×
Бизнес ЮГ София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Мъжът, стрелял срещу Роберт Фицо, ще се яви пред съда
  • Очакваме горещ уикенд
  • Отбелязваме Европейската нощ на музеите
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Доклад препоръчва: Реклама на BG туризма чрез блогъри във Великобритания, билбордове в Скандинавия и ТВ в Русия


Доклад препоръчва: Реклама на BG туризма чрез блогъри във Великобритания, билбордове в Скандинавия и ТВ в Русия
Докладът на министър Николина Ангелкова бе изнесен след питане на бургаския депутат Петър Кънев. За пръв път се показва анализ, който проучва толкова детайлно потенциалните пазари за BG туризма
04 Януари 2019, Петък, 09:57 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ

Имаме огромен потенциал, ако развием като туристическа услуга автентичните фестивали, почивката за каравани и градския туризъм

Туристическата реклама вече не е това, което беше. Всеки потенциален пазар си има своите особености и трябва да се подходи индивидуално, за да се достигне до най-широк кръг от хора. Това става ясно от доклад на Министерството на туризма, свързан с детайлния анализ на перспективните туристически пазари.

Програмният документ бе изпратен до бургаския депутат от БСП Петър Кънев, който е председател на комисията по икономическа политика и туризъм в 44-ото Народно събрание.

На едно от последното заседания на ресорната му комисия през миналата година бе изслушана министър Николина Ангелкова за резултатите от работата на министерството през 2018 година. На зададени въпроси от Петър Кънев министерството още тогава пое ангажимент писмено да отговори.

Преди няколко дни до бургаския народен избраник бе изпратен анализ на потенциалните пазари, който за пръв път показват как се променя търсенето, кои са перспективите и кои трябва да бъдат основните източници на реклама.

„Изследване е много интересно, защото показва как да реагираме на отделните пазари, за да се презентираме по подходящ начин като туристическа дестинация. Това, което е направено е полезно и много добро, да видим оттук нататък как ще се прилага”, каза пред Флагман.бг Петър Кънев.

Сериозният труд изследва навиците на различните целеви групи и перспективите на пазара. Това е програмен документ, поставящ основата на която да стъпи и ресорното министерство, и туристическият бранш и показва как най-ефективно страната ни да се рекламира сред потенциалните си посетители.

Германците са изключително рационална и организирана нация. Планират почивките си минимум половин година преди заминаването, а най-влиятелен източник на информация е препоръките от социалния кръг – семейство, роднини, колеги. Туроператорите продължават да се ползват с добър имидж и 33 % от всички пътувания са осъществени по този начин. При избора си на дестинация немските туристи се доверяват на печатни и онлайн туристически издания и не вземат емоционални решения, а сравняват внимателно цените във всички платформи. Те предпочитат Средиземноморието, Испания и Турция. Последната дестинация е популярна заради олинклузив пакетите. България се избира за семеен, морски туризъм, балнело и СПА, а продуктите с огромен потенциал на индивидуални почвики за каравани, екотуризъм, винен и гурме.

Британците са на другия полюс. Вземат спонтанни решения, резервират в последния възможен момент и търсят „автентично преживяване”. 46 % от пътуващите островитяни задължително споделят своите преживявания в социалните мрежи и също толкова смятат, че събирането на достатъчно лайкове на техните постове е много важно. 42 % от анкетираните вярват на препоръка на приятел или влогър, а само 9 % се доверяват на стандартната реклама. Основният интерес е към морски, ски туризъм, приключенски, сити брейкс (градски, б.а.), културни обиколки, комбинирани турове море и планина, СПА и хоби – лов и орнитология. Препоръчва се развитието на голф и конгресен туризъм, както и еко и селски. Наблюдава се интерес към посещения на села със запазена автентичност и участие на местни фестивали.

Френският пазар е другата перспектива, която в последните години България развива. 42 % от французите резервират почивките си до 4 месеца преди пътуването, а 77 % правят онлайн проучване. Предпочитани дестинации са Тунис, Карибите, САЩ, Канада, Мароко, Турция, а водещия им мотив е да имат „уникално преживяване” и „научат нещо ново”. Французите почиват основно през периода май-септември и ноември-декември, сочи проучването. Доверяват се на социалния кръг, а България е предпочитано място за културен, балнео, СПА и приключенски туризъм. Препоръчва се повече насоки в развитието на зимния туризъм, тъй като французите обикновено имат по две пътувания в годината, както и на селски туризъм и сити бреакс.

