Версия: Тежките травми при катастрофата край Микре говорят за липса на предпазни колани
18 Ноември 2017, Събота, 13:45 ч.
Източник: бтвЕдна част от автобусите не разполагат с предпазни колани, а в тези, които имат, коланите често не се ползват, коментира Владимир Тодоров
Травмите на пострадалите при катастрофата край Микре – лицево-челюстни наранявания и множество счупвания, говорят за вероятна липса на предпазни колани, коментира в студиото на „Тази събота” Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадали при катастрофи.
„Една част от автобусите не разполагат с предпазни колани, а в тези, които имат, коланите често не се ползват. Много подценяваме коланите. И докато на предните седалки на леките автомобили употребата им е 90%, на задните неупотребата им е 80%”, посочи още той.
Трудно е да се коментират причините за тежката катастрофа в момента – може да е била свързана с пътя, с превозното средство, да е по вина на някой от водачите, вероятно на автобуса, или пък да е свързана с моментното му състояние, коментира експертът Алекси Стратиев, бивш директор на КАТ.
И двете превозни средства имат тахошайби, по които може да се установи каква е била скоростта при момента на удара, посочи Тодоров.
Ловеч е областта с най-тежка пътно-транспортна обстановка в страната – над 190 загинали на 1 млн. души, докато в София са 40 на 1 млн., отбеляза Стратиев.
Трябва да има много повече камери и инфраструктурата да бъде безопасна, смята пък Тодоров. По думите му например сериозен проблем е непремахването на пътни знаци, които вече не отговарят на реалната обстановка – някога може да е имало причини за различна организация на движението, които са отпаднали, но знаците са останали – защото за това трябва да се направи одит на пътя, да се подпишат няколко души, а струва и пари – въпрос на бюрокрация е.
Кадър: МВР
Тодоров препоръча на пострадалите при катастрофата край Микре и на наследниците на загиналите да се заредят с търпение, защото нашата разследваща система е много бавна. Той даде пример с друга катастрофа, при която вече една година делото е на фаза досъдебно производство, защото не може да излезе една експертиза.
Относно обезщетенията Тодоров посочи, че има две застраховки – на местата в превозното средство и гражданската отговорност на виновния водач.
Пострадалите и наследниците трябва да се обърнат към компетентни специалисти, призова Тодоров. Трябва да събират медицинските документи, както и документи за разходите по лечението си. Сега ще ма наказателно дело, което да определи виновния, после започват процедури по застрахователните казуси, описа процедурата той.
Вижте още във видеото:
В категории:
Пътна обстановка
Москва се закани на Гари Каспаров със затвор
Какво се случи с участниците от "Ергенът" след края на шоуто
Каква зодия са най-жестоките личности
Бургерът в София - по-скъп от този в Западна Европа
Как Отварачката се изложи брутално
"ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас" АД зарадва стотици деца навръх 1 юни
02/06/2024, Неделя 14:20
0
Москва се закани на Гари Каспаров със затвор
02/06/2024, Неделя 14:00
0
60 млн. жилища в Китай са трудни за продажба дори в големите градове
02/06/2024, Неделя 13:38
0
Детски дискотеки с райски газ и дрога - хитът за следобедни забавления сред малките
02/06/2024, Неделя 13:15
5
Бургас се прости с легендата Тома Томов
02/06/2024, Неделя 12:49
0
Какво уби ISQ
02/06/2024, Неделя 12:41
2
Южна Корея ще прави мисия до Марс
02/06/2024, Неделя 12:21
0
Каква зодия са най-жестоките личности
02/06/2024, Неделя 12:00
0
Какво се случи с участниците от "Ергенът" след края на шоуто
02/06/2024, Неделя 11:40
3
Всички питат каква е тази блондинка до Антон Хекимян
02/06/2024, Неделя 11:21
3
Тя бе детето-чудо на България, днес вече е на 20 години
02/06/2024, Неделя 11:00
2
Как Мартин Нотариуса докара скоротечен рак на софийския прокурор Радослав Димов
02/06/2024, Неделя 10:40
6