Шефът на „БургасБус” Петко Драгнев разби на пух и прах твърденията на опозицията за фалит на дружеството
29 Август 2017, Вторник, 10:00 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ, снимка: Иван КОЛЕВГодишните приходи на общински превозвач са над 25 млн.лева, 800-те хил.лева кредит са за валидатори на тролеите и маршрутките, поясни Драгнев
Шефът на „БургасБус” Петко Драгнев разби на пух и прах твърденията на опозицията за фалита на общинския превозвач.Преди няколко дни председателят на ОбС Бургас Костантин Луков внесе докладна записка, с която се искаше разрешение„БургасБус” да поеме кредит от 800 хил.лева. Този ход бе разчетен от опозицията в местния парламент като сигнал за сериозни проблеми на дружеството, дори фалит. Съветници настояха за извънредна сесия, на която да се коментира финансовото състояние на „БургасБус”.
Черният сценарий за фалита на общинския превозвач бе развенчан от директора Петко Драгнев, който подробно разясни за какво са необходими 800-те хил.лева кредит – за валидатори за тролейбусите и маршрутките, които са закупени по други проекти, извън този за Интегрирания градски транспорт.(с обща стойност 120 млн.лева)
В последните няколко години „БургасБус” обнови целия си автопарк, след като спечели финансиране по всички възможни европейски проекти – „Околна среда”, „Региони в растеж” и други.
„Идеята на новата транспортна схема беше малко на брой автобуси с прикачване да стигаш до всяка точка на града. Бургазлии не го припознаха, заради което въведохме Б11 и Б12, които свързват ж.к. „Меден рудник” със „Славейков” и ж.к.”Изгрев”. Това са дълги линии – от край до край на града. На места те дублират със съществуващите, но няма какво да направим, защото липсват валидатори на тролейбусите и маршрутките и не можем да осигурим безпроблемно прекачване с един билет ”, обясни пред Флагман.бг инж.Петко Драгнев.
Той подчерта, че след закупуването на тези устройства разходите на общинския превозвач ще се оптимизират.
„В момента сме наситили Б11 и Б12 с автобуси, защото в автобусите има електронно таксуване, а в тролейбусите няма. Там става с хартиени карти. Ясно е, че пътуването така е несъвместимо. Въртим по 70 хил.километра повече на месец, заради това, че трябва да осигурим добра свързаност на бургазлии. Когато монтираме валидаторите в тролейбусите, ще дадем възможност да се оптимизира схемата. Няма да пътуват по 7 автобуса по линия, а например по 4-5. Това ще намали нашите разходи”, обобщи Петко Драгнев.
По думите му разходите в последните месеци са повече, приходите се върнали на старите нива, след като в първите три месеца на годината имало сериозен спад. Приходите на „БургасБус” са 25 млн.лева на година и финансовото състояние е много добро, категоричен бе Петко Драгнев.
ПОВЕЧЕ ПО ТЕМАТА ОЧАКВАЙТЕ ИНТЕРВЮ С ПЕТКО ДРАГНЕВ ВЪВ ФЛАГМАН.БГ
В категории:
Бургас
Ирина Шейк си крие лицето, сякаш е пъпчива тийнейджърка, а не топмодел
Помните ли тази чалга звезда, вижте какво се случва с нея днес
Иска ли ЕС да забрани любимия на българите розов домат
Тони Стораро хвърли една торба пари за ново Ферари
Нана, върни се, зоват продуцентите на Нова ТВ
Въпреки провала си, тя няма да се откаже от телевизията
19/05/2024, Неделя 16:41
0
С морков и тояга започва нова мобилизация в Украйна
19/05/2024, Неделя 16:20
0
Киара доживя да получи извинение от нахална фолкпевица
19/05/2024, Неделя 16:00
0
"Петлите" с фурор на фестивал в Прага
19/05/2024, Неделя 15:53
0
Тони Стораро хвърли една торба пари за ново Ферари
19/05/2024, Неделя 15:41
2
Той е мамино момченце - разглезен е до безобразие, сега КАТ го остави без книжка
19/05/2024, Неделя 15:41
2
Медиците от Спешното в Пловдив били потресени от видяното след зверската катастрофа
19/05/2024, Неделя 15:22
0
Иска ли ЕС да забрани любимия на българите розов домат
19/05/2024, Неделя 15:21
0
Помните ли тази чалга звезда, вижте какво се случва с нея днес
19/05/2024, Неделя 15:00
0
Ирина Шейк си крие лицето, сякаш е пъпчива тийнейджърка, а не топмодел
19/05/2024, Неделя 14:41
0
Телевизията на Слави била пред фалит
19/05/2024, Неделя 14:28
5
Слави се е оженил тайно, потвърди негова близка
19/05/2024, Неделя 14:21
1
Бургасбус не е на солидна печалба дори сега, когато получи всички транспортни средства като подарък и те са още в гаранция, следователно няма разходи по обслужването им. Давате ли сметка какво ще стане след година, когато всички ремонти ще бъдат за сметка на дружеството. Когато всички тези транспортни средства се амортизират и имат нужда от постоянни скъпи ремонти. Когато всички други безполезни елементи по проекта започнат да се амортизират и отпадат един по единт просто защото няма пари за поддръжката им. Тогава ще светне мащаба на тази кражба.
Тогава ще има отново "оптимизация" на транспортната схема и тя все повече ще се доближава, до първончалния и вид, от който толкова много искаха да избягат.