Туристите от Бенелюкс –(Белгия, Холандия, Люксембург) планират пътуванията си 6 месеца по-рано. Търсят добро съотношение между цена и качество и почти не се доверяват на най-евтините места. Набавят си информация основно чрез интернет търсачките и форумите. Водещи фактори са море, слънце, култура, забавление, спортни събития. Туристите от Бенелюкс търсят директен контакт с местното население, информация за културата и опитват традиционни местни храни.

Държавите от т.нар.Вишеградска четворка (Чехия , Полша, Словакия и Унгария) са добре позиционирани на българския пазар. Основните потребители са по-възрастните туристи, които пазят спомените си за младежките пътешествия из страната ни. Характерното за тях е, че избират България за лятната почивка, а през останалите месеци се забелязва драстичен спад. А има потенциал, защото търсят планински, екотуризъм, етнографски и винени турове. Препоръчва се да се развият този вид услуги, за да се провокира интереса на туристите от Вишеградската четворка. Поляците не вярват на традиционните медии и рекламата в тях е безпредметна, доверяват се на интернет и специализирани портали или блогове. Чешките туристи се влияят силно от онлайн рекламите на туристическите фирми и самолетни компании. Унгарци и словаци при избора си на дестинация се допитват до свои близки, които са посетили дадената страна.

Туристите от Скандинавия и Финландия правят проучвания в интернет търсачките, за да изберат място за своята почивка, както и се консултират със социалния си кръг. Повечето предпочитат да се организират сами и все по-малко се доверяват на туроператори. Над 90 % от неселението ползва активно интернет, а 60 % гледа телевизия под 2 часа на ден. Над 80 % могат да бъдат достигнати с външна реклама, показва проучването. Причината е масовото ползване на градския транспорт, както и популярността от активността на открито. Основният мотив за предприемане на пътуването са СПА и здравни процедури, слънце и плаж. България е добре позиционирана, но има огромен потенциал в голф туризма, винения и гурме туризма.

На Балканите България е утвърдена дестинация, но чисто финансови причини спира потенциалните туристи. Слабите страни на тези пазари да по-ниската информираност за морския туризъм в сравнения с останалите конкуренти от региона.

Изключително интересно е и проучването за една от основните таргет групи на българския пазар – руснаците. Те се доверяват основно на реклама, препоръка от приятел или сайтовете на хотели. Телевизионната реклама, тази във вестниците и билбордовете все още играе сериозна роля и потребителите се влияят от нея. Руснаците търсят благоприятно време през дадения сезон и приемлива цена. Те предпочитат ол инклузив пакетите, защото смятат, че няма да се нуждаят от допълнителни разходи за храна. Потенциал има развитието на спа туризма извън сезона.

Проучването касае и други перспективни пазари – Близкия Изток, Япония, Китай и САЩ. Какви са особеностите – очаквайте в неделя във Флагман.бг-

В категории: Бизнес , Политика


7
Коментара
Сашко от Перник пак изчезна
Сашко от Перник пак изчезна 18/05/2024, Събота 20:41 1
7
Коментара по темата
7.
Slon Dyo
04.01.2019 19:12:14
0
4
Preporuchvam na vsichki " normalni " hora da se mahat ot BG dokato e vreme . . .
6.
*********
04.01.2019 14:06:07
0
1
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
5.
*********
04.01.2019 13:12:23
0
0
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
4.
Дъра Бъра Глупости
04.01.2019 12:44:22
1
4
За дебилите от рода на ""ние горе МИСЛИМ за благосъстоянието на нацията"".Вижте как се напъваме и работим за вас.
3.
Xcvx
04.01.2019 12:43:22
0
6
Поляците не са бедни знаят услугата която се предлага и идват тука само утайките дето събират цяла година за евтина почивка в България знаят, че всичко тук е позволено и бирата е един лев отиди в Полша да видиш бира за 1 лев под 5 лева няма .. каквото предлагаме такова ще имаме ко ревете бедни поляци ... услугата е смешна то няма хора, които да работят ко за 500 лв на кои му се бачка аре мекия
2.
Ангеларова
04.01.2019 12:37:31
0
6
Таз за нощо не става със или без нея нищо не се промени в туризма в бг няма интерес за нищо като например да доведе по нормални туристи а не само поляци бедни
1.
=
04.01.2019 12:13:25
0
5
Скъпи полети, тясно летище, визи, мръсни плажове с високи цени, евтина храна....
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Кои са най-разпространените наркотици сред младите Кои са най-разпространените наркотици сред младите Не, закачените по ел.стълбове маратонки не сигнализират, че в района има дилър Ваня Григорова откри кампанията на Коалиция „Солидарна България“ в Бургас, ето какви ще са приоритетите им в НС Ваня Григорова откри кампанията на Коалиция „Солидарна България“ в Бургас, ето какви ще са приоритетите им в НС Разграждането в последните десетилетия тече с пълна сила, това трябва да бъде прекратено, заяви тя пред симпатизанти на открита сцена „Охлюва“ в Морската градина Трагедията на "Тракия" е огромна, стана ясно кой е загиналият Трагедията на "Тракия" е огромна, стана ясно кой е загиналият По всяка вероятност той е изгубил контрол над возилото си, то е преминало през мантинелата, през оградата, отстрани на магистралата и се преобърнало Автомобил се самозапали край Стара Загора Автомобил се самозапали край Стара Загора Инцидентът е станал около 15:15 ч. в платното в посока към Казанлък Кола блъсна и уби пешеходка в Сливен Кола блъсна и уби пешеходка в Сливен Тя е починала на място Отпускат 42 млн. лв. за изграждане на зарядни станции за електромобили Отпускат 42 млн. лв. за изграждане на зарядни станции за електромобили Те ще бъдат поставени на междуградски пътища до 2 години Koй ще ни опази, след като и НСО ни гази Koй ще ни опази, след като и НСО ни гази Ако някой лети със 100-150 км/ч, трябва да хвърляш боб, за да разбереш дали в момента на излизането ти на главния път няма да те изсвятка някое камикадзе Защо Роксана се кандидатира за депутат, вижте шокиращото й обяснение Защо Роксана се кандидатира за депутат, вижте шокиращото й обяснение Ще поискам ромите да се научат да живеят като пълноправни българи, да спазват законите, каза тя Голяма промяна с матурите, има изненада и с ваканциите Голяма промяна с матурите, има изненада и с ваканциите Промените в графика ще позволят едно по-добро и ефективно провеждане на самите изпити Кървава баня на АМ "Тракия"! Кола излетя от пътя, 21-годишният шофьор е загинал Кървава баня на АМ "Тракия"! Кола излетя от пътя, 21-годишният шофьор е загинал Инцидентът е станал около 10 часа тази сутрин в платното в посока Бургас
Трима испански туристи са убити в Афганистан Трима испански туристи са убити в Афганистан Още четирима са ранени Мъж предизвика мащабно наводнение, за да попречи на жена си да се прибере Мъж предизвика мащабно наводнение, за да попречи на жена си да се прибере Той умишлено къса дига на река Мисисипи, за да не прекъсне половинката му купона в дома им Брутално видео след отслабване взриви мрежата (18+) Брутално видео след отслабване взриви мрежата (18+) Мъж се терзае, че е увиснал, но по-интересното се случва зад него Роберт Фицо е бил опериран за втори път Роберт Фицо е бил опериран за втори път По-рано днес полицията претърси дома на заподозрения за атаката срещу словашкия премиер Путин заяви, че Русия няма да превзема Харков Путин заяви, че Русия няма да превзема Харков Руските въоръжени сили постигат напредък всеки ден   Катастрофа с участието на бившия сръбски президент Катастрофа с участието на бившия сръбски президент Няма пострадали САЩ готови да наложат санкции на Китай заради визитата на Путин? САЩ готови да наложат санкции на Китай заради визитата на Путин? Не може едновременно да сте и със Запада, и с Москва, обявиха от Държавния департамент Пекин и Москва укрепват връзките си на фона на засиленото руско настъпление в Украйна Пекин и Москва укрепват връзките си на фона на засиленото руско настъпление в Украйна Двудневното държавно посещение на Путин в страната, която е сред най-големите съюзници на Русия, идва в момент, когато въоръжените сили на Москва засилват настъплението си в Харковска област в Североизточна Украйна Заради Олимпиадата нощувка в хотел в Париж струва около 411 евро Заради Олимпиадата нощувка в хотел в Париж струва около 411 евро Тази цена е ниска, по-рано нощувките струваха до 699 евро средно Байдън срещу Тръмп в директен дебат на 27 юни Байдън срещу Тръмп в директен дебат на 27 юни Готов за мошеника Джо, коментира бившият президент
Доц. Наталия КИСЕЛОВА Доц. Наталия КИСЕЛОВА Промените в Закона за хазарта не бяха приети по правилата на Конституцията Виц на деня Виц на деня - Имам чувства към теб!
- Наистина ли? Какви?
- Чувствам че ми лазиш по нервите!
Виц на деня Виц на деня - Геле, чух оти у вазе ти миеш прозорците.
- Ааа, я мием и подо.
- А жена ти?
- Е па она е голема, она сама си са мие...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Щастието е като пръднята... ако е твое, притеснява другите.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори