десетилетие със стотици хиляди уебсайтове Намериха пистолети и патрони на ГКПП Лесово Намериха пистолети и патрони на ГКПП Лесово По случая е образувано досъдебно производство Ето кой с какъв номер ще се яви на вота 2 в 1 Ето кой с какъв номер ще се яви на вота 2 в 1 ЦИК изтегли жребия за изборите Изненада или не: Слави Трифонов лично повежда листи на "Има такъв народ" Изненада или не: Слави Трифонов лично повежда листи на "Има такъв народ" Трифонов ще води листата в родния си край - Плевен Два български филма влизат в конкурсната програма на „Златната липа“ 2024 Два български филма влизат в конкурсната програма на „Златната липа“ 2024
Конфискуваха 48 млн. фалшиви евро в Неапол Конфискуваха 48 млн. фалшиви евро в Неапол Производството на фалшивите банкноти е било денонощно Две трети от евродепутатите припечелвали в частни компании Две трети от евродепутатите припечелвали в частни компании Напълно законно е да имаш странична работа, но е необходима прозрачност Тръмп казал на порноактриса, че му напомня на дъщеря му Тръмп казал на порноактриса, че му напомня на дъщеря му Двамата имали  връзка за една нощ след голф турнир през 2006 г. Силвестър Сталоун пуска на търг колекцията си часовници Силвестър Сталоун пуска на търг колекцията си часовници Само за един от нея се очаква да бъдат платени 5 млн. долара Европа забранява партиите, взели пари от Русия Европа забранява партиите, взели пари от Русия Мерките се вземат, за да се ограничи намесата на Путин в евроизборите Трагедия: Майка с трите си деца се хвърли река Трагедия: Майка с трите си деца се хвърли река Арестуван е бащата, той е с обвинение за подтикване към самоубийство Естония прие закон за гласуване по мобилен телефон Естония прие закон за гласуване по мобилен телефон Промяната в закона трябва да влезе в сила през октомври и няма да може да се използва за изборите за Европейски парламент през юни Удариха с US далекобойни ракети руска база в Луганск, горят украински ТЕЦ-ове Удариха с US далекобойни ракети руска база в Луганск, горят украински ТЕЦ-ове Рано сутринта Русия започна въздушна атака срещу Киев и Лвов, чуват се взривове Ето я новата лимузина на Путин Ето я новата лимузина на Путин Бронираното возило със система за нощно виждане Дидие Дрогба ще запали олимпийския огън в Марсилия Дидие Дрогба ще запали олимпийския огън в Марсилия Той няма да е единственият футболист, който ще носи огъня в града
Калина КРУМОВА, бивш депутат Калина КРУМОВА, бивш депутат Българският избирател е като нацупено дете Виц на деня Виц на деня Жена в аптеката:
- Може ли едно лекарство?
- Какво точно лекарство?
- Препоръчайте ми някое по ваш вкус!
Виц на деня Виц на деня Ако на кораб са Байдън, Путин и други лидери, и потъне, кой народ най ще тъгува? Българския - от мъка че и нашия не е бил там!

Статус във фейсбук Статус във фейсбук Мога да повярвам, че щъркела носи бебетата, но паяк да вдигне кола... не!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори