Закриват териториалните дирекции на Община Бургас, дават повече власт на главния архитект
Главният архитект на Община Бургас Веселина Илиева вече ще е с ръководни, а не с експертни функции. Тя ще поеме управлението на ключовата дирекция "Устройство на територията"
13 Май 2014, Вторник, 08:40 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ, снимка: Иван КОЛЕВПредложението за новата структура на общинска администрация ще се разисква от ОбС в края на месеца
Сериозни промени в структурата на общинска администрация Бургас бяха внесени за разискване в Общинския съвет. Предложението е входирано от зам.-кмета по образованието Йорданка Ананиева.Сред лансираните идеи е промяна на статута на териториалните дирекции - „Приморие“, „Зора“, „Изгрев“, „Възраждане“, „Освобождение“ и „Долно Езерово“. Те ще се закрият и ще станат „дирекции за административни услуги“. Имената и разделението по комплекси ще се запази, да да не се предизвиква объркване на гражданите. „Бургас не е от категорията градове с районно деление, поради което понятието териториална дирекция не е удачно. То бе въведено през 1999 г., след влизане в сила на Закона за администрацията и закриването на тогавашните РУАТОН-и. С годините се оказа, че не е толкова ефективно“, пише в мотивите си зам.-кметът на Бургас Йорданка Ананиева. Не е ясно дали преструктурирането няма да доведе до смяна на сегашните териториални директори. Обичайна практика в държавни, а и общински структури е висши служители да се съкращават чрез промяна на структурата на оглавяването от тях звено.
Предвижда се и създаването на няколко нови дирекции. От „Административно обслужване“ ще бъде изваден отдел ГРАО, който става самостоятелна дирекция. Ще има и нова дирекция „Обществени поръчки“. Досега това бе отдел в „Управление на общинската собственост“.
Финансовият отдел ще мине на пряко подчинение на кмета Димитър Николов. Козметични промени ще има и в дирекция „Строителство“, където отделите ще се преструктурират и създаде такъв за „Озеленяване“.
Също така ще се разширят правомощията на главния архитект Веселина Илиева, която ще стане директор на дирекция „Устройство на територията“. На нейно подчинение ще бъдат два отдела - „Устройствено планиране“, който ще изземе функциите на т.нар.“районни архитекти“ и отдел „Кадастър и регулация“.
При тази структура общинска администрация ще е организирана в 13 дирекции и 5 отдела обща администрация и 12 дирекции и 20 отдела специализирана администрация. Работещите в общинската структура остават точно 436 души.
Докладната предстои да се гледа на комисиите към местния парламент тази седмица и гласува на сесията в края на месеца. Съветници от мнозинството на ГЕРБ изразиха мнението си пред Флагман.бг., че докладната ще получи пълна подкрепа на групата, защото промените са за добро и ще подпомогнат работата на общината. От опозицията обаче бяха категорични, че преструктурирането на общинска администрация няма как да се гледа на предстоящата сесия. „Срокът за внасяне на докладните изтече в петък. Несериозно е да се обсъждат структурни промени в общинска администрация на крак“, коментира председателят на групата на БСП в местния парламент Евгений Мосинов.
В категории:
Бургас
Проф. Рачев: Няма страшно, януари идва с 8-10 градуса!
Учените с интересно откритие за синеоките
Автобус падна в езеро, загинаха трима души
Майк Тайсън изпаднал в депресия след загубата от ютубъра-боксьор
Южна Корея в политически хаос: Парламентът отстрани и действащия президент Хан Дък-су
3000 души в региона на Троян все още нямат ток
27/12/2024, Петък 20:00
0
Направили Орешник с немски и японски металообработващи системи
27/12/2024, Петък 19:40
1
Южна Корея в политически хаос: Парламентът отстрани и действащия президент Хан Дък-су
27/12/2024, Петък 19:20
0
Какво се случва с петролния разлив в Черно море?
27/12/2024, Петък 19:00
3
Руски съд глоби TikTok с 3 милиона рубли
27/12/2024, Петък 18:40
1
Учените с интересно откритие за синеоките
27/12/2024, Петък 18:20
0
Турция неутрализира 14 терористи
27/12/2024, Петък 18:00
0
„Гостенка” упои мъж и задигна над 20 000 лв. от жилището му
27/12/2024, Петък 17:40
0
Майк Тайсън изпаднал в депресия след загубата от ютубъра-боксьор
27/12/2024, Петък 17:20
0
Експерти предупреждават: Зад волана няма безопасно количество алкохол
27/12/2024, Петък 17:00
0
Високите цени и политиката погубват сладкарницата на Линда Петкова
27/12/2024, Петък 16:45
5
Арестуваха българин, държал насила сляпа жена в изоставен хотел в Гърция
27/12/2024, Петък 16:24
0
Аз ще го задам по-простичко:
-Това, че се работи по ЗУТ, прави ли един архитект специалист - урбанист? Ами да сложим един фаянсаджия тогава! И той толкова разбира от устройство на територията и градско планиране!
Сега светна ли ви?
Аман от тъпанари, които взимат отношение по въпроси, които са твърде далеч от тях...на светлинни години, ноооооо са компетентни!
И в тази връзка се питам: как г-жа Ананиева, зам-кмет по образованието внася предложения, касаещи дирекциите за административни услуги, строителство и т.н. Явно изпълнява политически поръчки на господарите си, защото съм сигурен, че ако трябва да развие предложението си с аргументи и примери в свободен разговор НЯМА ДА МОЖЕ. Това не й е работа, това не е от нейния ресор, но... тя е рапортувала и е внесла "предложение"
И ония шматки от групата та ГЕРБ също ще рапортуват и ще вдигат ръка по сигнал, без да проумяват дори какво гласуват.......
Боже, боже..........Аман от некадърници, аман от администрация, аман от преливане от пусто в празно само и само да се симулира дейност и да се вземат едни пари...
Администрацията главоломно расте, само дирекции, отдели, лапачи, които нищо не произвеждат, усложняват нещата и за да ги издържаме ние плащаме - такси, данъци, вноски, глоби и т.н. и т.н., които постоянно растат. ДОКОГА, БЕ! ДОКОГА?
Бихте ли обяснили с прости думи до какво улеснение ще доведе това предложение?!? Каква икономия на средства от общинския бюджет и каква оптимизация на работата ще се постигне?!?
Г-жо Ананиева,..............отговорете на един обикновен бургаски данъкоплатец!