×
Бизнес ЮГ София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Варна е много по-зле от Бургас по отношение на безопасността при шофиране


Варна е много по-зле от Бургас по отношение на безопасността при шофиране
Държавата показва 70 опасни в държавата места за ПТП-та, нашият анализ демонстрира над 1500 и това не е случайно, каза Богдан Милчев от ИПБ
15 Февруари 2021, Понеделник, 19:59 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

Във Варна не се управляват добре ресурсите, защото областта не получава по-малко средства от Бургас, а резултатите са доста по-лоши

 

-Г-н Милчев, малко са показаните от МВР участъци в България, който са отбелязани като „опасни“. Реалността обаче е друга. На какво се дължи това?

-Нашата статистика успя да идентифицира около 1500 места, в сравнение с показаните от МВР 70-80. В другите държави опасните участъци са повече от 5-7 хиляди. Изводът е ясен – държавата не идентифицира правилно потенциално опасните места и точно затова нашата информация е взета от застрахователите. За Бургас например, в анализа на черните точки, ни описаха: Кръстовището на ул. „Гладстон“ и „Сан Стефано“; „Стефан Стамболов“ пред УМБАЛ-Бургас; целият булевард „Тодор Александров“; целият път Е-80 в посока Айтос;  път Е-87 – от кръговото до гробищния парк в посока кв. Сарафово“; пътя към Аркутино; и още много други. Ние направихме нещо, с което опитваме да покажем на държавните институции как трябва да управляват риска. За момента никой в България не управлява риска, защото никой няма правомощията. Ние сме НПО, което в продължение на няколко месеца се нагърби с тази тежка задача, изуши международните стандарти и представи на обществото модел за управление на риска. Оценката на това е най-важната. А понеже в България всичко се управлява през телевизора, ние искаме да покажем какво представлява експертното управление и как може то да се случи. 

-На какво се дължи тази фрапантна разлика между реалните опасни места и показаните от държавата като такива? Некомпетентност? Нежелание? Нещо друго?

-На липса на визия за управление на риска. Ние приемаме по презумция, че собственикът на пътя е собственик на риска. В същото време държавата преди 2 години създаде държавна агенция, която трябваше да се занимава точно с това. Но се получава така, че за тези 2 години тази агенция все още няма правомощията да управлява риска, а вече са са похарчени над 5 млн.лв. от Бюджета за издръжка на своите служители.

-Тази агенция не се ли превръща в паразитна структура?

-Точно такава е в момента, въпреки че аз лично настоявах тя да се създаде. Това, което правим в момента с проучването си е тласък към държавните институции, който да ги подтикне да започнат да си вършат работата. Защото в България винаги се процедира по подобен начин, за жалост. Чак когато някои им покаже как се прави, тогава почват да се активират. Надяваме се така да се случи и с решаването на този проблем.

-България е една от държавите с най-много катастрофи и тежки катастрофи на глава от населението. 

-Бяхме така, но в последните 1-2 години статистиката показва, че България прави чудеса в травматизма – за този период броят на жертвите на пътищата е намалял с 40%. Възможно е това да е само статистическа промяна, защото това, което наблюдаваме на пътя е различно. Имаме проблем със статистиката действително, но е въпрос на време да го коригираме. 

-Дефинирането на тези опасни участъци и места е първата стъпка. Какво следва след това?

-Дори не е това първата стъпка. На първо място трябва да се дефинира опасната област в България. От данните вадим София област и за нея правим отделна статистика, тоест работим с общо 27 области. Чак когато имаме пълна картина на ситуацията в България имаме опция да приоритизираме риска – да кажем къде той е по-висок. Така например, в това отношение, Варна е много по-зле от Бургас – в пъти по-зле. И ако трябва да се отделят ресурси за подобряване на инфраструктурата, държавата първо трябва да отдели средства за местата, където проблемът е най-голям. 

Според нас българските политици имат желание, но нямат експертиза да решат проблемите и затова се намесваме ние. Предлагаме им модел за управление, който включва и структурна промяна – АПИ да бъде извадено от Регионалното министерство, да се слее с държавната агенция и да стане пряко подчинена на Министерски съвет. По този начин ние ще използваме ресурса, който би трябвало да има в Агенцията за безопасност и управление и оценка на риска, а от друга страни АПИ ще държи парите. 

Не може малкият, който няма парите, да командва този, който има парите. Това не е възможно. Нашият подход е логически обоснован, а и подобно регулиране на развитието на управление на безопасността има и в други страни. Тоест България няма да е прецедент за извършването на подобна структурна промяна. Това е и голямото предизвикателство, което отправяме към политическите партии, които искат да управляват – готови ли са те да въведат структурни промени и да изградят нормативна база, зад която да направят процеса неизбежен.

-Според вашата карта Бургас се нарежда на 14-о място по опасност на пътищата – тоест в средата. Защо обаче има такава разлика между Бургас и Варна, която е описана като четвърта най-опасна област?

-Методологията, която сме използвали е базирана на швейцарския стандарт, защото у нас няма въведена такава. Това, което се показа от формулата, която създадахме, е данните, които представяме. Не знаем още на какво се дължи тази огромна разлика между двете Черноморски области, но предстои да разберем със задълбочен анализ. Първо трябва да се изучат десете области, които на нашата карта са отбелязани в червено. Там трябва да отидат мултидисциплинарни екипи, да посетят и обследват конректните черни точки по области и да идентифицират причините за опасността. 

Явно е обаче, че във Варна не се управляват добре ресурсите. Там очевидно има проблем с това как се управляват парите, защото областта не получава по-малко средства от Бургас, а резултатите са по-лоши. Морската столица изостава значително по това отношение в сравнение с Бургас. Такава е статистиката, тя е безпристрастна. 

-Какъв е правилният подход за управление на риска?

-Със сигурност не е „по телевизията“. Няма да се получи като ходим да сменяме мантинелите там, където по телевизията или в медиите са показали, че има проблем. Сменят се мантинелите и се прави ремонт на пътищата там, където е най-опасно. Не можем да коригираме всичко, но със сигурност имаме опцията там, където е най-необходимо, да се направи корекция.

-Какво е бъдещето пред България? Ще има ли промяна в положителна насока в това отношение?

-Очакваме светло бъдеще за България. Амбицирани сме в най-скоро време да превърнем страната в лидер по пътна безопасност в целия Европейски съюз. Оптимист съм, защото макар че сме на последно място, можем да изучим лошия опит на другите страни и много бързо не само да наваксаме с тях, но и да ги изпреварим.

-Не е ли свързана промяната на безопасността на пътищата и с потенциална промяна в манталитета на българския шофьор?

-Културният детерминизъм също трябва да се изучава и също има отношение, но манталитетът не е ключов, защото ако променим средата, променяме и него. Доказателство за това е, че българските шофьори, отивайки в чужбина, променят поведението си. Тоест можем да коригираме манталитета на българския шофьор, променяйки средата, в която той управлява автомобила си. 
 


В категории: Политика


13
Коментара по темата
13.
Хм
16.02.2021 11:34:19
0
1
Това прилича на поговорката „Не е важно на мен да ми е добре, а на Вуте да му е зле”. Т.е. да не се сравняваме с тези, които вървят напред, ами да се успокояваме, че може да бъде и още по-лошо. Регресивна психология - утехата на примиренчеството.
12.
кака Мара
16.02.2021 08:03:18
4
5
Във Варна руснаците и русофилите са повече, затова си е съвсем естествено да са превръща във все по-голям кенеф.
11.
Селянин
16.02.2021 08:02:56
0
4
На всеки живял в двата града отговора е кристално ясен. Причините са в манталитетта на варненците. От там тръгват и кражбите и рушветите и карането като безсмъртни и безнаказани и ремонтите по пътищата и прегледите и безопасноста.
10.
кенеф
16.02.2021 00:04:35
6
4
че варна е най-големия кенеф по цялото черноморие го знае всеки,ама лошото е,че и албена се присаединява към тях.
9.
Виж ти
15.02.2021 23:56:36
0
3
Дебилчо и тук се появи. Има ли лайкове олигофрен
8.
ГОЛЯМА ФИРМА
15.02.2021 22:04:51
0
3
"""ИНСТИТУТ""""МИЛЧО С МИЛЬОВЦИТЕ ДРЪНЧАТ НА КУХО!!!!!!!ЧЕ И ИНТЕРВЮ ХАХА
7.
варненче
15.02.2021 21:56:44
2
5
Във Варна се краде повече и затова дупките са повече.А където има дупки -там е опасно
6.
От
15.02.2021 21:41:15
5
4
Бургаските шофьори са “номер едно “.
5.
абе милчоооо
15.02.2021 21:00:59
1
7
от всеки става шофьор



от шофьора нищо не става ,само шофьор
4.
възмутен теляк
15.02.2021 20:53:14
0
13
Това е една сладка службичка за наши хора и пенсионирани милиционери.
3.
вогел
15.02.2021 20:49:58
0
11
ИПБ наистина е паразит в държавата. Все едно да има институт по осоляване на манджата. Шафьорлъка се учи както му е редът и после КАТ трябва да си гледа работата както трябва...и пътното строителство също.
2.
противни храненици
15.02.2021 20:28:48
1
14
Това НПО "Институт по пътна безопасност" е даже по-голям паразит отколкото обикновенно са другите НПО-та. Пълно е с отпадъци от КАТ, разни агенции и отдели, уволнени служители за корупция или некадърност. Широкото му отразяване в медиите внушава на зрителите, че там са най-големите специалисти. Допълнително авторитет придобиват от участието им във всякакви срещи с отговорни държавни служби или инстанции, което ги прави едва ли не равноправни партньори.
1.
Мдааа
15.02.2021 20:09:40
0
19
Интерeсно този корифей по пътна безопасност каква я свърши, като беше шеф КАТ демек държавен служител?Взе си запалтките от МВР и хоп специалист по пътна безопасност,НПО и т.н Какъв скрит и недооценен от държавата талант
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Срязаха спирачките на влак в Лом Срязаха спирачките на влак в Лом Срязаха спирачките на влак в Лом Николай пред журналисти в Бургас: Кой ще е патриарх и наум не ви идва, но няма да съм аз Николай пред журналисти в Бургас: Кой ще е патриарх и наум не ви идва, но няма да съм аз Той не отговори на въпрос дали е декларирал официално в писмен вид отказа си за участие в избора на нов патриарх, който ще се проведе на 30 юни тази година със свикването на Патриаршеския Избирателен църковен събор Бургас почете паметта на Христо Ботев Бургас почете паметта на Христо Ботев На поклонението присъстваха кметът Димитър Николов, председателят на Общинския съвет Михаил Хаджиянев, общински съветници, представители на държавната и местната власт Кандидат-депутатът от "Левицата" Севда Димитрова със силно послание от Топчийско Кандидат-депутатът от "Левицата" Севда Димитрова със силно послание от Топчийско Трябва да се обединим за високи цели, те ще ни диктуват и друго поведение, и друг диалог в парламента, посочи тя БСП почете паметта на партизани и ятаци от отряд „Народен юмрук“ БСП почете паметта на партизани и ятаци от отряд „Народен юмрук“ Поднесоха венци и цветя на мемориала в Топчийско Кога най-после ще се оженят тези двамата Кога най-после ще се оженят тези двамата Появата на дъщеря им Амая през 2019 г. даде нов фокус на известните родители и плановете им за сватба минаха на заден план Демони живеят в това българско село Демони живеят в това българско село Става въпрос за родопското Югово  Сливенският митрополит Арсений с първа служба в Бургас (НА ЖИВО) Сливенският митрополит Арсений с първа служба в Бургас (НА ЖИВО) Вижте церемонията по посрещането на главата на Сливенска епархия в морския град Очаквано: ПП-ДБ не можа да събере кворум за извънредно заседание на НС Очаквано: ПП-ДБ не можа да събере кворум за извънредно заседание на НС Заседанието бе свикано от зам.-председателя Росица Кирова 200 частни линейки работят като копърки по Черноморието 200 частни линейки работят като копърки по Черноморието В Бургас и Варна цените за транспортиране на болен с такъв превоз в границите на градовете започват от 40-50 лева и стигат до 120 лева, ако поръчаният превоз е през нощта, тогава е двойно по-скъпо
Нацепен охранител изрита мъж в главата пред погледа на детето му Нацепен охранител изрита мъж в главата пред погледа на детето му   Пострадалият пътувал с половинката си и детето им с фолксваген Китай се опитва да провали мирната конференция, избухна Зеленски Китай се опитва да провали мирната конференция, избухна Зеленски Китай, който предложи свой мирен план за конфликта, смята, че все още не са налице подходящи условия за неговото уреждане Турските власти арестуваха двама заради рухналия блок в Истанбул Турските власти арестуваха двама заради рухналия блок в Истанбул Загина един човек, а осем души са ранени Лъсна таен чат на ергенът Алек, няма да повярвате Лъсна таен чат на ергенът Алек, няма да повярвате От дискусията за Ергенът Алек става ясно не само, че той е бил наясно със ситуацията и с девойките в шоуто от самото начало, но и това при коя искал да бъде точно Тя е 46 години, а изглежда на 20 Тя е 46 години, а изглежда на 20 Мария Илиева е в страхотна форма Какво уби ISQ Какво уби ISQ Нacĸopo cтaнa яcнo, чe oĸoнчaтeлнo cпиpa cъщecтвyвaнeтo cи Южна Корея ще прави мисия до Марс Южна Корея ще прави мисия до Марс C oтĸpивaнeтo нa ĸocмичecĸaтa aгeнция влacтитe нa cтpaнaтa възнaмepявaт дa пpoдължaт paбoтaтa нa индycтpиaлнaтa пoлитиĸa пpeз пocлeдния пoлoвин вeĸ Каква зодия са най-жестоките личности Каква зодия са най-жестоките личности Хитлер е Телец Как Отварачката се изложи брутално Как Отварачката се изложи брутално Последната й песен предизвика голям скандал Той е ром и е милиардер, гордее се с произхода си Той е ром и е милиардер, гордее се с произхода си 54-годишният мъж натрупа богатството си, след като основа титана за паркиране на каравани Wyldecrest Parks - който в момента струва около 947 милиона лири
Владимир ЧУКОВ, анализатор Владимир ЧУКОВ, анализатор В Москва искат идването на Тръмп, в Техеран искат точно обратното Виц на деня Виц на деня Майка при джипи-то:
- Детето се буди в три сутринта... какво да го правя?
- Миии, Фурнаджия или баничар!
Виц на деня Виц на деня - Жена, ако спечеля от тотото, какво ще направиш?
- Взимам половината и те напускам!
- Е, спечелих 10 лв... на ти 5 и айде чупка!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Щастието е като целувката. Трябва да го споделиш, за да му се насладиш

Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори