×
Бизнес ЮГ София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Защо тихомълком се удължи концесията на летищата в Бургас и Варна


Защо тихомълком се удължи концесията на летищата в Бургас и Варна
Димитър Найденов отбеляза, че ако са се управлявали от различни концесионери, летището в Бургас е щяло да има възможност да предложи по-изгодни условия на авиокомпаниите и да бъде по-агресивно
11 Ноември 2022, Петък, 18:00 ч.
Автор: Флагман

Летището във Варна е обявило, че ще обслужва рекорден брой маршрути през следващата година, докато летището в Бургас щяло да затвори през зимата, а догодина да обслужи само един полет до Лондон, констатира Найденов

 

На какво основание е удължена концесията на летищата в Бургас и във Варна със срок от 5 години? Този въпрос бе поставен от депутата Димитър Найденов от „Демократична България“ в рамките на парламентарния контрол на служебния министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев.

Найденов бе възмутен, че между двете летища нямало конкуренция, защото концесионерът бил един и същи - "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт". С това той си обяснявал факта, че летището във Варна е обявило, че ще обслужва рекорден брой маршрути през следващата година, докато летището в Бургас щяло да затвори през зимата, а догодина да обслужи само един полет до Лондон. 

Найденов отбеляза, че ако са се управлявали от различни концесионери, летището в Бургас е щяло да има възможност да предложи по-изгодни условия на авиокомпаниите и да бъде по-агресивно. Според депутата от ДБ било грешка двете морски летища да са дадат на един оператор. Но той има критики и срещу сегашния служебен кабинет, че задълбочава проблема.

Министърът на транспорта Христо Алексиев от своя страна припомни, че концесията за двете летища е сключена още преди "Борисов" - през 2006 година. Той отбеляза, че му е трудно да коментира дали решението е правилно или не, като призна, че може би е било по-коректно двете летища да бъдат разделени. В същото време, аргументирайки действията на своето правителство, обясни, че неговата основна цел е била да върнат икономическия баланс на самата концесия.

Алексиев обясни, че общият размер на инвестициите в двете летища е в размер на 403 милиона евро. Към настоящия момент концесионерът е платил концесионни възнаграждения в размер на повече от 334 млн. евро.

"Това е една от концесиите, които генерират най-голям приход за държавата и през годините "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" е заплащал високи по размер концесионни възнаграждения, достигащи до 30 млн. евро годишно", отбеляза Христо Алексиев.

Той добави и че с решението на Министерския съвет срокът на концесията да се удължи с 5 години, ще бъдат извършени допълнителни инвестиции в размер на още 10 милиона евро. С това размерът на инвестициите за срока на концесията ще стане 413 млн. евро.

Служебният министър подчерта, че новият договор е в полза на държавата и тя ще получи допълнително най-малко още 120 млн. евро концесионни възнаграждения. Като всичко изградено от концесионера, ще стане собственост на българската държава. Така приетото решение на Министерския съвет е с цел да се съхрани концесионният договор, който носи съществени приходи в държавния бюджет и инвестиции в публична инфраструктура, обясни Алексиев.

Той подчерта, че договорът с "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" е удължен в пълно съответствие със Закона за концесиите, като при сключването му е бил отчетен и ефектът от COVID-пандемията и започналите военни действия в Украйна. 

Заместник министър-председателят обърна внимание, че последните два фактора влияят силно негативно на двете черноморски летища, защото техният трафик се генерира главно от туризъм и то най-вече от Русия.


В категории: Политика


Ергенът бил смотаняк
Ергенът бил смотаняк 19/05/2024, Неделя 19:16 6
28
Коментара по темата
28.
Симeон
14.11.2022 07:51:30
0
2
Колкото и да е тъжно, Бургас е Стара Загора, но с пристанище и Слънчев бряг в периферията. Така че потенциал за повече от лятно летище за чартъри да карат английски и немски пияници няма. Добре, че ТИМ/Фрапорт са сериозни и държат да не се излагат пред западните туроператори - само затова летището изглежда толкова добре - по-хубаво е от софийското!
27.
простата истина
11.11.2022 22:33:26
5
16
Градът ни е просто беден.
Днес пак излезна статистика, че сме 13-ти по заплати в България.
А 30 пътници на полет от Бургас, достатъчно платежоспособни да летят, не могат да оправдаят разкарването до Бургас на самолет със 150 седалки.
26.
Има начин
11.11.2022 22:15:40
1
27
Летище Бургас може да поеме няколко (обмислени разумно) целогодишни полета от варненските и да има поток от пътници и обороти и малко ще живне положението и няма да се стига до такива изказвания. Щото реално имат какво да прехвърлят в Бургас, има и кой да лети. Редовно хората пътуват до София или Варна за да летят, пък летището в града им -пусто.
25.
burgazlia
11.11.2022 21:39:38
2
25
Напълно съм съгласен с 1. и 4.
Чудя се само как кмета не проумя тези елементарни истини, че развитие и поминък в града с големи инвеститори не стават без редовни полети до нормални европейски летища. Жалко за нас
24.
Бс
11.11.2022 21:27:32
1
24
Сега, ако попита и за Централно пристанище в Бургас и ще го призная. Защо беше умишлено унищожено?
23.
до 22
11.11.2022 21:02:39
1
14
Точно, имаме магистрала до центъра на вселената София.
22.
Някой си
11.11.2022 20:57:18
4
18
От София до Бургас има магистрала и се стига за три часа и половина......пробвайте веднъж София - Варна и ще разберете защо.
21.
Стою
11.11.2022 20:43:09
2
5
ББ и софиянци само ще ни оправят, нали сме много гъсти с тях.
20.
Изчезвайте!
11.11.2022 20:38:18
4
37
Вън на ТИМ от Бургас! Превърнахте летище Бургас във военно летище изроди
19.
*********
11.11.2022 20:36:27
0
4
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
18.
Грую
11.11.2022 20:35:08
1
1
Прав е 10. Без написаните села за квартали ви бием по население.
17.
Празната плешива тиква
11.11.2022 20:35:06
3
31
Ей го и 13 идиот.Абе охлюв,вървяха в пакет защото никой нямаше да иска летище Варна и селяците от Провадия и Суворово щяха да го ползват за селскостопанско летище.Сега се правят така,че след края на концесията никой да не иска летище Бургас.
Развитието на летищата в Бургас и Пловдив умишлено се проваля от шопските и гагаузките тикви.
16.
XX
11.11.2022 20:22:51
12
2
До 4

Не ТИМ, а фраткфуртците, зя което и пр'с'таците като теб гласуват.
15.
Корупция
11.11.2022 20:21:40
9
6
Това парите голяма работа със странджандките селтаци в Бургас на върха ще стигаме деееее ва колко инвестиция и колко качество питам от 2010 от тогава .....
14.
XX
11.11.2022 20:20:10
14
4
Така е в ЕС!
13.
Полет
11.11.2022 20:16:45
7
23
Първо двете летища заедно са по-изгодно в пакет. Ако не бяха в пакет никой читав нямаше да ги иска. Второ кво ревете бе бургазлии? Никой не лети извън сезона от там - за пет калъфа коя авиокомпания ще пусне полет? Я направете справка колко са пълни самолетите? Трето удължаването на концесията не е редно да става така без гласуване в парламента!!! Тоя Христо е гушнал бая парички 100 % е взел комисионна. Да бъде обжалвано това удължаване!!! Незаконно е! А този дето пита е само формално, колкото да се каже, че е питано.
12.
Празната плешива тиква
11.11.2022 20:06:01
5
27
Тоз плешив мамул му е толкова акъла,че не може да зададе един въпрос като хората и да навре министерския мишок в дупката му.Какво значение има кога,от кого и колко плаща концесонера ?Първо концесията беше съмнителна от самото начало покрай прикритото участие на трибуквена групировка?Второ,ако летище Бургас се отдели от концесията все едно новия концесионер няма да плаща такса и да инвестира в пъти повече стига да има желание да се намери подходящия концесионер.И най-хубавия въпрос защо се удължава при положение,че концесионера може да си покрие загубите с увеличение на летищните такси и пътникопотока през летище Бургас?
Кат нямаш толкова акъл хващай дебелака и ристьо и отивайте да блокирате летище Варна.
11.
Иван
11.11.2022 19:55:31
3
26
Колко ви плати Бенчо за рекламата.Питайте го от къде има толкова пари...
10.
слаб пазар
11.11.2022 19:52:07
34
13
И кой ще пътува толкова от Бургас?
Самият град не е особено голям и край него още 2-3 циганизирани като Карнобат и Грудово.

