Спомени от соца: С кораб по канала Пловдив – Бургас, историята на един неосъществен проект


Спомени от соца: С кораб по канала Пловдив – Бургас, историята на един неосъществен проект
От изхода на Пловдивското пристанище – до моста при входа в Бургаския залив каналът е дълъг 300 километра
04 Февруари 2017, Събота

Социалистическа България планира да прокопае канала Бургас – Чирпан – Пловдив и така да свърже Черно море с Марица



При цялата си днешна бедност нашата земя е пълна със зарити съкровища. Но не от антични или прабългарски времена, а от продължилата само девет петилетки епоха на планова икономика. Голяма част от външния дълг – тази, която не беше открадната или изядена – беше погребана в мегаломански проекти, чиито руини и днес стърчат тук-там из родината, съобщава socbg.com.

София щеше да стане пристанище на река Искър чрез плавателен канал от Панчарево до Павлово. Хиляди работници копаеха, чакаха с часове автобуси и имитираха ентусиазъм. Каналът край София беше изкопан, но след това се разбра, че за него няма вода. Безсмисленият ров беше изоставен по ирония на съдбата точно тогава, когато се започна строежът на „Кремиковци“. Друг мегаломански проект, за който сме ви разказали е плавателният канал Варна – Русе, който за зло или добро остава само на хартия.

Но най-перфидният замисъл на режима беше да издърпаме килимчето изпод съседна Турция, членка на вражеския военен блок НАТО. От времето на Петър Велики проливите към Средиземно море – Босфорът и Дарданелите, са били цел на руската имперска политика, която Сталин превърна в съветска. Социалистическа България щеше да реши проблема, като прокопае канала Бургас – Чирпан – Пловдив и така да свърже Черно море с Марица

През 1972 година се планираше по този канал да минават 150 хиляди тона товари. А после, разбира се, презокеанските кораби щяха да предпочетат този по-кратък път от Одеса до Солун през Карнобат и Истанбул щеше да остане на сухо. Това, разбира се, бяха комични планове, но никой не смееше да го изрече на глас.

В следващите редове ви представяме един репортаж, за това как би изглеждал този плавателелен канал през 1970 г., ако се беше изградил дотогава.


Синият тролейбус лети плавно и без шум по асфалтирания крайбрежен булевард. Отдясно красиви, жилищни блокове са потънали в зеленина, а отляво лъщи като сребърно огледало широко разлялото се езеро. По него браздят спортни глисери, лекокрили яхти, разперили платна като пеперуди, и гребни лодки с подранили спортисти. На укрепения и богато залесен насрещен бряг се издигат дворците, на международния мострен панаир. По средата на езерото е „Острова“ —любимо място за отдих на пловдивчани. Вляво са пристанищните постройки и складове. Високо над покривите им като човки на гигантски птици се спускат и отново се вдигат стрелите на кейовите електрически кранове, които товарят и разтоварват кораби и шлепове.

Тролейбусът спира пред кокетна пристанищни сграда. Минаваме през украсената с табла и картини, от наши известни художници чакалня и излизаме на кея… Ето и самото пристанище с кейовите стени, складовете, съоръженията. Басейнът му има водна площ, широка около 200 метра — и най-големият кораб може свободно и безопасно да маневрира. (При завъртването си един кораб прави кръг с диаметър три пъти по-голям от дължината му.)

Два маяка ограждат входа на пристанището. Зад тях се простира езерото, което стига до бреговете на изложбения град.

Белият като лебед пътнически кораб „Тракия“, с който ще пътуваме по канала до Бургас, ни чака. В осем часа, след последния сигнал на сирената, въжетата ое отвързват от кея. На командния мостик се чуват отсечените заповеди на капитана. Телеграфът звъни и предава нарежданията до машинното отделение. Тялото на кораба затреперва. Винтът хвърля високо няколко водоскока и започва да плете сребърен път по тихата водна повърхност. Завързаните до кея рибарски и спортни лодки танцуват под тласъците на образуваните от минаването на кораба вълни. Нашето пътуване по канала започна! Прекосяваме езерото, в което е се е разляла Марица от преграждането й с бента, и навлизаме в самия канал. Той се губи и блести в далечината като стоманена, лента. А от двете му страни като безмълвни стражи издигат чела стройни тополи.

***

Напоително-плавателният канал е построен, за да служи главно като основен резервоар за набиране, пренасяне и разпределяне на идващите от Родопите, Рила и Стара планина води, които се използуват за напояване на Тракийската равнина от Пловдив до Бургас. Размерите му дават възможност по него да плават кораби със среден тонаж. С построяване на някои допълнителни съоръжения и необходимия брой шлюзове – той е превърнат в плавателен. От изхода на Пловдивското пристанище – до моста при входа в Бургаския залив каналът е дълъг 300 километра. Средната широчина на водата е 30 метра при най-малка дълбочина 3 метра. Размерите и формата на коритото са определени така, че по него могат да пътуват кораби с максимални размери: дължина — 60 метра, ширина — 6.50 метра и газене (потъване)’ — 2 метра. Когато един кораб се двйжи по тесен канал, съпротивлението на водата е много по-голямо, отколкото в езеро или море. За да бъде това съпротивление в границите на допустимото, напречното сечение на потопената част на кораба трябва да се отнася към напречното сечение на водата в канала от 1:5 до 1:6. Колкото е по- голяма скоростта, толкова по-голяма вълна се надига след кораба и залива и руши бреговете. За всеки канал в зависимост от корабите, които плават по него, се определя една „критична скорост“, която те не трябва да надвишават. В нашия канал тази критична скорост е 9 километра в час.

По дължината си каналът се състои от прави и криви участъци. Кривите части представляват дъги с радиуси 6 пъти по-големи от дължината на плаващите по него кораби. Така корабите спокойно и безопасно завиват.

Коритото на канала следва една хоризонтални линия. Той не може да има плавни завои и същевременно да бъде навсякъде еднакво вкопан в земята. Коритото му на места е вкопано от 10 до 30 метра, а другаде то минава върху изкуствено създаден насип. Над дълбоките и тесни долове, както и над железопътните линии и шосета коритото минава по „мост-канали“. Един „мост-канал“ представлява обикновен стоманен или бетонен мост, който вместо перила има стени. Другаде пък каналът се провира в къс тунел под някоя река или път. А на едно място, за да избегне голям завой, водата и корабите минават през тунел, дълъг 6 километра.

Каналът се врязва през различни видове почви, някои от които задържат водата, а други я пропускат повече или по-малко. За да се намалят огромните загуби на вода, участъците, където коритото е вкопано в пясък, чакъл или напукани скали, са уплътнени, като дъното е постлано с трамбована глина, дебела средно 80 сантиметра. За да не се размива и поврежда тази глина от движението на корабите, върху нея е насипана защитна покривка от чакъл, пясък и пръст, дебела метър. В скалистите места, които са силно напукани, стените на канала са облицовани с бетон.

Въпреки всички тези мерки за една година се загубва вследствие поливане, изпарение и пропуски при различните съоръжения към 200 милиона кубически метра вода!

Малките поройни дерета (няколкостотин на брой) са прекарани или под канала с „дюкери“, или над него с улеи. Дюкерът представлява една го¬ляма крива тръба, по която водата на рекичката слиза, от едната страна, минава под дъното и излиза от другата страна на канала.

Но ние казахме, че като тръгваме от Пловдив, ще пристигнем в Бургас. И всеки правилно ще си зададе въпроса, дали този канал не представлява една бързотечна река, чиито води трябва да слязат със 160 метра на 300 километра път, тъй като Пловдив е на височина 160 метра над морското равнище, а каналът завършва при морето. Каналът не е никаква течаща река, а се състои от няколко хоризонтални части, свързани помежду си със стъпала — „шлюзове“. За да напоява колкото е възможно повече площ, каналът е прокаран на границата между полите на планината и равнината. От Пловдив до километър 45 той върви хоризонтално и на височина 157 метра над морското равнище. След това посредством два шлюза и една помпена станция нивото му се повдига на 200 метра над морското равнище и така продължава с хоризонтално дъно 100 километра, до пресичането на река Тунджа. Оттам вече започва слизането. При тази пресечка реката е преградена с един бент, за да се образува езеро с постоянно ниво, по-ниско с два метра от горния канал. Оттук нататък, на едно протежение още 100 километра, нивото на водата остава 198 метра над морето до влизането в голямото Поляновградско езеро, където с шлюз се слиза на 180 метра. С друг шлюз се излиза от езерото и след 30 километра, при язовира „Българево“, започват няколко групи шлюзове, с които се слиза от 170 метра до морското равнище в Бургаското езеро.

По нашия канал има всичко 24 шлюза, които дават 43 метра качване откъм страната на Пловдив и 200 метра слизане от страната на Бургас.

Водата в канала въпреки хоризонталното дъно не е в покой. През зимата тя тече към Поляновградското езеро, където се складира. През лятото се връща обратно на запад, за да напоява плодородните полета на Тракия.


Надлъжен и напречен разрез на канала

Мнозина задаваха години наред въпроса: „Откъде ще се вземе водата?“ Вие вече сигурно се питате откъде идват десетките кубически метра вода в секундата, които текат по канала и се разливат по жадните за влага полета? — Те идват от Баташкия водносилов път, от язовирите на Топол¬ница. Стряма, Тунджа и други укротени и регулирани реки слизащи от Средна гора и Стара планина.

За нуждите на напояването по южния бряг на канала, на подходящи места, има изградени саваци, през които става пускането на вода в напоителните канали. От своя страна тези канали се разклоняват на все по-малки и по-малки канал чета и вади, докато водата достигне до корените на растенията.
Бреговете на канала извън населените места са богато озеленени и засадени с декоративни и плодни дървета. По единия бряг върви широко асфалтирано шосе, по другия — по-тесен — служебен път за нуждите на поддържането на канала.

По протежението на канала има три големи, модерно обзаведени пристанища — Пловдив, Стара Загора и Сливен, и 50 средни и малки — за обслужване на селата, през и покрай които минава самият канал.

За построяването на напоително-плавателния канал са извършени 40 милиона кубически метра изкопи и са излети 500 хиляди куб. метра бетон.

***

Нашият параход „Тракия“ продължава да се носи плавно между двата зелени бряга, като завива ту вляво, ту вдясно. Зад кърмата вълните образуват разперено ветрило, чиито краища се бият в укрепените с каменна облицовка брегове. Задминаваме влекач с четири шлепа, натоварени с цимент от Димитровград за Бургас. Каква икономия се постига с този воден път, личи от факта, че четирите шлепа с товар 2,000 тона се влачат от малък влекач с 200 конски сили!

В салона става вече горещо. Всички излизат на палубата, където под прохладната сянка на разпънатото платно са наредени лежащите столове. Лекият ветрец, образуван от движението на кораба, гали лицата и създава прохлада. Всеки от пътниците търси удобно място, за да се разположи и да се наслаждава на красивите гледки, които една след друга се сменят пред погледа. С нас пътуват към 300 души пътници.
Спираме за няколко минути на пристанището до село Скутаре. На кея има голямо оживление. Товарят се два шлепа. Много хора чакат редовния пътнически кораб от Стара Загора, който ще ги откара в Пловдив. След 10 минути престой корабът отново се отделя от кея и завйва на североизток … Пристанище Трилистник също е изпълнено с чакащи пътници. Току-що е пристигнал пътническият кораб „Септември“, поддържащ редовен рейс Стара Загора—Пловдив и обратно. По палубата му цари веселие. Младежи и девойки танцуват под звуците на радиоуредбата.

Престоят тук е още по-кратък, защото нашият кораб е „експрес“, който се спира само на големите пристанища, а спирането му на тези две малки пристанища е по изключение.

С голям завой каналът се насочва на изток и постепенно започва да потъва в земята. Бреговете стават все по-високи и достигат до 10 метра. Като че се движим по улица, оградена с непрекъснати високи здания. На предени израства някакъв чудноват бетонен мост, под който минава каналът. Това е улеят на река Стряма. Тук се кръстосват реката и каналът. Каналът минава под реката, а нейните води са събрани и текат по този мост. След минаването под улея бреговете отново започват да се снижават, докато полето пак изплува пред погледа ни.

Не спираме в пристанищата на селата Манолско Конаре, Шишманци, Опълченец и Оризово. Само когато се изравнява с тях, корабът намалява хода на машината, за да не се повредят лодките и корабите, вързани на кейовете, от движението на вълните. Отляво хълмовете започват да се възвишават и сливат с полите на Средна гора. „Тракия“ намалява скоростта си и внимателно плава по мост-канала на река Омуровска. След няколко минути пред нас се изправят стените и вратите на първия шлюз.

С приближаването ни 15 метра високата врата бавно се вдига нагоре като завеса на театър и открива входа на първия двоен шлюз. Тук разликата между горния и долен канал е 43 метра и се преодолява чрез два двойни шлюза. Първият повдига корабите на 22 метра, а вторият — на 21 метра. Между двата шлюза има канал от три километра за разминаване на корабите.

Внимателно и с умение капитанът вкарва кораба между високите стени на първия басейн. Задната врата се затваря. Около кораба започват да се образуват кръгове от навлизащата през долните канали вода. Стените започват бавно да слизат във водата. Това ни изглежда така, защото с пълненето на басейна корабът се вдига нагоре. След 15 минути водата в двата басейна се изравнява, 1 вратата между тях се отваря и ние преминаваме във втория. А след още 15 минути влизаме в междинния канал. Ние сме се покачили на 22 метра! След пропътуване на този канал, по който срещаме няколко кораби и шлепове, чакащи ред за слизането към Пловдив, влизаме във втория двоен шлюз. Тук се повтаря същото действие и корабът ни се качва с още 21 метра. Тези шлюзове са изградени от бетон, а вратите им — от стомана и тежат всяка по 60,000 килограма! Отварянето и затварянето на вратите, пълненето и изпразването на басейните и свързаните с тези действия сигнали и заповеди се извършват от едно централно място.

Ние сме вече в главния канал, на височина 200 метра над морското равнище. Тук в широко изкуствено езеро пристигат водите от Баташкия водносилов път, от язовирите на Тополница, от Стряма и други укротени реки. Те се движат по напоителния канал през Пазарджишкото поле и се вливат в това езеро, откъдето каналът продължава като напоително-плавателен.

Часът е 16. Продължаваме пътуването.

Околността тук е но-красива и разнообразна. Нашият кораб се носи между лозя с натежали гроздове и грижливо подредени овощни градини. Надясно, в низината, се вият и блестят на слънцето релсите на железопътната линия София —Пловдив — Бургас, а вляво става все по- стръмно и по-стръмно… Спираме за 5 минути на Чирпанското пристанище и пак гледката започва да се мени непрекъснато. Завой вляво, и пред нас се изправят величествено две вертикални стени, между които се провира каналът. Това е големият просен при Чирпан. Тук каналът е трябвало да мине през хълма, който се спуска срещу града. Най-голямата височина на просичането е 30 метра, при дължина 2 километра.
След няколко часа пътуване в хълмистата местност при село Ездач навлизаме в Старозагорското поле…

Един час след като сме задминали село Християново, вляво пред нас се изправя красивата бяла постройка на ВЕЦ „Стара Загора“.


Камерите и шлюзовете на мегапроекта

Водите, които движат мощните турбини на тази водно-електрическгг централа, идват чак от язовир „Георги Димитров“. Покорни на човешката воля, те лъкатушат по изкуствените канали, провират се през тунелите, докато най-после стремглаво летят по стоманените тръби към Старозагорското поле. След като предадат своята енергия на турбините, усмирени и тихи, навлизат в напоително-плавателния канал.

Стара Загора има две пристанища. Едното е товарно и се намира в западните покрайнини на града, а другото е пътническо и е в центъра, до главния площад.

„Тракия“ застава на пътническия кей. Оживлението покрай канала и по залетия в светлина площад е голямо. Никой не би познал задушния прашен град Стара Загора от преди десет го-дини! Какви невероятни промени донесе този канал за градовете и селата, през които минава, може да разбере само очевидецът.

Точно в 22 часа, сред възгласите и маханията на изпращачите, корабът ни се отделя от кея и пътуването продължава…

Лятната нощ е вече настъпила. За безопасното водене на кораба всички светлини отвън са затъмнени. На командния мостик също е пълна тъмнина, само прожекторът размахва сноп от светлина и постоянно удря с него ту единия, ту другия бряг… Къщите остават зад нас. Минаваме мост-канала над река Бедечка и пак навлизаме в Старозагорското поле. Окъпани в електрическа светлина, се редят по бреговете голе­ми и малки села. Всяко от тях си има пристанище. За всяко селище кана­лът е път за съобщение, извор на благодатна влага за полета, място за игра и спортуване на младежите. Ре­дят се: Зора, Хрущене… Корген… Попово.

Часът е 5. На изток руменее зора­та. Пред нас и вляво се издигат стръмните склонове на Средна гора. Каналът като че ли потъва и изчез­ва в недрата на изпречилата се на пътя му височина.

Макар и да е още рано, всички са излезли на палубата. Предстои да се види нещо наистина интересно. Това е тунелът. Тук каналът пресича про­стрелия се на пътя му склон с ту­нел. Това обаче не е обикновен тунел, а тунел-гигант, през който минават параходи!

Този корабоплавателен тунел, най- скъпото и най-трудно за изпълнение съоръжение от целия канал, е дъ­лъг 6 километра, широк 12 метра и висок 10 метра. От двете страни, към стените на тунела, над водната повърхнина по цялата му дължина има построени площадки, широки по 1.50 метра. По тях се движат хората, занимаващи се с поддържането на тунела. Тези площадки същевременно и направляват корабите по средата на водата, като не им позволяват да се удрят в стените. Отгоре на тунелния свод е прокаран релсов път, по който се движат специални електролокомотивчета.

Тъй като в тунела напречното се­чение на водата се стеснява почти на­половина, то течението значително се увеличава. При такива условия никой кораб не би могъл да се движи и управлява със собствената си машина. Затова корабите се прекарват през тунела, като се теглят от едно локо­мотивче, а по-големите — от две. Преминаването трае средно 1 час. Всеки кораб се провежда отделно, като при това се изисква особено вни­мание. Ако потъне някой плавателен съд вътре в тунела, ще прекъсне ця­лото движение, а изваждането му ще бъде много трудно.

Ето и нашият кораб „Тракия“ е за­станал пред входа. Въжетата от локомотивчетата се подават и закрепват здраво за носа и кърмата. Сигналите показват, че пътят през тунела е сво­боден. Няколко минути минават и не­босводът с угасващите звезди се за­меня с бетоновите стени на тунелната облицовка. От двете ни страни бле­стят и се отразяват във водата като безкрайни златни нишки електриче­ските лампи. Водата клокочи и се бие в стените, измествана и тикана на­пред от тялото на кораба. Всеки шум, всеки удар и звук отеква многократно в звучно ехо… Страх и възторг се смесват при мисълта, че плаваме под земята с кораб. Също като в романи­те на Жул Верн!

Току-що изгрялото слънце блясва в очите ни при излизането на другия край. Недалеч зад завоя се синеят во­дите на някакво езеро. Локомотивчетата пускат кораба ни на свобода. Ка­питанът ги поздравява с три къси из­свирвания на сирената и дава пълен ход на машината… Зад нас остава да се чернее отворената уста на тунела.

Половин час път, след което през един малък шлюз корабът слиза с два метра и плава на воля в широкото езеро, образувано от преграждането на река Тунджа. Предназначението на това езеро е да създаде възможност за кръстосването на канала и реката на едно ниво. Тук е 150-тият киломе­тър. Средата на канала Пловдив— Бургас!

Каналът завива на изток покрай полите на Стара планина. Корабът минава, без да спира, като намалява само хода на машината покрай при­станищата на селата Гаврилово, Чинтулово и Речица. След един голям завой вляво пред нас израства в ця­лата си красота индустриалният град Сливен. И неговото пристанище е го­лямо и обзаведено както Пловдив­ското.

След половин час престой нашият кораб е отново на път. Звънецът звъ­ни за обед. След вкусния обед от ри­ба, наловена в канала, всички почи­ваме.

17 часа. Пак сме на палубата. Ще влизаме в „Поляновградското море“!… Вдига се пред носа на кораба стома­нената завеса на долния басейн и след няколко минути ние се носим по набраздената от вълните шир на „мо­рето“. Корабът се люшка от игриви­те вълни, които, гонени от силния се­вероизточен вятър, плющят по левия борт и заливат предната палуба. Ня­кои от спътниците ни плащат данък на Нептун. Хвана ги морската бо­лест.

При големи бури вълните достигат значителни размери, опасни за мал­ките кораби.

Това „море“, едно от най-големите изкуствени езера в Европа, обхващащо към 200,000 хектара площ, се об­разува след преграждането на корито­то на Азмака. Така се получи най-ев­тиният и най-голям наш извор. „По­ляновградското море“ служи като аку­мулатор. През зимата и пролетта в него се събират излишните води от Рила, Родопите и Стара планина, които текат по плавателния канал на изток. През лятото и есента тези съ­брани води се връщат обратно, пак по същия канал и по други канали, оти­ващи на югозапад, юг и изток, за да напояват полетата между Сливен и Бургас, където сушата най-често вър­лува. Понякога част от тях отиват до­ри до Старозагорското поле.

След един час пътуване корабът влиза в тихото пристанище на Поляновград. То е истинско морско при­станище с вълнолом. Пътническият кей се намира срещу широката, бога­то осветена алея, водеща към центъ­ра на града. Източно от пътническия кей се намира рибарският басейн. Трябва да се знае, че едно от богат­ствата на „Поляновградското море“ това е риболовът, за използуването на който е създаден специален риболо­вен флот от няколко десетки моторни и платноходни кораби.

Пак сме на шът…. С настъпване на нощта наближаваме другия бряг на „морето“. Два маяка —червен и зелен — показват входа за басейна пред шлюзовете. С два шлюза влизаме в канала за Айтос—Бургас.

От „Поляновградското море“ до Ваякьойското езеро при Бургас раз­ликата във (височините от 180 метра се преодолява посредством 17 шлю­за, групирани по два и по три заед­но. Между всяка група има по ня­колко километра канал, който служи както за разминаване на корабите, та­ка и за резервоар за пълнене на по-долните шлюзове. Излишната вода се пуска по отделни канали и докато слезе в езерото, движи няколко мощ­ни електростанции.

Цялата нощ нашият кораб се дви­жи от шлюз в шлюз, за да слезе 180-те метра. На много места тряб­ва да се чака минаването на движе­щите се към Пловдив кораби и шле­пове. Зората ни посреща с лъха на прохладния морски вятър. Корабът спокойно се носи вече по тихите во­ди на Ваякьойското езеро,. Вляво и напред пушат комините на заводите, а по-нататък стърчат мачтите на го­лемите морски кораби.

Наближаваме моста, свързващ гра­да Бургас с предградието Кумлука. Движението от двете му страни спи­ра. Единият край започва да се пов­дига нагоре и след минута-две це­лият мост застава сякаш мирно, ка­то ни дава път към морето. Корабът навлиза в тесния проход. Отляво се издига високият 30 метра скелет на моста, а отдясно, зад бариерата, при­ветливо ни махат бургаските граж­дани

Подвижният мост се спуска бавно зад кърмата на „Тракия“, отново на мястото си.

Ние пристигнахме в Черно море!

Из „Наука и техника за младежта“, 1956 г.

В категории: Ретро Флагман


6
Коментара по темата

Добавете коментар

Вашето име:
Моля, въведете Вашето име
Коментар:
Моля, въведете Вашият коментар
Защитен код:
Моля, въведете защитния код
 
6.
Напрет
04.02.2017 13:28:06
4
2
Некакви празни мисли на едни празни хора а реолюцията им беше напред напред кръъгом и пак напреед
5.
Амон-Ра
04.02.2017 12:02:14
10
3
При 8 млн. роби тогава, защо да не мислят за грандиозни проекти. Те, комунистите нали имаха една максима "Човекът е по-силен от природата". Това означава, че ако се наложи ще накарат водата да тече нагоре .
4.
Винетка
04.02.2017 10:38:36
15
5
Те не можеха да осигурят дамски превръзки и тоал. хартия камо ли нещо такова.Ако бяхме Дубай ,нямаше да има горива по бензиностанциите.И пясъка в пустинята щеше да е дефицитен.ВИЖТЕ ВЕНЕЦУЕЛА...
3.
Имали са "топки" тогава!
04.02.2017 10:24:34
10
11
Имало е идеи,проекти,мислели са за страната!
Ако бяхме Дубай, сега щяхме да честваме 60-години от построяването на ГЕНИАЛНОТО за България съоръжение!
2.
Emo
04.02.2017 10:09:40
12
3
Добре щеше да се осъществи този проект, но мечтите са безплатни!
1.
545
04.02.2017 09:05:55
17
9
Три пъти фалираха България.Глупостта им бе безкрайна.Лъжите също.Тодор Живков сам каза:социализма е недоносче...


Новините
Вашият сигнал до ФЛАГМАН
Животът
Политика
Крими
Темида
Бизнес
Разследване
Просвета
Здраве
Лична драма
Лайфстайл
Астро
Пътна обстановка
Ретро Флагман
Спорт
Лайфстайл
Потресаващи СНИМКИ (18+) на адския сблъсък и двамата ранени в отсечката на смъртта!
Потресаващи СНИМКИ (18+) на адския сблъсък и двамата ранени в отсечката на смъртта! След удара лекият автомобил изхвърчал в канавката и се забил челно в скалите


Всичко в категорията
Марешки е длъжник по над 17 млн. лв. кредити от банки Валентин Радев: Оградата в Бургаска област ще е готова до края на май (ВИДЕО) Полк. Велков: Заплаха за България няма, но можем да сме мишена (ВИДЕО) Конкурсът за шеф на парк „Странджа” приключи с категоричен победител Мощна демонстрация против Цацаров, "Буда" и Пеевски и в подкрепа на реформаторите в съдебната система (СНИМКИ) Фирми, свързвани с Пеевски, предлагат да строят обхода на Ахелой на половин цена Отстраниха единия от участниците в търга за обхода на Ахелой Татяна Дончева: Трябва да се търсят причините защо хората се взривяват (ВИДЕО) Валери Симеонов - потенциална бомба или самотна мишена за отстрел? Ще светне ли лампичката на либералните политици в Европа, че мигрантите не трябва да се допускат свободно? Лиляна Павлова: Приоритет на българското председателство на Съвета на ЕС е сигурността (ВИДЕО)
Пак паника в Манчестър: Спецакция в сърцето на града, евакуираха цяла сграда!
Пак паника в Манчестър: Спецакция в сърцето на града, евакуираха цяла сграда! Арестувани бяха трима души, за които се подозира, че имат връзка с кървавия атентат на концерта на Ариана Гранде

 
Всичко в категорията
Reuters съобщи печална новина! Родители отишли да приберат децата си от арена "Манчестър" и намерили смъртта си! Главният комисар: След терористичния акт в Бургас България не е остров на спокойствието (ВИДЕО) Изгоря стопанска постройка на Шилото в Бургас 14-годишно бургазлийче пострада в ОУ "Антон Страшимиров" Само във Флагман.бг: Ето го Кирил, скочил с юмруци на бургаски лекари (СНИМКА) Само във Флагман.бг! 22-годишният Кирил Нойков е пияният, който налетя с юмруци на лекари в Бургасмед Първо във Флагман.бг! Пиян пациент преби брутално охраната и лекари на Спешното в МБАЛ "Бургасмед" (ОБНОВЕНА) Патрулка падна в канал заради абитуриентка Съседи на касапина от Манчестър със смразяващи подробности за терориста, ВИДЕО от щурма на леговището на Салман Абеди Български студент с разтърсващ разказ от Манчестър! Нашенецът разкри голяма издънка на концерта! От последните минути: Ето кое е чудовището, окървавило Манчестър, арестите на съратниците му продължават!
7 души с обвинения за рекет, отвличания и поръчкови убийства Спецпрокуратурата разкри цялата престъпна схема на Иво Гела Как най-скъпият адвокат в Бургас се оказа служебен защитник на Живко „Изрода” Цацаров: Не съм воювал с никой, Лозан Панов дължи извинение на прокурорите (ВИДЕО) Лозан Панов: Трябва да има орган, който да разследва главния прокурор Съдия Яна Атанасова направи на пух и прах бруталния хулиган Живко, остави го зад решетките Биячът на пенсионерката изплака: Малко се обидих на жената, притесняваше ме! Адвокатът на Живко разкри шокиращия му мотив за нападението: Бабата го гледала лошо! Ето го най-големия карък сред бургаските гангстери - наркоготвачът Добрин, ченгета разбиха лабораторията му след куриозен сигнал (ОБНОВЕНА) Делото срещу Мейзер започва наново! Очаквам справедливост, каза обвиняемата Ето защо пуснаха на свобода Йордан Баневския и Жельо - похитителите на ученика Златин!
Наш домейн завладя света
Наш домейн завладя света Над 250 милиона души по света използват кирилицата като официална азбука

Всичко в категорията
И началникът на митническия пункт „Лесово” е получавал подкупи, твърди прокуратурата
И началникът на митническия пункт „Лесово” е получавал подкупи, твърди прокуратурата Името на Тодор Пилчев изплува на дело за мярка за неотклонение, той обаче засега не е обвиняем
Всичко в категорията
Методът „Монтесори” в Бургас - родителски амбиции в машина за пари? Прокуратура, НАП и Община Бургас дали знаят какво става в детска градина „Монтесори”? Възможно ли е? Бъдещият български консул във Франкфурт крие баба си Бургаският ж.к."Славейков" завря заради отсечени дървета до Поморина. Инвеститорът: Всичко ни е законно Възмутени контрольори: От сутринта се води кампания против новата система за градски транспорт! Зловещи разкрития от нощта, в която мъжът на Анита Мейзер издъхна Нешка за скандала в Бургас: И аз съм удряла, но... Нови разкрития! Убиецът на Георги въртял ножа като Рамбо Айтоският бизнесмен Стоян Колев: Бях в САЩ. Лъжат, че не са взели заплати в хлебозавода! Само във Флагман! Нелегален запис от опита на платени експерти да наложат завода за птича тор в Карнобат Наглост! Във Велики Преслав се появи джамия, кръстена на преврата срещу Ердоган
Влезте във форма за лятото с програма "Строен силует"
Влезте във форма за лятото с програма "Строен силует" Предложението идва от СПА център "6th Sense" и включва високоефективни процедури


Всичко в категорията
Покъртително след ужаса в Ню Йорк: Тук е страхотно, написала красавицата Алиша във Фейсбук, секунди по-късно се случи най-страшното (ВИДЕО) Трагедията е огромна! Загиналият в мелето в Слънчев бряг моторист оставя 2 деца сираци (СНИМКА) Последно сбогом: Стотици тъжни и мрачни полицаи изпращат Делян, вой на сирени оглася гробищата (СНИМКИ) Официално: Ето от какво е починал бившият началник на ВМА ген. Стоян Тонев! Шокиращо! Полицаи сгащиха палава даскалица на калъп с ученик, тя се самоуби пред очите им Настаняват семейството, чиято къща изгоря, във фургон, дъщеря им ще абитуриентка Изхвърлиха покъщнината на инвалид от общинско жилище докато бил в кома (ВИДЕО) Съседи помагат на семейството с 6 деца, останало без дом след пожар (ВИДЕО) Жестока драма! 16-годишна се метна от шестия етаж от любовна мъка Помогнете! Малкият Божидар се нуждае от спешна операция в Турция, необходими са 33 хил. долара Извънредно! Изчезна дете в района на пазар "Краснодар" в Бургас
Абитуриенти дойдоха на бала си с... ТИР! (СНИМКА)
Абитуриенти дойдоха на бала си с... ТИР! (СНИМКА) Снимките бяха публикувани във Фейсбук и веднага предизвикаха коментари


Всичко в категорията
Нептун и Луната ни настройват за любов
Нептун и Луната ни настройват за любов Денят не е подходящ за покупки, да не се приемат подаръци сега, съветва астрологът Ивелина Пенчева
Всичко в категорията
Извънредно! Три патрулки подгониха черно Ауди в Бургас
Извънредно! Три патрулки подгониха черно Ауди в Бургас По неофициална информация шофьорът е отказал да спре на подаден сигнал със стоп палка

Всичко в категорията
Ретро: Как алчни спекуланти създадоха първия картел в Бургас преди 80 години
Ретро: Как алчни спекуланти създадоха първия картел в Бургас преди 80 години Заради тях градът ни е най-скъпият в България, те саботират изграждането на голям градски пазар, пише читател на „Бургазки фар”

Всичко в категорията
Ще продължа да се бия за треньора на Бадр Хари, Бургас и СК „Самурай“ са много важни за израстването ми
Ще продължа да се бия за треньора на Бадр Хари, Бургас и СК „Самурай“ са много важни за израстването ми Целта ми е да се развивам като професионален кикбоксьор, обяви световният и европейски шампион по муай тай


Всичко в категорията
http://www.AVTOCHASTIonline24.Bg
Общините
Бургас Бургас
Меден Рудник Меден Рудник
Айтос Айтос
Карнобат Карнобат
Несебър Несебър
Поморие Поморие
Созопол Созопол
Царево Царево
Приморско Приморско
Средец Средец
Малко Търново Малко Търново
Камено Камено
Сунгурларе Сунгурларе
Руен Руен
Поморие
Абитуриентските балове в Бургас започнаха, на „Тройката“ ври и кипи (СНИМКИ)
Абитуриентските балове в Бургас започнаха, на „Тройката“ ври и кипи (СНИМКИ) В момента на централния площад има над 1000 абитуриенти и поне 3000-4000 роднини


Всичко в категорията
Какво накара този бургазлия да скочи с балния си костюм от Моста (ВИДЕО) Ето го най-добрия млад художник на годината (СНИМКИ) Вижте грандиозното шествие в Бургас - най-голямата манифестация в България за 24 май (СНИМКИ/ВИДЕО) Бургаска учителка с рекорд: Преподава знания на 80-годишна възраст (ВИДЕО) Шествието за 24 май в Бургас започна, хиляди се включиха (СНИМКИ) 16-годишно момиче от Бургас трогна България с емоционално видео за 24-ти май Ученици от Строителния техникум в Бургас мериха сили днес, вижте кои са победителите в състезанията Нови дати за Аюрведа консултации в Бургас на д-р Манджула Матам: 2-ри, 3-ти и 4-ти юни Кола се натресе в автобус от градския транспорт на „Трапезица”, задръстването е огромно (СНИМКА) Уникално! Бургазлия инсценира екшън филм, за да предложи брак на приятелката си, вижте какво направи (ВИДЕО) Бургазлии в анкета на УМБАЛ Бургас: Болницата се отвори към пациентите
Лек автомобил горя тази нощ в бургаския ж.к. "Меден Рудник" Нагъл крадец напълни джоба в магазин в ж.к. „Меден Рудник”, познавате ли го? (СНИМКИ/ВИДЕО) 17-годишен ревнивец преби приятелката си в бургаския ж.к. "Меден Рудник", заплаши да я убие Тази сграда на Унихоум ще се превърне в „перлата“ на най-големия жилищен комплекс в Бургас Роми превърнаха местността Боровата гора в ж.к. "Меден рудник" в бунище (СНИМКИ) Бургазлия с рено предизвика мелето в „Меден рудник”, откараха го в болница с окървавена глава (СНИМКИ) Камион премаза автомобил на кръстовище в бургаския ж.к. „Меден Рудник” Превръщат тротоар до бургаско училище в паркинг Водачът на ГЕРБ Ивелина Василева в ж.к. „Меден рудник”: Продължаваме санирането, ще превърнем комплекса в бижу Нещо взриви къща в бургаския ж.к. "Меден Рудник" (ВИДЕО) Екшън в ж.к. "Меден рудник": Мъртвопияна бургазлийка предизвика верижно меле, задържаха я
Строят нов цех край Айтос, дава работа на 15 души
Строят нов цех край Айтос, дава работа на 15 души Инвеститор и собственик на имота е Султанка Чекелева


Всичко в категорията
Победа и изненади за феновете на „Карнобат“ Вярвам, че след местните избори БСП ще се завърне в управлението на Бургас Кметът на Карнобат Георги Димитров: Трябва да правим качествено образование, а не килийно, каквото е в Соколово Карнобатските общински съветници бетонираха училище с едно местно дете и куп мъртви души Първо във Флагман.бг! Ромски барон е сред арестуваните за трафик на бежанци Добрата новина: Изписаха Росиян от Карнобат, операцията мина успешно Партенка за окървавена река вдигна на крак Общината в Карнобат 30-годишният Антон се напи като мотика и яхна Мерцедеса си в Карнобат, ето какво му се случи Батката от Карнобат промълви, че съжалява и се метна в скъпарския си мерцедес (СНИМКИ/ВИДЕО) Батката Ангел Радичев и нападнатият автобусен шофьор си стиснаха ръцете в съдебна зала Калоянов и Лефтеров носят победа на „Карнобат“
Фирми, свързвани с Пеевски, предлагат да строят обхода на Ахелой на половин цена Отстраниха единия от участниците в търга за обхода на Ахелой Хотелиери: Подкрепяме Валери Симеонов, направи чудо за шест дни, а му скачат отвсякъде Приморско е номер 1 в България по ефективно усвояване на евросредства за 2016 г. (СНИМКИ) Поморие стана най-позитивната община в България, Несебър е номер едно „пазител на традицията” (снимки) Драматичен сблъсък между Общинския съвет в Несебър и Общинската администрация (СНИМКИ/ВИДЕО) Министърът на туризма Николина Ангелкова с изненадваща проверка в Слънчев бряг В Несебър възстановиха храм, строен през 13-и век Коли под наем блокираха тротоар в Слънчев бряг Извънредно! Мотоциклетист се заби в камион и загина на място в Слънчев бряг (СНИМКИ) Ексклузивно: ГЕРБ оттеглят подписите си от закона, свързан със строежи по Черноморието
Поморие тържествено отбеляза 24 май
Поморие тържествено отбеляза 24 май Кметът на община Поморие Иван Алексиев лично поздрави всички за празника и отправи своите благодарности към съвременните духовни творци
Всичко в категорията
Фирми, свързвани с Пеевски, предлагат да строят обхода на Ахелой на половин цена Отстраниха единия от участниците в търга за обхода на Ахелой Приморско е номер 1 в България по ефективно усвояване на евросредства за 2016 г. (СНИМКИ) Поморие стана най-позитивната община в България, Несебър е номер едно „пазител на традицията” (снимки) Добрата новина: Поморийка стана национален шампион по планинско бягане Започна разширението на детска градина „Детелина” в Поморие Само във Флагман.бг: Фирма на Красимир Маринов и покойния Димитрий Минев взе плажа на Поморие (ДОКУМЕНТИ) Ексклузивно: ГЕРБ оттеглят подписите си от закона, свързан със строежи по Черноморието Ето защо се провали далаверата на годината с Военния санаториум в Поморие Кметът на Поморие се отказа от претенциите си за Военния санаториум с цитат на соломонова притча СУ „Иван Вазов” и ПГТ „Алеко Константинов” в Поморие изпратиха випуск 2017 (СНИМКИ)
Футболните отбори на Созопол и Етър поделиха точките в дербито на Втора лига Въвеждаме синя зона в Стария град на Созопол, за да има ред Два ромски клана изправиха на нокти Равадиново, общината не смее да им се озъби заради циганозащитни организации Панайот Рейзи попиля кмета на Крушевец: Ще си счупи краката да идва при мен за командировъчни, а за училището никакъв го няма Созопол въвежда синя зона в Стария град, първите два часа ще са безплатни Ограничават достъпа на туристи до плажа на къмпинг "Градина" Кметът на созополското село Равна гора: Помогнете ни, глутница вълци ни напада всеки ден! Никога не съм бил по-голям оптимист – ще живеем още по-добре при Бойко Борисов и Валери Симеонов Момиченце от с. Крушевец запали печката да се стопли, но подпали цялата къща 4,5 млн. лв. ще струва строителството на автогарата в Созопол, ще бъде новото архитектурно бижу на града Започна се лятното меле! Мотоциклет се вряза в мантинелата на пътя Приморско-Созопол
Световната монетна колекция №1 гостува на Историческия музей в Приморско
Световната монетна колекция №1 гостува на Историческия музей в Приморско За празника на града ще бъде показано и златното съкровище от времето на Александър Македонски

Всичко в категорията
Димитър Германов: Всяка година правихме по крачка, за да се доближим до мечтата си – Приморско да е сред водещите в страната! С курбан за здраве с. Веселие почете Св. св. Константин и Елена Приморско е номер 1 в България по ефективно усвояване на евросредства за 2016 г. (СНИМКИ) Ето как продължават честванията по случай 20 години община Приморско Злато и бронз за каратистите на Приморско Находка! Морето край Корал изхвърля контрабандни цигари Нова придобивка за социалния патронаж в Приморско Министър Ангелкова обсъди с бранша предстоящия туристически сезон в Приморско Министърът на туризма Николина Ангелкова се срещна с бизнеса в Приморско, пое ангажимент за създаване на туристически инспекторат Прожектират филм за ултра крос триатлон „Лъвско сърце“ в Приморско Ексклузивно: ГЕРБ оттеглят подписите си от закона, свързан със строежи по Черноморието
Само 198 кандидати за 332 места в конкурсите за граждански „ловци на мигранти” в Бургаско
Само 198 кандидати за 332 места в конкурсите за граждански „ловци на мигранти” в Бургаско В Малко Търново се явиха едва 46 човека за 172 длъжности за охранители по границата
Всичко в категорията
Общинските съветници не трябва да превръщат всичко в личностна война, от това губят само хората в Средец Разнобой! Вотът на недоверие към председателя на ОбС разцепи опозиция и управляващи в Средец Председателят на ОбС-Средец пред Флагман: Вотът на недоверие е лична вендета на Барсалата срещу ГЕРБ! Задкулисни игри в Средец! Бизнесмен клати стола на председателя на ОбС, гласи майка си за поста Полицията в Бургас наема 110 граждански ловци на мигранти, Перата е без право да работи Център за развитие на общността отвори врати в Средец Фирма, свързана с руски бизнесмен, изкупи огромни военни имоти край Средец Какво реши ръководството на БСП за ефекта 10/10 и ще стане ли Димитър Стоянов депутат ГЕРБ спечели убедително в Средец Средец бедства! Половината села са без ток, ще закъснеят протоколите от СИК-овете Петър Кънев: Гласувах не само за промяната, но и за страхотния потенциал на Бургас
Малко Търново ще е домакин на втория национален фоклорен фестивал в Малко Търново Само 198 кандидати за 332 места в конкурсите за граждански „ловци на мигранти” в Бургаско Кое е мястото, близо до Бургас, където се сбъдват всички желания Над 6 хил.души посетиха фестивала "Зелениката", огромни опашки по екопътеките в Странджа Четирима са кандидатите за шеф на парк „Странджа” – битката може да е епична Фермери оградиха с ток село в Странджа, кметът заплашил да ги изсели? (ВИДЕО) Младеж нападна съседа си с дъска, счупи му лакътя Бивш шеф на СДС в Бургас стана областен лидер на нова националистическа партия Какво е разследвал Слави Трифонов за Валери Симеонов – в мотел на „Скат” спели войници (допълнена) И пенсионираният временен началник на парк „Странджа“ има право да участва в конкурса за поста, колебае се Какво реши ръководството на БСП за ефекта 10/10 и ще стане ли Димитър Стоянов депутат
Камено посрещна Деня на българската писменост с рев на мотори и литературно четене
Камено посрещна Деня на българската писменост с рев на мотори и литературно четене Представителите на мотоциклетния клуб MC "Hooligans" дойдоха до града специално, за да присъстват на тържеството

Всичко в категорията
Какво реши ръководството на БСП за ефекта 10/10 и ще стане ли Димитър Стоянов депутат
Какво реши ръководството на БСП за ефекта 10/10 и ще стане ли Димитър Стоянов депутат Няма как да не уважим този демократичен глас, обясни Корнелия Нинова
Всичко в категорията
Ето кои пътища ще ремонтират в Руен за 83 хил. лв.
Ето кои пътища ще ремонтират в Руен за 83 хил. лв. 25 хил. лв. от сумата е за уличната мрежа, останалата - за четвъртокласната


Всичко в категорията
Ангел Исаев пред „Флагман”: Ще гласувам "за" кабинета, това ще е най-успешното правителство на Борисов Извънредно: Дурхан Мустафа се отказа от депутатското си място (допълнена) Младежкият лидер на ДПС в Бургас: Подкрепяме Ангел Исаев и Камен Костадинов, но сме с вързани ръце И лидерът на ДПС в Рудник подаде оставка: Напускам партията, случват се недопустими неща! Дурхан Мустафа разедини Руен, предизвика жестоки сблъсъци в ДПС Брутален скандал в ДПС-Бургас – Дурхан Мустафа заплют в лицето, притискат го да не става депутат Защо Дурхан Мустафа се оказа по-важен от Камен Костадинов Мощна градушка удари Бургаско (ВИДЕО) Какво реши ръководството на БСП за ефекта 10/10 и ще стане ли Димитър Стоянов депутат Пробив за ДОСТ в Руен, спечели 2400 гласа при 50 % обработени протоколи Става ли напечено в Руен? Сблъсък между две партии за цигански гласове
Ще продължа да се бия за треньора на Бадр Хари, Бургас и СК „Самурай“ са много важни за израстването ми Интервю Всички интервюта Стоян Копривленски, световен и европейски шампион по муай тай Ще продължа да се бия за треньора на Бадр Хари, Бургас и СК „Самурай“ са много важни за израстването ми
Целта ми е да се развивам като професионален кикбоксьор, обяви световният и европейски шампион по муай тай


Глас отвътре Всички Светлозария КИДЕРОВА, редактор, журналист Светлозария КИДЕРОВА Валери Симеонов - потенциална бомба или самотна мишена за отстрел? Независимите хора в изпълнителната власт са безценен обществен ресурс и не бива да бъде попилян с лека ръка Вашият сигнал до Флагман Всички сигнали Пожарен кран аварира в центъра на Бургас, вода се лее по ул."Цар Петър" от час Сигнал до Флагман.бг! Бургазлия се жалва, не го пуснали с автомобил на плажа в Крайморие Ето така се паркира БМВ в Бургас Безобразие! Вижте на какво заприлича велоалеята на околовръстния път за "Меден рудник" Шофьор изби рибата в Бургас, вижте какъв регистрационен номер постави на колата си
Вижте какво Ви очаква днес - здраве, работа, учение, пари, любовwww.karm-krag.com
Дневен хороскоп за 24.05.2017на Светлана Тилкова - Алена
Овен Телец Близнаци Рак Лъв Дева
Вашето променливо поведение е причината да дразните колегите си от сутринта. Няма как да подкрепят начинанията ви, а сами трудно ще се справите. По-добре се заемете със задълженията си и не се ядосвайте, че разчитате само на себе си. Това е вашият път към успеха. Деловите предложения ви носят полза. Не ги отказвайте. Ще постигнете целите си, ако сте отговорни към задълженията си и не се опитвате да властвате над вашите колеги. Тези от вас, които се занимават с проекти свързани с чуждестранни инвестиции, може  в този ден да постигнат желаните договорености. Не сте склонни да приемете отправената ви градивна критика, но е добре да се вслушате. Поставяйте си реални цели, ако искате успехът да е с вас през целия ден. Пригответе се за нови задачи на работното си място, но и за трудности в общуването, заради прибързаност и необмислени приказки. Сутринта сте разсеяни и не ви се ходи на работа, въпреки че сте дежурни. Затова, ако няма как да си останете у дома, не е изключено да се провалите или да си изпросите наказание. Разговорите и деловите ви срещите също ще са провал, ако се заинатите да ги проведете. Отдайте се на рутината. Началото на нови занимания няма да е така успешно, както се надявате. Заемете се с рутинните си задължения и проявете търпение, за да се справите. Избягвайте запознанствата.  Не се изненадвайте, ако ви направят неочаквано предложение за пътуване и делова среща в чужбина, но не бързайте да давате положителен отговор. Стига да поискате ще постигнете нов връх в професионалното си развитие още днес следобед. Не забравяйте, че сте доказали себе си и хората ви се доверяват. Ако се наложи да обсъждате делови проблеми с колегите или бизнес-партньорите си, проведете разговорите следобед. Не отказвайте предложенията за полезно сътрудничество, отправени ви в този ден. Помощта на влиятелни хора ви носи полза, ако не прекалите с претенциите си. Пазете се от предложения свързани с търговия на стоки, които не са ви познати, дори и ако имате магазини или складове. Финансови проблеми са повод за лошото ви настроение. Избегнете пропуските, ако сте на работното място, защото след това трудно ще ги поправите. Не пътувайте. Проведете планираните делови разговори, но е във ваша полза да не подписвате договорите за другата седмица или за първите дни на следващия месец. Справяте се отлично с професионалните си задължения и не се притеснявате от трудностите по пътя си, въпреки че около вас все има някой, който да ви напомни за тях. Деловите контакти и запознанства с нови потенциални партньори са успешни. В този ден проведете планираните делови разговори, които, ако са основани на конкретни искания от ваша страна, ще ви донесат очакваните резултати и финансови постъпления. Бъдете толерантни към колегите си при предложение за бъдеща съвместна дейност, като включите и тях дори и с малко участие, за да ви подкрепят. Обмислете бъдещите си професионални планове и пристъпете още днес към тяхното изпълнение. На работното място запазете спокойствие и отхвърлете рутинната си работа до обед. Не се натоварвайте с чужди задачи, за което няма да получите благодарност. Не ви съветвам да уговаряте кредити, ако искате да инвестирате в нов проект. Ако си направите добре сметките, ще осъзнаете, че имате парите, но вложете половината.  Работата ви спори, колегите ви се възхищават, а допълнителните задачи също ще ви донесат отлични приходи.
Везни Скорпион Стрелец Козирог Водолей Риби
Автори Флагмани
Маркетинг Екип