Нова концесия да се направи за Стара Загора, че поне е в средата и събира хора от всички посоки.
9.
До 8
11.11.2022 19:14:27
5
48
Защото продажната върхушка мълчи и е съгласна, да съсипят Бургас за сметка гагаузланд.
8.
*********
11.11.2022 19:12:03
3
19
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
7.
Дааа
11.11.2022 19:09:41
3
63
Летището, пристанището, гагаузите целенсочено съсипват Бургас.
6.
Warum?
11.11.2022 19:04:26
3
62
Значи още поне 5 години бургазлии ще духат супата! Ще трябва да кацат в София и Варна! Очевидно е че се разработва летището във Варна за сметка на това в Бургас ! Концесионерът е небезизвестната варненска ТИМ!
5.
BEpt
11.11.2022 19:03:53
6
52
Доста интересна тема .
Бургас има основание да иска отделна концесия.Най- малкото,защото обслужва най-много пътници и товари след София.
4.
Памука
11.11.2022 19:00:55
4
67
Тимаджии съсипаха летище бургас. Ползват го за летния сезон а зимата пренасочват полетите за Варна.иначе целогодишно се товари оръжие от летище бургас . Самите авиокомпании предпочитат летище бургас пред варна ама тим са по силни от държава
3.
Дернев
11.11.2022 18:54:44
3
51
Същото, което става с порта, се пренесе и към летището. Това е всичко друго, но не и държавен интерес.
2.
Дивак 19
11.11.2022 18:52:01
18
40
За какво му е на Бургас летище? То таксита няма из града след 23часа...
А какъв град беше преди тридесет години!
1.
Обединена Европа
11.11.2022 18:31:27
4
58
За да има бизнес и чужди инвестици в една държава трябва да има инфраструктура: магистрали, летища, пристанища, ток, вода, канализация. Никой инвеститор няма да дойде и да гази с гумени ботуши в калта ил диа слаломира между дупките по второкласни пътища. Образованието и кадрите, здравеопазването, ниските данъци и работеща съдебна система също са изключително важни.
В случая на Бургас не можеш да очакваш инвестиции в град, в който няма целогодишни полети до поне 10-15 европейски летища целогодишно. Фрапорт избра да развива варненското летище, а бургаското да използва за сезонни чартъри до Слънчев бряг, като същевремнно го държи на концесия, за да нямат конкурент на варненското летище.
За да има инвестиции и работни места в Бургас, трябват целогодишни полети!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Недялко Момата - най-бруталният килър в българската история, който убиваше за удоволствие Недялко Момата - най-бруталният килър в българската история, който убиваше за удоволствие Eксперти твърдят, че Момата е бил социопат, но не е имал психически разстройства Херо е фаворит за треньор на Спартак Варна Херо е фаворит за треньор на Спартак Варна Той вече се е срещал със собственика на варненци Павлин Николов Бургаски бос на алуминиевата дограма закъса, ЧСИ продава базата му Бургаски бос на алуминиевата дограма закъса, ЧСИ продава базата му Стaвa дyмa зa пpoизвoдcтвeнaтa бaзa нa ĸoмпaниятa зa дoгpaми и фacaдни peшeния "Kpyпaл" EOOД Строителството станало апетитен бизнес за превъртане на кеш Строителството станало апетитен бизнес за превъртане на кеш Цените на имотите у нас растат по няколко причини Шофьор блъсна пешеходец във Варна, колата му падна в изкоп Шофьор блъсна пешеходец във Варна, колата му падна в изкоп На място са пристигнали няколко екипа на полицията, пожарната и Бърза помощ Ергенът бил смотаняк Ергенът бил смотаняк В интернет се появиха стари негови снимки, които предизвикаха същински взрив и лавина от коментари, за жалост повечето от които подигравателни Тя е едва на 34 години, а вече е с ботокс на челото Тя е едва на 34 години, а вече е с ботокс на челото Червенокосата дама, която бе синоптичка на Нова тв, преди да излезе за втори път в майчинство Ексцентричен бургазлия направи Стената на позора Ексцентричен бургазлия направи Стената на позора Изтипоса на снимката на жена, която набеди за крадла  Изчезна пловдивчанин, наследил 3 апартамента Изчезна пловдивчанин, наследил 3 апартамента Жилищата били продадени за 100 хил. лева Държавата харчи прекалено много, а няма никакви реформи, смята икономистът Николай Василев Държавата харчи прекалено много, а няма никакви реформи, смята икономистът Николай Василев Той е на мнение, че ако трябва в държавата на някого най-много да се увеличават заплатите, това са университетските преподаватели, учителите, лекарите и медицинските работници
Всички в Холивуд говорят за тяхната раздяла Всички в Холивуд говорят за тяхната раздяла Бен Афлек и Дженифър Лопес са пред развод, а мнозина смятаха, че ще остареят заедно Всеки трети сърбин мрази ЕС Всеки трети сърбин мрази ЕС Увеличава се броят на тези, които не искат страната им да е част от Европейския съюз Иран мобилизира "всички възможни ресурси" в издирване на президента, шансовете му обаче намаляват Иран мобилизира "всички възможни ресурси" в издирване на президента, шансовете му обаче намаляват Осем линейки и дронове също са част от спасителните усилия Топ 5 енергийни места в България Топ 5 енергийни места в България ма земи със силна и лековита енергия, за които хората разказват, че там компасите се побъркват, а часовниците спират Военен камион удари автомобил на АМ „Тракия” Военен камион удари автомобил на АМ „Тракия” По чудо инцидентът се размина без жертви Спасителните отряди все още издирват президента на Иран Ебрахим Раиси Спасителните отряди все още издирват президента на Иран Ебрахим Раиси Вътрешният министър на Иран Ахмед Вахиди заяви, че ще отнеме време да бъде открит хеликоптера заради гъста мъгла Още един инцидент с кораб в Черно море Още един инцидент с кораб в Черно море Вчера службите в Румъния не коментираха причината за инцидента и не разпространиха информация за вероятен сблъсък Падна хеликоптер с президента на Иран Падна хеликоптер с президента на Иран Инцидентът е станал близо до Джулфа, град на границата с Азербайджан С морков и тояга започва нова мобилизация в Украйна С морков и тояга започва нова мобилизация в Украйна Предвижда се и стимули за военнослужещите като парични премии или пари за покупка на жилище или автомобил, които според някои политически наблюдатели Украйна не може да си позволи Ирина Шейк си крие лицето, сякаш е пъпчива тийнейджърка, а не топмодел Ирина Шейк си крие лицето, сякаш е пъпчива тийнейджърка, а не топмодел Доскоро красавицата дори не отказваше селфита с феновете си, защо се крие сега обаче?
Доц. Наталия КИСЕЛОВА Доц. Наталия КИСЕЛОВА Промените в Закона за хазарта не бяха приети по правилата на Конституцията Виц на деня Виц на деня - Имам чувства към теб!
- Наистина ли? Какви?
- Чувствам че ми лазиш по нервите!
Виц на деня Виц на деня - Геле, чух оти у вазе ти миеш прозорците.
- Ааа, я мием и подо.
- А жена ти?
- Е па она е голема, она сама си са мие...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Щастието е като пръднята... ако е твое, притеснява другите.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори